Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Jag svarar för mig själv...
Nej, jag gillar inte att vara gravid. Flyger varken runt på rosa moln eller är överlycklig över min graviditet. Tycker bara det är omständligt och kräver en massa tid och ork. Det är jobbigt att inte kunna röra sig som vanligt och behöva en massa hjälp ...
(men ser ändå fram emot att bebis ska anlända!)

Skönt att höra :) Jag undrade liksom när jag skulle börja känna samma sak som "alla andra"..

Jag känner inte alls den där mysiga "rosa-luddiga" känslan... är det ens kul att vara gravid?

Nix. Graviditeten är en endå lååååång pina..... Jag gillar bara biten när man "myser" med magen och bebis sprattlar.
Jag kommer troligen inte utsätta mej själv för det här en gång till. Meeeen när man får resultatet så har det utan tvekan vart värt varje sekund!
Fördelen med att graviditeten är en sån pina är att när man väl når dagen då bebis ska ut så är man så less så man bryr sej inte om att det gör ont:idea:

Kl

Sitter på gynakuten med blödning. 4-6 timmars väntetid. Fan också!!
Håll tummarna för att allt är bra..

J jag känner igen mig så himla väl. Här är det full rulle. Försäkringskassan muckar, doktorn skriver fel personnummer, korta intyg som slutar mitt i månaden o sen tar det en evighet att få nya som då inte är påskrivna. Man kan ju bli glad av mindre... Sen går häst nr 1 o skadar sig, veterinär akut plus tur till kliniken där jag nästan fick avliva den stackaren. Sedan skadar sig häst nr 2, veterinär akut o en mindre operation här på hemmaplan. Pengar har jag inte sett röken av sedan i oktober så det är lite spännande att vara gravid. Dessutom är man helt dödstrött men kan inte sova på natten. Känns som om allt går i en ond cirkel... Nu är det bara min tur att göra en operation orsakad av graviditeten och vänta på mitt snitt...men ingen lyssnar på hur jag vill ha det inom sjukvården. Jag skriker för full hals känns det som o de bara håller för öronen och sjunger la la la la la

Men vet du vad jag tänker att om allt går så här åt skogen så tänker jag att förr eller senare måste det ju bli bra. Det kommer ju snart ett litet och alldeles fantastiskt barn som iaf jag längtar jättemycket efter, att få mysa med, klappa på och ta hand om...:love:

Lite Kl

Jag har läst föräldratrådar i ett par år och jag vette fanken om alla andra varit så oförtjusta i att vara gravida som vi verkar vara här? Men det är skönt, man tror att man är helt ensam om att inte känna det där härliga och fantastiska. Det känns skönt att veta att jag nog inte bli en kass mamma bara för att vara gravid inte är min grej. Det är så mycket med att var gravid som ingen talar om för en!

Puma: jag hoppas innerligt att allt går bra för er! Kram på dig.

lillasnuttan du säger det så bra! Massor som man inte vet, man får bara höra hur fantastiskt det är. Jag tycker inte alls att det är fantastiskt men jag har världens bästa dotter o väntar ivrigt på nr 2. Sämre mamma tror jag inte jag blir för att jag inte gillar att vara gravid. Man behöver inte tycka om allt i livet men livet är fantastiskt iaf :-D

åh :(
Jag hoppas verkligen att det inte är någon fara!

fortsätter på ämnet lycklig gravid.
Barnet var planerat, och är efterlängtat, men inte trodde jag att en graviditet skulle vara så ... jobbig och tärande ...

Nu verkar vi vara några här buketråden som inte svävar runt i lycka, men ni andra som gör det får inte sluta skriva här för det ! Det är roligt att få läsa och ta del av hur olika människor uppfattar och upplever sin graviditet! :)

Jag har en vän som inte haft några problem alls med sin graviditet, hon är rosaskimrande! ;)

Alltså i och med att jag mår så bra som jag gör så tycker inte jag att det är jobbigt att vara gravid, jag ser fram emot att få stor mage, att få känna bebis mer och mer och jag älskar att ligga i soffan och känna dom där första buffarna som jag börjat känna nu. Så ja, även om jag häromdan skrev om mitt förskräckliga humör, och även om jag tycker att vissa lägger sig i mitt liv lite väl mycket, så gillar jag graviditeten, iaf så här långt :)

Har inte skrivit i tråden innan. Är gravid i vecka 17 och vill bara hålla med Chloé. Jag har mått bra hela tiden och tycker jättemycket om att vara gravid! :)

Njä, kan väl inte heller påstå att det här med att vara gravid är så där jätteupplyftande. Nu har jag ju för det mesta mått bra, men ändå så är det lite av ett omak. Känner mig inte som någon helig livgivande madonna precis. Dock kan jag leva med det och kärleken till det lilla discodansande knyttet i magen växer sig allt starkare för varje dag. Dock längtar jag till om 121 dagar (jag har en app som räknar ner) när vi förhoppningsvis är kroppsligt separerade.

Mitt barnbeslut byggde snarare på rationalitet än längtan och känsla. Ingen biologisk-klocka eller plötslig dragning till bebisar. Men jag skulle alla gånger välja att ta samma beslut igen.

Jag tror att det är jättebra att det vågas ta upp dessa känslor i tråden. Jag kan få för mig att gruppmentaliteten i ett forum kan bli sådan att de som sätter tonen färgar allt rosenrött och dessa tystar så ned de som kanske inte känner sig så där gravidrosamadonnalika.

Kl

Sitter på gynakuten med blödning. 4-6 timmars väntetid. Fan också!!
Håll tummarna för att allt är bra..

Håller hårt i tummarna för att allt är bra. Jag vet vilken kall ångestkänsla som griper tag i hela hjärtat när man inser att man blöder. :( Hoppas så att allt går bra med er!

Det blev en lång kväll/natt på akuten igår, men allt är bra med bebis iaf. Jag blöder dock fortfarande litegrann och är numera sjukskriven och beordrad vila.

För att spinna vidare på tidgare ämne så pendlar jag mellan lycklig och inte fullt så lycklig. Jag mår ju bättre nu, fram till vecka 17 ville jag i princip dö för att jag mådde så dåligt. Nu mår jag bättre, men nu har illamåendet och tröttheten ersatts med oro att något ska gå fel istället.
Det blev ju inte direkt bättre av blödningen igår.. :crazy:
Tror det är delvis därför jag inte är helt lycklig, jag vågar liksom inte tro på att allt kommer att gå bra hela vägen och därför "stänger jag nog av" och vågar inte känna så mycket..
Dessutom är jag en aning skräckslagen för vad som komma ska, är vi verkligen redo för detta-känslan infinner sig ofta..

Skönt att bebisen mår bra!

KL

Nu vet sonen om att han ska bli storebror. Har haft lite ångest över att berätta, eftersom han har sagt att han absolut inte vill ha syskon. Men det gick mycket bättre än vad jag trodde.

E. har en fröken som är gravid och när han satt i hennes knä så hade bebisen sparkat så att E. kände det. När vi satt och åt hemma så pratade vi om det och då frågade han bara: mamma har du en bebis i magen? Vi berättade och förklarade lite. Han petade lite på magen och sa att det blir en flickbebis som ska heta Flash!:love:

Vi har fått tid för Rul på lucia! Och igår så kände jag små, små sparkar. Mysigt! Idag ska vi till Göteborg och gå på julmarknaden, jag ska även inhandla mammakläder för byxorna börjar bli tighta över magen. Mätte magen och den var fyra cm större nu än vid samma tid vid förra graviditeten...

KL

Igår var vi på RUL, fick nytt datum 16/4. Skönt att slippa fredagen den 13...;) Allt var jättebra och det var en väldigt livlig liten kille där inne. Fick se när han sparkade som attan ut mot min magen men moderkakan ligger ivägen så jag kännde inget, men nu vet jag varför jag inte känner något iaf! Han ville inte ligga still så bliderna blev jättedåliga, han brås helt klart på sin mor;)

Jag var helt övertygad om att efter RUL så skulle de där "rosa" kännslorna komma, men jag känner mig mer olycklig nu än vad jag gjorde innan. Jag blev så besviken över att det var en kille att jag började gråta, visst vill jag ha en tjej men inte så att jag borde bli så besviken! Jag förstår inte alls vad det är med mig... Det känns väldigt främmande att den ligger där inne. Dessutom så tycker jag inte längre om namnet som vi bestämde för ca 2 årsedan och som jag tycker är fint egentligen, Henry. Det är ett släktnamn på min mans sida.

Positivt är att jag inte behöver köpa typ några kläder då han har 3 kusiner som är pojkar:)

Puma: Vad skönt att allt var bra med bebisen!

Skogstroll - 13 februari

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april
Lillasnuttan - 16 april enligt rul
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-25 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Diana - 5 maj
Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
missmuppify - 9 maj
esprit - början av maj

Jag var helt övertygad om att efter RUL så skulle de där "rosa" kännslorna komma, men jag känner mig mer olycklig nu än vad jag gjorde innan.

Under/efter UL vag var mest lättad över att allt såg bra ut, att knodden levde och var igång. Men inga lyckorus här inte ;)

Iofs, när jag köpte strumpor häromdagen till den lilla blev jag lite tårögd måste jag erkänna. Men annars är jag nog rätt icke-rosa.

Du är absolut inte ensam!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 056
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 077
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar