Helt ärligt, ingen någorlunda smart ansvarstagande man tar väl den rubriken som en käftsmäll? Varför skulle de, de vet att det rent statistiskt sett är färre män som tar ut sin halva av föräldraledigheten än kvinnor. Såklart de vet, de är ju medvetna, smarta, ansvarsfulla män som kan läsa tidningen. De fattar statistik, de fattar att de var män som tog ansvar, inte män som inte tog ansvar. Jag förstår att de förstår att -inte alla.
Om det kommer en rubrik där det står -Fler bryter handleden på vintern. Så blir inte jag förbannad över att rubriken inte är -Fler bryter handleden på vintern, men det finns även de som inte bryter handleden på vintern.
Nu kan jag har ryckt fel statistik lite hastigt (så protestera och ersätt om ni vill) men
http://www.scb.se/sv_/Hitta-statist...istik/12252/12259/Behallare-for-Press/406481/
Seriöst! -Ja det finns män som... men det verkar inte vara så djäkla många. (Helt ärligt nu är jag ännu mer förvånad, för jag trodde herrarnas staplar skulle varit upp till hälften. Det här ser ju helt sjukt ut. När kom ens de tre pappamånaderna, mellan 2004 och 2011? skillnaden är ju knappt förnimbar. Eller var det efter 1999? lite förnimbar.)