När jag jobbade på en industri så blev jag kallad förrädere och medlöpare för att jag inte var sosse...lite av samma teknik där, som du uppvisar nu...De brukar kallas för patriarkatets dörrvakter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag jobbade på en industri så blev jag kallad förrädere och medlöpare för att jag inte var sosse...lite av samma teknik där, som du uppvisar nu...De brukar kallas för patriarkatets dörrvakter.
Men det enda @vallhund har gjort är att länka till en artikelNär jag jobbade på en industri så blev jag kallad förrädere och medlöpare för att jag inte var sosse...lite av samma teknik där, som du uppvisar nu...
Då ska vi alltså förbjuda alla partier med en blodig bakgrund då?
Användare på forumet har refererats till som det så nej det har inte bara länkats artiklar.Men det enda @vallhund har gjort är att länka till en artikel
"De brukar kallas för patriarkatets dörrvakter." Det är väl lite mer än att länka..Men det enda @vallhund har gjort är att länka till en artikel
Tidsepoken lyfte ju fram sådana klassiker i barnkammaren som villse i pankakan så vad kan man mer begära...Ville, Valle o Wiktor kämpade ju förgäves (som tur var) med att försöka indoktrinera ungarna till en vänstervriden världsuppfattning.@landsbygdsbo Problemen ser mer ut att kunna härledas till föräldrarnas yrken. Inte samhällsklass eller utbildningsnivå.
¨
Allmänt:
Dessvärre är din argumentationsteknik, och @FrauleinLeo s, av just den typen som gör mig avståndstagande.
Det är bra att ni är övertygade om det ni vill framföra.
Det är inte lika positivt att framföra att alla andra har fel eller bemöter andra tankegångar på ett föraktfullt sätt.
Trist dessutom att ni inte verkar kunna se att det är så ni gör: fördummar andra.
Ditt sista stycke: Det är ju ungefär som med kommunismen. Läser man definitioner och ideologi så är det vackert. Associationerna till Stalin och Mao gör dock att den spontana reaktionen på ordet kommunism blir lite ... färgad.
Precis det där igen. Någon tycker inte som du = korkad.Att säga att en inte är feminist exempelvis pga att vissa personer inte rakar sig, säger sig hata män och som har färgglada glasögon är ju helt otroligt korkat.
För att inte snacka om Broster broster. Tur att man inte kollade så mycket på tv. Vänster kan väl så vara men det var ju hemskt.Tidsepoken lyfte ju fram sådana klassiker i barnkammaren som villse i pankakan så vad kan man mer begära...Ville, Valle o Wiktor kämpade ju förgäves (som tur var) med att försöka indoktrinera ungarna till en vänstervriden världsuppfattning.
Nej. Någon förfäktar en korkad åsikt = korkad.Precis det där igen. Någon tycker inte som du = korkad.
Ungefär som att trådstarten här var lite av en attack mot dem som inte bekänner sig till den rätta tron...
Precis det där igen. Någon tycker inte som du = korkad.
Vad gör det för positiv skillnad att kalla sig det?Jag är nog en person som aldrig någonsin skulle bemöta någon annan med förakt.
Alltså, det är ju inte JAG som fördummar någon. Det gör personen så bra själv.
Att säga att en inte är feminist exempelvis pga att vissa personer inte rakar sig, säger sig hata män och som har färgglada glasögon är ju helt otroligt korkat.
Om man pratar om att valet inte finns så blir det märkligt när valet finns.
Men att kvinnor har behandlats dåligt historiskt sett är ett jättedåligt argument för att prompt kalla sig feminist idag. Det faktum att det i dagsläget finns en valmöjlighet att inte känna sig tvingad till att pyssla med sitt utseende bara för att man är kvinna är snarare någonting som tyder på att saker gått framåt eller hur? Visst beror det till stor del på kvinnorättskämpar men inte kallade alla dom sig feminister inte.
Det kommer aldrig vara ett val för mig hur andra betraktar eller värderar mig.Valet att du bedöms utifrån ditt utseende för att du är kvinna finns inte oavsett om du inte borstar håret eller sminkar dig.
Men seriöst, tror ni detta hände av sig själv eller? Vad tror ni händer om feminismen lutar sig tillbaka och rullar tummarna när det dagligen arbetas för att begränsa kvinnors valmöjligheter. Vakna upp för helvete och sluta ta allt för givet!
Det kommer aldrig vara ett val för mig hur andra betraktar eller värderar mig.