Våra hundar!

Sv: Våra hundar!

Scott3.jpg


Därav att han kallas för Lille Skutt ;)
 
Sv: Våra hundar!

Jo, jag gör ju det, men jag har alltid haft många hundar :love: Skulle ju inte vara jag om jag inte hade en drös med hundar ju :eek: Hur skulle jag kunna fungera utan dem :confused:
Känner igen det.... mina föräldrar (och sambo) suckar ljudligt när jag pratar om hund nr 3, men det kan de gott ha! Finns det hjärterum finns det stjärterum :D
 
Sv: Våra hundar!

Ska man gå efter det, så har jag ett mycket stort hjärta och en mycket liten stjärt alltså :o :D :rofl:
 
Sv: Våra hundar!

Zingo; staffordshire/pitbull. Han vill gifta sig med Selma, det har han sagt. Då kan dom hjälpas åt med dumma träd.
Skogen2.jpg


Bara hon inte äter hans bebbar.
bebbarnaozingo4.jpg
 
Sv: Våra hundar!

agility_oliver.jpg


Lp1 Lp2 Inspirations Ohio for O'Flanagan - Oliver


Mattes pärla och gammelvovve! Fyller 11 år i augusti och är världens charmör! Det finns nog inte något som Oliver inte älskar? Allt är roligt och allt har han (nästan) provat på, viltspår, jakt, utställning och förstås agility och lydnad!


harry%20april%202005.jpg


Lp1 Svch O'Flanagan Lethbridge Hurricanes 6år gammal och heter Harry! Harry är nog mattes hund mer än något annat och väldigt lättsam att ha att göra med. Tävlar det mesta men 2007 blir det jaktprov och lägreklass spår som är huvudmålen!

Det är mattes älsklingsflatar!

Erica
 
Sv: Våra hundar!

Smeknamn: Bäbisen, Ruskprick, Valpis, Sötis, o.s.v.

Ras: Västgötaspets (Bästgötaspets! :D)

Han blir fem månader nu i dagarna. Och det ser ut som att det kanske blir ett litet syskon till hösten. ;)

Sex veckor:
%7B26D81197-00B5-4C4C-9E26-C6EA7B0A419A%7D.jpg


Två månader:
%7B5D252526-EED5-44E8-98C0-60C8548326BC%7D.jpg


Fyra månader:
%7BA03554D3-A79A-4D8A-B6B0-C44119102C78%7D.jpg
 
Sv: Våra hundar!

Danke. :D

Den är inte våldsamt vanlig, ca. 200 individer registreras i Sverige varje år. Utöver Västergötland skulle jag tro att den är vanligast i Skåne, det finns många uppfödare här. En av pionjärerna höll till i södra Halland och hade uppfödning från slutet av 40-talet fram till 90-talet och hans hundar finns väl i princip i alla nu levande gööttisars stamtavlor.

När han var yngre gissade många på schäfer, "väldigt ung, två veckor måhända?". Chihuahua har han varit en gång också, blandras har han varit massor av gånger. ;) Endast tre personer har direkt gissat rätt.
 
Sv: Våra hundar!

Har en papillon tjej, Flisan, som nu är 4,5 år, brun och vit, och om en vecka hämtar vi våran nya valp, 8 veckor, oxå en brun och vit tjej, som kommer att kallas Smulan.
Har inga bilder just nu, men det kommer säkert att bli när "bejbisen" kommer.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 504
Senast: Sezziyanen
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 652
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 199
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 536
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp