Varför är inte alla feminister?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror på att byta namn på feminismen, precis som att städare fick byta namn till lokalvårdare för det gamla namnet hade fått en negativ klang.

För övrigt blir jag "allergisk" på folk som ska missionera och trycka på andra sina åsikter. Var saklig och tryck inte upp saker i andras ansikte så kommer fler med i rörelsen på frivillig basis.

@landsbygdsbo Problemen ser mer ut att kunna härledas till föräldrarnas yrken. Inte samhällsklass eller utbildningsnivå.
Tidsepoken lyfte ju fram sådana klassiker i barnkammaren som villse i pankakan så vad kan man mer begära...Ville, Valle o Wiktor kämpade ju förgäves (som tur var) med att försöka indoktrinera ungarna till en vänstervriden världsuppfattning.

¨

Allmänt:
Dessvärre är din argumentationsteknik, och @FrauleinLeo s, av just den typen som gör mig avståndstagande.

Det är bra att ni är övertygade om det ni vill framföra.
Det är inte lika positivt att framföra att alla andra har fel eller bemöter andra tankegångar på ett föraktfullt sätt.
Trist dessutom att ni inte verkar kunna se att det är så ni gör: fördummar andra.

Ditt sista stycke: Det är ju ungefär som med kommunismen. Läser man definitioner och ideologi så är det vackert. Associationerna till Stalin och Mao gör dock att den spontana reaktionen på ordet kommunism blir lite ... färgad.

Jag är nog en person som aldrig någonsin skulle bemöta någon annan med förakt.
Alltså, det är ju inte JAG som fördummar någon. Det gör personen så bra själv.

Att säga att en inte är feminist exempelvis pga att vissa personer inte rakar sig, säger sig hata män och som har färgglada glasögon är ju helt otroligt korkat.

2eccdd45e1cd73bf6f07ff35dd5f3316.jpg

Villfarelser är min idol. Likaså du, @FrauleinLeo !!!!

Tidsepoken lyfte ju fram sådana klassiker i barnkammaren som villse i pankakan så vad kan man mer begära...Ville, Valle o Wiktor kämpade ju förgäves (som tur var) med att försöka indoktrinera ungarna till en vänstervriden världsuppfattning.
För att inte snacka om Broster broster. Tur att man inte kollade så mycket på tv. Vänster kan väl så vara men det var ju hemskt.

Precis det där igen. Någon tycker inte som du = korkad.
Nej. Någon förfäktar en korkad åsikt = korkad.

Jag tycker om lakrits. Det innebär inte att jag anser att de som inte tycker om lakrits är korkade. Däremot, om någon säger att de gillar inte lakrits, för om man äter det blir man svart och teleporteras till Afrika, då skulle jag säga att man är lite korkad. Inte för att jag inte tycker likadant, utan för att det är korkad och orimlig idé.

Jag är nog en person som aldrig någonsin skulle bemöta någon annan med förakt.
Alltså, det är ju inte JAG som fördummar någon. Det gör personen så bra själv.

Att säga att en inte är feminist exempelvis pga att vissa personer inte rakar sig, säger sig hata män och som har färgglada glasögon är ju helt otroligt korkat.
Vad gör det för positiv skillnad att kalla sig det?

Om man pratar om att valet inte finns så blir det märkligt när valet finns.

Valet att du bedöms utifrån ditt utseende för att du är kvinna finns inte oavsett om du inte borstar håret eller sminkar dig.

Men att kvinnor har behandlats dåligt historiskt sett är ett jättedåligt argument för att prompt kalla sig feminist idag. Det faktum att det i dagsläget finns en valmöjlighet att inte känna sig tvingad till att pyssla med sitt utseende bara för att man är kvinna är snarare någonting som tyder på att saker gått framåt eller hur? Visst beror det till stor del på kvinnorättskämpar men inte kallade alla dom sig feminister inte.

Men seriöst, tror ni detta hände av sig själv eller? Vad tror ni händer om feminismen lutar sig tillbaka och rullar tummarna när det dagligen arbetas för att begränsa kvinnors valmöjligheter. Vakna upp för helvete och sluta ta allt för givet!

Valet att du bedöms utifrån ditt utseende för att du är kvinna finns inte oavsett om du inte borstar håret eller sminkar dig.

Men seriöst, tror ni detta hände av sig själv eller? Vad tror ni händer om feminismen lutar sig tillbaka och rullar tummarna när det dagligen arbetas för att begränsa kvinnors valmöjligheter. Vakna upp för helvete och sluta ta allt för givet!
Det kommer aldrig vara ett val för mig hur andra betraktar eller värderar mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: miumiu
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 835
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 461
Senast: Grazing
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 408
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar