Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

*kl

Kommer att kräkas ut lite nu i protest mot tillvaron, Ingen behöver svara eller tycka synd om osv:o. Måste bara skrika ut hur less jag är på att ha ont, vara trött och få tidernas värsta förkylning på det. Har så ont i halsen, hostar och snörvlar. Känns som om jag ska svälja glas-splitter varje gång jag försöker svälja. Har sovit i snart 2 dagar (uselt dock). Sambo har semester den här veckan för att hinna kapa ved i skogen, sköta marken mm och inget blir av pga att han måste ta hand om sonen. Nu skyndade han ut när sonen sover middag.
Och ni som sett mina tidigare inlägg vet att jag inte törs ta ens en alvedon pga mina rädslor att skada barnet...
Hade världens bästa helg och blev då smittad med det här elendet:grin: Har utan tvekan aldrig varit så förkyld som jag är nu. Troligen pga mitt nedsatta imunförsvar...... Skulle ha ett superviktigt prov nu på eftermiddagen men fick ställa in det oxå.... *skrik*

Såå, nu känns det genast bättre:laugh:

usch vad jobbigt det är, tur att man kan spy ut lite galla här så känns det kanske lite lättare :)

Igår kom min mamma jeans hem som jag beställt, säger bara halleluja vad sköna det är, de har bättre passform än mina ordinarie jeans nästintill och känns som klädproblemet är löst för lång tid framöver ;)

Annars lekar lill killen i magen rövare under dagen och det fladdrar och har isg i magen :) Alltid lika mysigt.

Något mindre bra är mitt nya pepparkaks beroende :O Vad är det för gift i de kakorna? har man väll börjat äta går det ju inte att sluta!

Jag som var så glad att jag under de första 21v av gravidteten knappt hade gått upp ngt, men vete tusan hur det kommer sluta efter denna jul ;)

Jag vågade inte heller ta mediciner när jag var gravid. Tyvärr fick jag problem med blodtrycket och fick trycka i mig mängder med tabletter i slutet för att själv överleva.
Denna grav har jag fått fårtsätta med blodtrycksmedicin och även blodförtunnande. Så gick det med att hålla sig "ren" när man är gravid.

Men jag funderar en och två gånger om jag verkligen behöver ta en alvedon i alla fall.

Ja men om det är så får dej så tar du det även för barnets bästa.. Hur bra mår barnet om du säckar ihop och inte överlever;).

Jag blev nästan tvingad med sonen att göra en röntgen samt att de ville ge mej starka tabletter pga svåra ryggsmärtor. Jag blåvägrade då och gör det nu eftersom mina problem inte är livshotande.
Men jag va sekunder från att ta en alvedon nyss då jag råkade hosta när jag gick ut i friska luften två sekunder. Gjorde så ont så jag började gråta:o.
Män lät bli ändå. Har varit såhär nästan 3 dagar så jag hoppas jag får sova bort feber och förkylning i natt;)

JAg hade inget val till sist. Men jag skulle nog ta en alvedon ifall jag hade så ont som du beskriver. Eller bara lägga mig ner och inte göra något mera.

Natten slutade på akuten:o. Jag hade svårt att andas til och från hela kvällen. Lite som astma och det har jag inte känt av på säkert 7 år. Slutade köpa bricanyl för säkert 6 år sen. Kändes onödigt då jag mått så bra.
Fast det känes mer som att jag hade hårt slem som täppt till i luftrören. Fick order om att åka in på rådgivningen. Ambulans skickade dom inte, sambo kunde inte köra så det va bara för mej att starta bilen och köra själv:cool:. Med tanke på hur svårt jag hade att andas så va jag knappast en säker förare:grin:.
Väl inne kollade dom att jag syresatte bebis och det gjorde jag:). Sen kollade dom lite saker och jag hade låg sänka men inte farligt låg. Så fick jag andas in ett medel och inte blev det bättre.
Men när de slulle kolla "strepococker" (stavas?) så höll jag på att kräkas, (tops ner i halsen) så fick jordens hostattack och fick upp några hårda slembollar. Då lättade andningen direkt.... Grät som ett barn då det gjorde så ont.
Dom ville att jag skulle andas i maskinen igen och sen fick jag bricanyl utskrivet och sen var det bara att åka hem. Kl 5 la jag mej i sägnen intill mina älskade killar..
Kan lova att jag känner mej utmattad nu. Har lite svårt att andas men mår såpass bra att jag törs hosta till då och då utan att gråta. Då släpper problemen stundvis.
Är iaf på bättringsvägen:)

(ursäktar stavfel, är dyslektiker)..

Usch inte kul. MEn skönt att det lättade. Nu blev det lite medicin i alla fall?

Hoppas du blir bättre nu!

Ja. Jag minns inte vad den hette. Men man häller några droppar i en maskin som jag sedan får andas i mej.
Blev faktiskt lite skakig av den. :crazy:

*KL*

Här är vi nu i vecka 17 och ska på ultraljud 19/12. Mår bra förutom känningar av foglossning och enormt anfådd, att klä på en 3-åring alla vinterkläder och sedan cykla till dagis är en riktig pärs.

Har kommit in i en period och ser inte alls fram emot en förlossning till - Tänker på tiden det tog med Oscar! Från det att vi kom in tills han var ute tog det 49 timmar & 22 minuter. Hoppas verkligen att det ska fortare denna gång.

Mvh Linda

Vi har skaffat en beg emmaljunga city cross med sittdel och citykorg, den är uttagen i maj -11, vi vill ha svensktillverkat, och vad jag har hört har alla sagt att den är bra. Har även fått en äldre Brio nova med mjuklift att ha i stallet, även luftpumpade däck. Så det känns som man har garderat sig i alla fall.:)

Vi var och orienterade oss i babybutiken förra lördagen och fick en liten förevisning om vagnar. Detta har nu lett till att jag håller ögonen på blocket efter en city cross (och ett brio skötbord). Citycrossen kändes jättebra tyckte vi men jag tror inte att det blir citykorgen (visst är det den som sitter fast?) utan vi kör nog med hård- eller mjuklift i stället. Vår ingång är några trappsteg upp så det känns som att det mest praktiska är att lyfta ur palten och köra in vagnen i garaget och då tror jag att en lift blir bäst så får gullet fortsätta att sova vidare om det behagas (tala om att basera beslut på något som jag egentligen inte har någon aning om alls...)

Tack :)
Jag är utan tvekan bättre. Men är fortfarande riktigt förkyld. Ont i halsen, svårt att svälja, en smärtande hosta och snuvig osv.
Är tät i halsen än och det känns lite som sugrörs-andning.. Men inte lika hemskt som igår när allt jag kunde tänka på var hur jag skulle andas för att inte få panik.

Vi har citykorgen. Har fungerat super!!! Men vi bor i villa och det är bara att rulla in i hallen. Fick med en mjuklift, men den har vi inte använt. Eller jo en gång, när vi sov borta hos bekanta. Då var hon så liten så vi tog den som en "säng" eftersom vi inte hade något annat med oss.

Vi köpte våran begagnad.

kl Här var det full rulle, både glada och oroande inlägg - skönt att ni alla som varit iväg till akuten blivit bättre!

Jag måste bara få berätta att nu har jag äntligen gått över inskrivningsvikten :banana:

Foglossningen hålls i schack, men en så enkel sak som att springa 50 meter med en 3 kg hösäck (hagel/regn-oväder) var på väg att lösa ut det igen.

Har börjat på gravid-vattengympa, det är roligt att träffa andra gravid-tjockisar och mysigt med det varma vattnet.

Börjar faktiskt acceptera den växande magen och alla andra saker som händer med kroppen. Det går framåt! Är idag i v 24 (23+5), det är mindre än fyra månader kvar till bf :eek:

Vad lustigt att vi är beräknad samma dag du och jag men jag är i v 23+6:confused:. Kanske beror på vilken sida man kollar det på....?

Edit:
PÅ måndag ska jag på första kontrollbesöket. Ska bli spännande. Men det tråkiga är att min sambo enbart kan följa med och lyssna om jag får en tid på fredagar. Men BM jag har jobbar aldrig på fredagar. Och jag vill verkligen inte byta bm då jag känner mej trygg med henne trots att hon är lite snurrig. (har svårt att känna mej trygg med nya människor)..

Senast ändrad:

Så knepigt :confused:
Det kan ju ha varit jag som räknat snett. Men när jag var på UL så skrev hon 17+1 på korten, det var en måndag, så jag antar att brytdagen är på en söndag.

Jag ska också på kontrollbesök på måndag, har vi samma tid också? 9.00 ;)

Ha ha. Kl 10 har jag tid så nästan.. Ska bli spännande att höra den lilla som jag börjar tro är en han. Har drömt det två gånger nu:). Sambo är fortfarande övertygad om en tjej han. Jag har kollat mitt datum på lib'ro.se. Min barnmorska är underbar men aningen förvirrad. En vän som har samma bm fick höra att hon va i en helt annan vecka än hon va i. Så hon rättade henne och ca två veckor efter det va hon i en helt annan vecka åt andra hållet:o.

Sen har min förkylning börjat släppa. Hostat som 17 i natt men på ett bra sätt. Andningen släpper mer o mer för varje gång jag får en hostattack. Så trots att sömnen blev störd flera gånger i natt så har jag sovit bättre än på länge..

Sen har den här veckan fått mej att förstå varför bebis inte rör på sej längre. Den sover på dagarna och är vaken heeeela nätterna:grin:. Nu när jag sovit så uselt har det vara disco i magen. Normalt är jag så trött att jag sover nätterna igenom...
Hoppas den ändrar rutin innan den kommer ut......:D

Provade libero jag med, då blev det:
"Antal graviditetsveckor och dagar: 24 veckor 0 dagar"
Hrm, menas det alltså att jag har brytdag idag, lördag, dvs idag är jag i vecka 25, och det har gått 24 veckor + 0 dagar sen befruktning?

Får man lyssna på bebis på måndag?! Hjärtslagen eller?

Så skönt att du mår bättre!

Min bebis är mest igång under förmiddagen, seneftermiddagen samt innan läggdags :) , förmodligen för att jag är som mest lugn under de tiderna :)

Japp:) v 25. Man är aldrig i v 24+7 utan 24+6 va igår så idag växlar det.

Jag tror man lyssnar på hjärtljuden. Har för mej det och jag blir då besviken om dom inte gör det. Är ju lixom hela grejen med att gå dit. Och att mäta livmodern.

Skönt att din bebis är aktiv dagtid. Jag har inte känt det minsta på hela dagen. Men när jag ligger vaken om natten efter att ha varit på toa så blir det rock´n roll :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 056
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 077
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobbet startar i morgon
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Pusseltråden