Varför är glass så gott?

Jag är inte galen i glass, men B&J går ju alltid ner. Och allt som smakar pistage! Men den här, den här är den bästa glassen i hela vida världen.
sundborn_punch_stor_42558585.png

Som min mamma då.. hon sätter i sig en förpackning på en kvart ungefär! ;)
 
Jagar hon också glassbilen med egen bil? :D Jag kan nog äta upp en snabbare än så, men man måste ju hushålla eftersom inte en enda sketen affär säljer dem.

:eek: :angel:

JA! Inte bara hon, hon har överfört den dumma ovanan på mig också! Förförra året stalkade jag och min bonusdotter glassbilen, nu för tiden kan man ju följa en gps på deras hemsida vart de är. Så jag tog med mig bonusdottern och satte av, när jag såg glassbilen gasade jag efter och följde den tills att den stannade. Min bonusdotter skrattade så hon höll på att kikna.. :angel:

Alldeles nyss var det in en kund på jobbet som skulle göra glass av Lapsang Souchong :eek: Det lät inte alls gott, plus att de skulle ha hjortron till! Läskigt, läskigt! (Nej jag surfar inte på jobbet :angel:). För er som inte vet, kallas det i folkmun för tjärte och luktar enligt många gammal båt.
 
Vi har en mindre glassmaskin av sämre kvalitet, skulle vilja ha en värsting som Per Morberg har, men då skulle jag verkligen rulla fram sedan, är jag rädd för. Är i stort behov av att gå ned i vikt, inte upp :crazy:

Var du ironisk på det fetmarkerade eller? ;)
Vår glassmaskin är också en liten plutt, det går dock att göra två satser samtidigt så jag tänker att det är en bra sak, mer experimenterande och mindre att slänga om det blir dåligt :angel:

Haha nä faktiskt inte, yoghurtglassen blir jättebillig! Jag råkade ta mer glass än jag tänkt, och så en massa frukt och choklad till det. 23 spänn tror jag det blev den gången! :eek:
 
Så därför undrar jag, hur kan den vara så satans jävla god? Vad är tricket? Hur gör dom? Kan man göra en lika bra själv?

Vilken är din favoritglass som du skulle kunna äta ihjäl dig på? Vill ha tips på nya smaker!
Förmodligen för att det är flera olika sorters socker i glass, samtidigt. Det är fullkomligt möjligt att göra egen god glass. Men är man inte så kinkig så kan man köpa billig vaniljglass och typ daim eller likandne. Man bankar sönder daimen och blandar ner i glassen. Har man smör, socker och grädde kan man göra asgod kolasås.

Jag gillar lakris med chili glass :P
 
brainfreeze får man väl om man har hål i tänderna eller ilningar, att kylan kommer åt roten av tanden och det skickar vidare siginalen till hjärnan osv`?
 
I ett inslag i Institutet (går på P3) så sa de att brainfreeze beror på att när gommen och svalget utsätts för sådan extrem kyla så reagerar hjärnan genom att skicka dit massor med blod som ska värma upp vävnaden igen (fast den skickar inte helt rätt, dumma hjärna) När massor med blod rusar dit så orsakar det spänningar och man får brainfreeze. Det är därför det funkar att lägga upp tungan mot gommen för det hjälper till att värma upp.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Glasshuvudvärk

http://lt.se/nyheter/1.506916-sa-botar-du-glasshuvudvark
 
Vilken underbar tråd. :love: Jag är också en riktig glassfantast!
Framför allt så ÄLSKAR jag isglass! Finns inget godare! Sen är såklart Ben & Jerrys på top 5 listan men lite för dyrt att förtära, haha. Brukar alltid ha piggelin hemma men även vanlig glass eftersom att det är så gott med banan och choklad. :bow:
 
Kl
Igår åt jag glass från Pipershuset i Hamburgsund efter att en kompis tipsat om det. Fantastiskt gott! Det ska visst finnas på fler ställen, undrar om det finns i Skåne.. :d
 
Jag åt förresten rawglass för ett tag sedan.
Det var intressant, och visst smakade det gott – det var ju glass :angel:
Men njae.
Inte värt pengarna eller hypen, enligt mig.
 

Jadu... Rawfoodpersoner vill tydligen också äta glass.
Jag åt en glass från det här märket:
http://lilyohanna.se/about/
http://www.rawfood.se/antligen-sveriges-forsta-rawfood-glass/

Rawfood, eller råkost, är mat som inte har upphettats över 40–45 grader. De flesta råkostare/rawfoodare ser sin diet som helt vegansk samt gluten- och laktosfri. Man utesluter alltså kött-, fisk-, mejeri- och spannmålsprodukter. Kvar har man frukter, grönsaker, bär, örter, rötter, nötter, frön, alger och groddar.
 
Alltså.. Det låter extremt tråkigt att bara äta sådant. Jag säger som, den horribla, Sean Banan. Kött fifan! :D Inte i glass dock.. usch :C
 
JAG VILL HA GLASS! Det är varmt och jag vill jättejättemycket ha glass. Meeen det är för varmt att gå och köpa någon... Funderar på att gå iväg ikväll och köpa en kartong piggelin, men helst vill jag ha choklad, mint, choklad och mer mint... Mormor magdas-glass tex, åh vad det hade varit gott nu.

Eller glass från glasskiosken här i närheten, där köper jag glass med tre kulor, choklad, blåbär och polka. Varje gång. Irriterande nog kan jag inte köpa hem lika god glass, för jag hittar inte i affären. Tittade på kiosken förra gången jag var där och konstaterade att det nog är Triumfglass de säljer, men när jag köpte deras choklad i affären så var den inte alls lika god som chokladen i kiosken. Varför är det så?! Jag vill ha superjättegod glass ju :(
 
Jag shoppade hem vit choklad idag, så imorgon ska jag ut och se om jag hittar några hallon så ska jag göra vit choklad- och hallonglass! Hur gott låter inte det, och så kanske med kladdkaka till... :d
 
IH! :D Jag har världens bästa pappa!
Han åkte iväg och handlade idag och eftersom min favoritglass (mormor magdas-glassen) inte finns i min närmaste affär så sa jag att OM han såg den när han handlade, så fick han gärna köpa den till mig, om han ville.

Vad han kommer med till mig sedan? Jo, både Mormor Magda-glassen OCH min favorit-Ben & Jerry! :love:
Han tyckte tydligen att jag förtjänade det nu efter att ha hjälpt honom väldigt mycket i veckan. Men ja, alltså... Åh, jag ska njuta nu :D
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Att jag suger på att komma igång med matlagning är känt sedan länge, men det hindrar mig ändå inte från att vilja utforska nya recept...
2
Svar
22
· Visningar
2 290
Senast: Exile
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 395
Kropp & Själ Jag har beslutat mig för att genomgå fetmakirurgi, en gastric sleeve sa läkaren att det blir. Tänker nu att jag inte är ensam på buke...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
26 306
Senast: Enya
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
23 988
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp