Varför är glass så gott?

Här gick jag på Coop Forum och vill ha vanlig enkel vaniljglass. Då hade två frysar gått sönder så folk hade valt att plocka upp alla Coopvaniljer istället för vad de annars ville ha antar jag. Tack. GB:s små paket är inte gott. Köpte en Vienetta på extrapris. Gott!
 
Här är en till glassoman, skulle kunna leva på glass! Speciellt nu på sommaren, men man kan alltid äta glass! :D

Ben and Jerrys Phish Food och New York :love:, chokladglass med så mycket gottigt i som det bara går!
Otto och glassfabriken har också supergod glass, favoriten där är Päronglass med mjölkcholkad :d
Sias sorbeter är också fantastiskt goda och läskande!

Älskar också Twister, Magnum Double. Sörjer en variant av Daimstrut(?) som hade chokladglass och vit choklad utanpå. Åt minst en om dagen på ett ridläger för en massa år sedan. Även Cornetto Soft Chocolate Chip som fanns ett tag, typ mjukglass men med chokladbitar och chokladsås i!
Älskar också Sundborn Punch, men är säkert 10 år sedan sist jag åt den eftersom glassbilen inte kommer till oss längre.

När jag köper kulglass blir det alltid en kula choklad, sedan brukar jag skifta mellan banan, daim, lakrits, något med mint, någon sorbet, eller något annat spännade som typ tuggummi eller polkagris! :up:
Det allra bästa är ju när man kan köpa en riktigt stor bautastrut med 5 kulor OCH mjukglass OCH grädde OCH sylt OCH en gräddbulle :banana:

Brukar inte få brainfreeze men däremot får jag alltid hosta av glass :down:
 
10547463_10154486301060061_1260201290386055917_n.jpg

Glassen med vit choklad och hallon :d

Senaste glassprojektet är rocky road, dock utan nötter (slängde i lite hackad choklad istället) då den ska med till vänner ikväll. Håll tummarna för att den blev bra!
 
Nej inte hunnit prova än. Mest ätit Vienetta eller vaniljsglass med chokladsås + ev banan. MUMS. Hah tänkte dra mig till affären nu men gissar att jag får hem mer vaniljglass ;P
 
Jag är laktosintolerant och jag SAKNAR mjukglassen så mycket :arghh: Med chokladströssel :love::cry:

Annars håller jag mig till twisters :d
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Att jag suger på att komma igång med matlagning är känt sedan länge, men det hindrar mig ändå inte från att vilja utforska nya recept...
2
Svar
22
· Visningar
2 290
Senast: Exile
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 395
Kropp & Själ Jag har beslutat mig för att genomgå fetmakirurgi, en gastric sleeve sa läkaren att det blir. Tänker nu att jag inte är ensam på buke...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
26 306
Senast: Enya
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
23 988
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp