Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Hahaha! Ni får vänta lite då ;)

Vi har insett att om bebis kommer med planerat kejsarsnitt som det ganska troligt blir, och då 2 v innan BF som de ofta läggs, så blir det på makens födelsedag. Så kan det gå! :)

Oroa dig inte för vikten, fram till halvvägs gick jag ner 5 kilo. Sen vände det och jag gick upp 15 kilo därifrån sen.

Ang mage, jag hade riktigt liten mage och fick inte frågan om jag var gravid förrän efter v 30, då såg jag ut så här
19180_270776436049_684896049_3865945_2151236_n.jpg

En del ungar lägger sig nära ryggraden, och en del har som jag, en väldigt bakåtlutande livmoder.
Tyvärr kom bristningarna trots att jag var liten:p

Men vilken present :D

Min granne lyckades få sitt flyttat till en vecka innan för det krockade med något, kanske ni med kan lyckas med det?

+ comfort
Så skönt att läsa era svar!
+se bild på liten mage trots 30 veckan!

Spökveckor, jo man tackar :D , men så känns det faktiskt.

Jag och sambo grunnade lite och kollade lite, och kom fram till att ja, jag kanske har fått lite mage ändå.
Vi kanske har en ryggradsbebis som gömmer sig i magen! Ska försöka klamra mig fast vid det och det ni skriver tills det är dags för UL!

Jag var och är väl rätt normalviktig, har väl kanske 4-5 kg extra i hull jag hade kunnat vara utan, men ändå smal. Sen försvann 3 kg under illamåendesveckorna. Gick upp ca 1,2 kg (har haft en jäkla koll på vikten eftersom jag gick ner), och sen ner 0,5kg igen :(
Iofs äter jag mkt mindre portioner än innan jag blev gravid, gissar att magsäcken blivit liten efter illamåendet. Men jag försöker verkligen äta bra och äta ofta istället.

Det låter lite som jag DIN.
Jag gick ner nästan 7 kg innan det vände för mig. Jag är i v. 24 nu och ligger ca 4 kg under inskrivningsvikten. Min mage är riktigt liten och det är flera som knappt tror på att jag är gravid, men jag tycker att den är jättestor om man jämför med förut :D
Men som Comfort sa så kommer det nog ifatt med vikten i alla fall, allt har sett bra ut på ultraljud och min BM är inte orolig.

Kl

Hoppar in här jag med nu.. Hade egentligen tänkt vara anonym lite längre, men berättade för chefen på jobbet i fredags, så det är inte lika känsligt om det kommer fram längre. :)

Har också gått ner i vikt, 2,5kg sen plusset, vilket säkert hänger ihop med det härliga illamåendet jag dras med (som visserligen har blivit bättre, men fortfarande inte är roligt..)

Så skönt att jag inte är ensam! :love:

Min lilla mage känns också jättestor, även om det inte syns något när kläderna är på.

Jag tror och hoppas på att om UL ser bra ut kommer nog den mesta oron att släppa, sen ska jag även byta BM efteråt. Jag har inte haft någon kunnig/professionell att ventilera med, bara närstående och buke.

Jag hade också tänkt hålla det hemligt tills efter UL iallafall, men det är svårt att hålla skenet uppe när man är säng/soffliggandes större delen av dygnet i flera månader pga illamåendet...

Välkommen in i värmen! :D

kl spinkisar!

17+4 i dag och +3 kg. Från början åt jag jämt för att hålla borta illamåendet, nu äter jag jämt för att det är gott. Jag ser jättegravid ut, min mage är stor, folk gissar att jag är i femte månaden. Men det beror mest på att min matsmältning totalt har gett upp, jag sväller upp som en ballong och sedan minskar jag ned till en liten fin utbuktning igen när jag har fått vara på toaletten (vilket för övrigt ibland kan kännas som att vinna högsta vinsten på lotteri, livets perspektiv har ändrats...)

Dock gillar jag att röra på mig och hoppas att min blödning var en engångsgrej och att snön kommer snart så att jag får börja åka skidor igen!

Haha, spinkis? :p
Hade mer än gärna hellre gått upp i vikt än ner i vikt!!!

UL såg bra ut, ungen i min mage lever! Vilken enorm lättnad det var :banana: . De tog bort en vecka från mina avklarade veckor så idag är jag 17 + 2, och beräknad till den 24 mars. Bytt barnmorska har jag gjort också.

kl
Nya uppdaterade listan

Skogstroll - 13 februari

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Lillasnuttan - 13 april enligt ul
Mish - Mitten av april

Nikki o Fabian - 1 maj
Linda.B - 7 maj
missmuppify - början av maj
esprit - början av maj

Kul att lady_mike och jag är beräknade till samma datum :D

jag är i vecka 15 (14+4) och när jag kom till jobbet igår efter en veckas ledigt så blev jag skrattad åt och kallad tjockis! Jag har inte gått upp ett gram än... Jag är förövrigt den enda tjejen på mitt jobb.

Jag trodde inte jag skulle få mage så tidigt då min livmoder ligger bakåt, men det är mysigt att se gravid ut:love: Är dock lite rädd för hur stor jag kan komma att bli. Var hemma hos mamma under min veckas ledighet och hon visade med ett måttband runt min mage hur stor hon blev med mig och min tvilling. Min reaktion var -men jag kan ju inte ens se golvet:eek: mamma var 63cm i midjan när hon blev gravid med oss och jag var lugnt 20cm större än det innan mitt put började!

Jag har fått reda på ett par kompisar som är ugnfär lika långt gågna, vi alla har lite lustiga datum bara... en 29/2 finns bara vart 4:e år, den andra 1/4 och jag har fredagen den 13 april.:D

Senast ändrad:

*KL*

Jag var på inskrivning i torsdags, förra veckan. Är idag i vecka 11+0.

Är väldigt tacksam över att jag mått bra hela tiden, med Oscar hade jag illamående och kräktes dygnet runt de första 13 veckorna samt en hemsk halsbränna, som inget preparat rådde på. Nu ser jag fram emot ultraljudet.

//Linda

kl

Ni som har barn innan och ni som varit på RUL, när får man kallelse? Jag går in i v 16 (15+0) imorgon och man brukar väl göra det i v18? Kan BM ha glömt skicka min remiss eller brukar kallelsen komma med kort varsel? Kan bli knivit att ta ledigt från jobbet om den inte kommer snart...

Jag ska på RUL i vecka 19.
Kallelsen kom ca 1-1½ vecka efter att jag hade varit på inskrivningen.
Den kan säkert komma sent också, men du kan ju alltid ringa din BM och fråga så slipper du ju fundera över det.

Lägger till mig själv också :)

Skogstroll - 13 februari

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Puma - 8 april
Mish - Mitten av april

Nikki o Fabian - 1 maj
Linda.B - 7 maj
esprit - början av maj

Lägger till mig själv också :)

Skogstroll - 13 februari

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars

Nella84 - 9 april
esprit - 7 april
Puma - 8 april
Mish - Mitten av april

Nikki o Fabian - 1 maj
Linda.B - 7 maj
esprit - början av maj

Mitt datum blev ju framflyttat så jag ändrar från den 3 till den 9 april. Fler som har problem med foglossning? Hade det förra graviditeten med men mycket senare. Sjukskrev mig själv denna vecka då jag inte kunde gå riktigt pga smärtan och ska till läkare på måndag:crazy: Är sjukt nervös att hon ska tycka att jag är sjåpig eller nåt. Jobbar på en förskola med åldersblandat 1-4 år och just nu klarar jag inte av att klä på, böja mig, gå och stå på lekgården...suck!

Foglossning= check.....:cry: Inte så lite heller. Har haft sen v 8:o..... Helt sjukt mycket. Blev något bättre efter v 11 men är nu tillbaka i full kraft. v 17+5. Vaknade natten som var av att jag har så ont. Jag spänner hela kroppen så jag får ont i ryggen oxå.
Magen som jag får ont i till och från (som jag fick kolla upp 3 okt med VUL) ör inte bättre. Helt utan anledning får jag så grymt ont....
Känner mej som världens sämsta mamma som ligger på soffan och är som ett lik större delen av eftermiddagarna.....

Då va jag av med gnället.;)

Meeeen annars har min hy börjat få den där "lystern". Mitt humör är på topp och även mitt tålamod har blivit bättre. Jag skämtar och skrattar mer än någonsin. Min sambo säger att jag har kommit in i mardrömsperioden:o:crazy:. Jag tycker av någon anledning att det är superkul att lura honom och skrattar tills jag viker mej dubbel:angel:. (så som att påstå att pannan är sönder:angel: eller att det är 4-5 minus ute fast det är +1).... Jag va precis lika förra graviditeten. J höll på att bli tokig på mej har han sagt efteråt:p.... Men han säger att han hellre ser mej luras och retas än att jag får vannsinniga utbrott pga hormoner som hans kompisars tjejer haft:angel:

Vår dotter är numera pappas flicka, mamma är för tråkig som inte kan göra varken det ena eller andra. Men hon trivs väldigt bra på förskolan så hon får utlopp för rätt mycket där. När bara hon och jag är hemma bli det mest läsning och pyssel men hon verka finna sig rätt bra i det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 003
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 337
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 076
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 196
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar