Enya
Trådstartare
Det är enligt rekommendationerna, det här med 100 gram, så det är ju inte jag som kommit på att jag ska äta så lite. Jag blir ju dessutom mätt på det, ibland krävs det lite mer, upp emot 130-140 men då har det varit mat som inte är särskilt mättande heller gissar jag, men ibland funkar det inte ens att äta 100 gram om maten är "mättande" eller hur jag ska beskriva den, då blir jag mätt fortare och har mer kvar. Det är väl det här som är lite speciellt, att hitta något som räcker för kroppen, som man håller sig mätt på också. Jag tror jag tappat muskler, känns oundvikligt, speciellt när jag inte tränar utan bara går promenader. Skulle börja simma och hade äntligen hittat någon att simma med, inte lätt när man inte ser att göra det ensam, men så blev det inställt, så jag får nöja mig med promenader. Det ger väl inga muskler, men jag dör väl inte av hjärtinfarkt heller hoppas jag.Alltså 100 gram mat är ju pyttelite hur mycket du än prioriterar protein tänker jag. Kroppen är ju knappast nöjd med det egentligen utan du tappar även muskler och kondisen kommer såklart även den bli lidande av den lilla mängden. Det är fullt normalt när man svälter, vilket ju rent krasst är det du gör.
Kläder hittade jag i mängder begagnat, folk skänkte bort säckar fulla på lokala bortskänkes-sidor på facebook. Det som inte passade skänkte jag helt enkelt vidare och det jag själv haft som blivit för stort skänkte jag bort eller sålde till förmån för nya plagg. Du kan säkert hitta en massa där. Det var rätt kul också tyckte jag, det dök upp mycket som jag i butik aldrig skulle tänka tanken att prova ens, men när jag väl stod hemma och provade det jag fått så hittade jag en massa som faktiskt klädde mig som jag aldrig hade upptäckt annars
Tyvärr har jag inte sådan tur med kläder. Har sett precis det du skriver, men det har oftast varit mindre storlekar! Har svurit över det många gånger, men det kanske blir lite bättre när jag gått ner lite till och inte har en så stor storlek. Mina kläder slängs inte, jag brukar skänka bort det jag inte passar, kommer alltid någon till nytta och det känns bra att göra någon glad. Men lite surt är det att jag några få månader före operationen skänkte bort byxor som visserligen hade varit nåååågot för stora nu, men inte lika stora som de jag har... för att de var för små för mig. GAAAH! liksom! Om de legat i förvar så länge kunde de väl legat lite till!!!