Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Ja tack o lov för dagis.. Annars hade jag gått under. Försöker vara ute med sonen varje dag. Men orken brister frammåt 15-16 tiden. Efter middagen är det soffan som gäller.
Min sambo är ju väldigt sällan hemma så tyvärr har sonen bara mej:crazy:. På helgerna får jag dock inte ens ta i sonen för då är det pappsen som gäller till 100%:D..
Som tur är så somnar sonen kl 19. Så kvällarna är ganske lugna i utbyte mot en överaktiv son....:crazy:

kl

Ni som har barn innan och ni som varit på RUL, när får man kallelse? Jag går in i v 16 (15+0) imorgon och man brukar väl göra det i v18? Kan BM ha glömt skicka min remiss eller brukar kallelsen komma med kort varsel? Kan bli knivit att ta ledigt från jobbet om den inte kommer snart...

Min barnmorska bokade in mig när jag var på inskrivning. Jag fick helt enkelt kolla på tillgängliga tider som passade oss bäst.:)

Meeeen annars har min hy börjat få den där "lystern". Mitt humör är på topp och även mitt tålamod har blivit bättre. Jag skämtar och skrattar mer än någonsin. Min sambo säger att jag har kommit in i mardrömsperioden:o:crazy:. Jag tycker av någon anledning att det är superkul att lura honom och skrattar tills jag viker mej dubbel:angel:. (så som att påstå att pannan är sönder:angel: eller att det är 4-5 minus ute fast det är +1).... Jag va precis lika förra graviditeten. J höll på att bli tokig på mej har han sagt efteråt:p.... Men han säger att han hellre ser mej luras och retas än att jag får vannsinniga utbrott pga hormoner som hans kompisars tjejer haft:angel:

låter inte roligt med foglossning:crazy:

På tal om humör, jag, lilla timida, harblivit en bjäffande terrier på jobbet:angel:

På tal om humör, jag, lilla timida, harblivit en bjäffande terrier på jobbet:angel:

Ha ha. Bra det. Man kan behöva få ur sej lite.. Tokigt kanske om det drabbar oskyldiga kollergor;)'

. Mään jag tror mej vara mer en terrer eller som sombons morbror kallade mej "ett rivjärn":o när jag inte är gravid..

Ja det hade ju varit smidigt att få göra så! Men bara för att jag skrev fråga idag så låg den med posten, ska dit den 25/11 är då i v21.

Lider med er som redan fått foglossning, även om jag inte riktigt fattat vart det gör ont för dem med foglossning. Någon förklaringsvillig? :)

Det undrar jag med! Imorse känndes det som om någon nöp (är det ett ord?) mig i ljumesken/blygbenet, kan det vara det? Tror mest att det beror på att jag jobbade 13,5 tim igår och står upp helatiden.

Jag tycker det är lite olika hur man kan ha ont. Men en kompis till mej trodde hon fått foglossning. Så jag beskrev hur det kändes på mej och hon tyckte det var hon på pricken.

Jag står brett isär med benen och någon tar ett rejält basebalträ och slår med full kraft uppåt mellan mina ben....... = (AJ:cry:)
Känns även i ryggslutet,hela höften och strålar lite uppåt i magen.

Någon som vet om man kan redan nu (v 18+0 i morron) kan få ett bälte för det? Trodde jag skulle säcka ihop på skolan idag. Grät en skvätt nu på kvällen pga smärta just mellan benen.....

Senast ändrad:

Men fy! Stackare. Det var en väldigt målande beskriving:eek: Är det något du kommer ha resten av tiden eller kan det försvinna? Mitt lilla nyp var nog bara trötthet.

Jag tycker det är lite olika hur man kan ha ont. Men en kompis till mej trodde hon fått foglossning. Så jag beskrev hur det kändes på mej och hon tyckte det var hon på pricken.

Jag står brett isär med benen och någon tar ett rejält basebalträ och slår med full kraft uppåt mellan mina ben....... = (AJ:cry:)
Känns även i ryggslutet,hela höften och strålar lite uppåt i magen.

Någon som vet om man kan redan nu (v 18+0 i morron) kan få ett bälte för det? Trodde jag skulle säcka ihop på skolan idag. Grät en skvätt nu på kvällen pga smärta just mellan benen.....

Åh herregud :(
Stackars människa, det är tamefan inte lätt att vara gravid.

kl
Jag skulle inte ha frågat om hur en foglossning kändes.. Igår fick jag först ont i magen på sidorna, det drog och slet men lugnade sig efter ett tag. Några timmar senare fick jag ont i ryggen, långt ner i svanken, och fick väldigt ont att gå/resa/röra sig. Strålar ibland ner i låret. Vid massage vid rygg får jag ont i magen. Efter googling så stämmer symtomen för hur vissa kan känna en foglossning.
Förhoppningsvis blir det inte värre, idag är det uthärdligt. Men jag blir lite bitter . . . först sängliggande i 3-4 månader pga kräk och illamående, sen uppehåll i 1½-2 underbara veckor och nu förmodad foglossning. När hästjäkeln ÄNTLIGEN verkar frisk och jag sett fram emot ett par veckors ridning innan man blir stor och otymplig :cry: :mad:
Fan rent ut sagt!

Stackare! men kan ju tycka att det kan räcka med jobbigt illamåeende:mad: Jag lider verkligen med dig!

Konstigt det där hur olika det kan vara för alla att vara gravid. Har en kompis (v23) och hennes värsta än så länge är ont i brösten i början...

Lite olika hur man har det. Jag hade ondast i v 8 men från v 10 tills nu har det varit bra. Med första hade jag ingen foglossnings alls. Så detta chockade mej lite. Och jag har ju inte ont dygnet runt. morgon och dagrna går rätt bra. Eftermidagarna brukar det smyga sej på och efter middagen är jag typ död:crazy:.
Nu mår jag rätt bra eftersom jag kan köra med min sambo lite. Han får ta hand om sonen, disk och städ... Dock ska han meka med lite bil så jag får sköta middagen idag, (annars brukar han göra det oxå:)). (tvätten sköter jag helst själv om inte alla mina kläder ska krympa)...

DarkInNight:. Har du tur så kanske det ger sej. Är inte kul då man vill ut till hästarna och göra något. Jag gjorde mej som sagt av med min donna för två veckor sen:cry:. Men inser mer och mer hur smart val det va.

Jag har också en vän som mår prima (än så länge) i sin graviditet :D , hon är nog runt v 26-30 något. Men det är ändå skönt att höra att vissa graviditeter inte är så hemska som vissa andra !

Är det en ihållande smärta du har eller hugger det till vid vissa rörelser? Låter sjukt otrevligt :(
Jag sköter också tvätten här hemma, när illamåendet släppte hade jag månaders med tvätt att ta itu med, jisses så mycket tvätt det var! :p

Hade jag haft hästar som gick att lämna iväg hade jag nog också funderat över möjligheten... men med en fånghäst som är känslig för fel foder och en extremt väderkänslig häst så vågar jag helt enkelt inte... Vi försöker fixa det så det absolut nödvändigaste (mocka, mat, vatten...) går att lösa på bästa sätt ifall jag blir dålig igen.

Rätt ihållande är det. Men när jag ligger i soffan på rygg och med benen på några kuddar så släpper det. Men det räcker med att jag vrider mej så känns det hur mkt som helt igen:grin:.

Trist med fånghäst. Kan tro att det är svårare att fodra ut då. Jag kan ju inte sälja min. Jag vill ha kontroll på vem som har henne. Men erkänner att jag tycker det är skönt att slipa släpa runt på mat och vatten :)

Då är det soffläge som gäller för dig kvällstid alltså? Skönt att det finns något läge som lindrar för dig, men hur sjutton tar du dig till sängen med den smärtan? :crazy:

Jag har vattenslang till vattentunnan i hagen och till boxarna. Från och med nu kommer dessutom sambo bära höpåsarna till rätt ställe. Men en hästskötare hade inte varit helt fel just nu :D

Man har inget annat val än att fungera. Att vila i soffan på kvällen underlättar. Så att röra sej till sägnen, toa, dusch osv är inga problem. Men jag sätter knappast igång och tar ett pass bodycombat:o;).
Sen har det stor betydelse hur mkt jag gör på en dag. Jag storstädade en dag på gården inför vintern. (lätt korkat). Men att bara vara på skolan, sitta på en stol ute och låta sonen leka, och göra det mest nödvändiga så klarar jag dagen rätt bra.
Man kan alltid tänka "det finns dom som har det värre" så klarar man det mesta;)

Jag har mest ont långt ner på ryggen och rumpan och höfterna,även lite där nere mellan benen men hade mer ont där förra graviditeten. Har svårt att gå och måste gå med korta steg. Är nu sjukskriven till den 4 december till att börja med, var hos läkaren igår. Hon klämde på mig och det gjorde så ont att jag skrek och började gråta :cry: Ska även går till sjukgymnast.

Skönt att en lugn vardag fungerar för dig! Så du inte är tvingad till konstant sängläge. :)

kl
I helgen hade jag rätt ont i rygg och ljumskar, gick som en kärring, kunde inte sitta, bara gå eller ligga. Men ändå var det hundra gånger trevligare än de tidigare månaderna med illemåendet, så jag är tacksam över att illamåendet försvann till slut :bow:

I söndags lyckades jag med systers hjälp ta mig upp på hästen en liten stund, det gjorde ont i början med släppte mer och mer. När jag hoppade av efter lilla ridturen så kändes det bättre än det gjort på hela helgen, jag kunde nästan gå ordentligt! Så nu har jag börjat rikta in mig på att sköta de små lugna ridturerna och överlåta intensivpassen på någon annan :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 003
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 337
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 076
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 196
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar