Varför är glass så gott?

@millifjoris Ja det är sant, men dom är så små så att de inte tillfredställer mina glassbehov :D Och jag gillar inte dom med choklad som är hälften av alla i förpackningen är. :(

Jag var inte heller lyrisk över de med choklad :( Magnums vaniljglass är så förbannat god <3

Något jag inte tål är sådan där vidrig "vaniljglass" som är i t.ex. Päronsplitt. Usch! Det ska vara ÄKTA vaniljglass gjord på grädde!
 
Har precis blivit förälskad (läs besatt) av Sias variant, salt karamell. Gissar att HD inte är sämre.

I övrigt är jag ett fan av lejonet och björnens blåbärscheescake. Förr brukade jag köpa nån glass med halloncheescake men de slutade ta in den, vet inte om den utgått.

Polka, daim, texas fudge, brownie, citron, äppelpaj, hallonsorbet... detta är några av mina favoriter som jag brukar köpa.

Polka och daim med noisettesås är klassikern som jag oftast väljer när jag köper kulglass om det inte finns massa spännande och nya smaker. Grymt god kombo.

Kan även rekommendera kombinationen salt karamell och bananchoklad/skumbanan med noisettesås. Dulce du leche funkar som substitut för salt karamell om den inte finns.


På pinne är ananassplit en favorit sen barnsben. Magnums strawberry white är delish men allra helst Sommarbär från Triumfglass. Gräddglass med Cream cheese och bärsylt, youghurtöverdrag med kexbitar. :love::love::love::love::p
 
Senast ändrad:
Kapar tråden med en efterlysning. För ett par år sen (eller kanske förra sommaren) fanns det en glass med jordnötssmör i mitten. Minns inte om det var en pinne eller strut men de va av nåt sånt märke man köper i styck (ingen låda eller paket).

Nån som vet vad det var för glass? Blev grymt sugen nu.
 
Kapar tråden med en efterlysning. För ett par år sen (eller kanske förra sommaren) fanns det en glass med jordnötssmör i mitten. Minns inte om det var en pinne eller strut men de va av nåt sånt märke man köper i styck (ingen låda eller paket).

Nån som vet vad det var för glass? Blev grymt sugen nu.
Det var Ben&Jerry's som tillverkade den glassen! :)
 
Jag ääälskar Ben & Jerrys New York-glass. Choklad, choklad, choklad och lite goda nötter i... Herregud jag skulle kunna leva på den glassen :D I nödfall går det bra med Ben & Jerrys brownie-glass, men den är inte riktigt lika god.

Det viktigaste när jag väljer glass är att jag slipper vanilj och i de fallen där man blandat vanilj med annat (som i tex många Ben & Jerry-smaker) så vägrar jag att ens smaka.

En glass jag är extremt(!) nyfiken på är Mormor Magdas Chokladtryffel samt Mormor Magdas Mintdröm. Hela grejen med glassar som inte innehåller tre ton onyttigheter tilltalar mig väldigt mycket, så vid tillfälle ska jag prova mig genom hela deras sortiment förutom den med kaffesmak.
 
Jag är rätt trist mina favoriter är piggelin och lättglass choklad från gb, har dock inte hittat den sistnämnda på ett tag :(
 
Tänkte nästan det. Den var ju glassarnas glass. Måste testa buttercup. Jag har på nåt sätt tänkt att den inte är nåt att ha, men får väl ge den ett försök ändå.
Har den liggandes i frysen och den har legat där ett bra tag. Blir nästan lite FÖR mycket jordnötter, tyvärr :/ Men det är å andra sidan min åsikt och smaken är som baken ;)
 
Älskar också glass! Just nu är mina favoriter citroncocktail (kulglass) eller den italienska citronsorbén på jobbet! Är en av få? som INTE tycker om B&J. Usch!


;)
 
Älskar också glass! Just nu är mina favoriter citroncocktail (kulglass) eller den italienska citronsorbén på jobbet! Är en av få? som INTE tycker om B&J. Usch!


;)
 
B&J är lite väl fettiga för min smak. Känns som att man har ett lager med smör i hela munnen efter en sked.:o
Däremot citronsorbé, twister, magnum white eller snickersglass! Mmmmmh!

En glass som jag verkligen saknar är Magnums mandelstrut, som hade vaniljglass med chokladkross i. Mums!
 
BJ Cookie dough!!!!
Har nog ätit 500 sådana i mina dagar (klappar mig på magen)
Ingen annan glass är värdig.

Annars är det piggelin som gäller om det är isglass jag är sugen på, och då går det lätt ner en 6 pinnar åt gången.
 
Har aldrig fått brainfreeze heller :D Jag biter gärna i isglass till vissas skräck :p Och vad gäller Cookie Dough så är den oersättlig, den godaste glassen på planeten :love:

Förr brukade vi köpa lakritsglass, från GB tror jag i såndär pappförpackning och dela på biten, så åt jag och mamma varsin halva direkt ur förpackningen. Nu hittar jag den bara med lakrits/citron, inte ok :(

Vi bor närma Riccardos som har italiensk glass både i en glassvagn i city och på en gård ute på landet. Det drar massor av folk och tre kulor av deras glass gör en seriöst proppmätt. Nu klarar jag inte äta kulglass från andra vanliga ställen för det har gjort mig kräsen :o
 
Texas pecan är otroligt god. Alvesta glass sorter Saltlakrits, citrondröm, melondröm och blåbärsdröm är helt fantastiska också.
 
Ska köra till mitt andra hem i Eskilstuna nu... Blir så sjukt sugen på att köpa mig en B&J när jag kommer fram och smälla i mig... Tur det tar lång tid dit så att jag inte lär vara lika sugen när jag väl är framme! :p
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Att jag suger på att komma igång med matlagning är känt sedan länge, men det hindrar mig ändå inte från att vilja utforska nya recept...
2
Svar
22
· Visningar
2 290
Senast: Exile
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 398
Kropp & Själ Jag har beslutat mig för att genomgå fetmakirurgi, en gastric sleeve sa läkaren att det blir. Tänker nu att jag inte är ensam på buke...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
26 306
Senast: Enya
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
23 988
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp