Våra hundar!

Sv: Våra hundar!

Jag kan visa en bild på min förra hund som var en aprikos mellan pudel. Simson heter han, 12 år. Smeknamn: simpan, simpalimpa. Bor nu hos en familj där han har det lugnt och skönt utan mitt andra monster.

stsimson.jpg
 
Sv: Våra hundar!

kl*

Klart min Barre ska få vara med, visar lite kort sen i julas!

Barras (som han heter) är en 9 månaders finsk lappojke från Fjällfarmen, uppe i Dalarna.
Hans absoluta smeknamn är Pompen o Barren, sedan kallas han för grisen av mej ibland ;)
Snällare hund får man leta efter, en sprallig och lekful kille som älskar allt och alla, lättlärd, kan en del trixs, dock är lydnad en sak som han gärna leker bort ibland:p men det ska de bli ändring på.

6269961.jpg


6269976.jpg


6269965.jpg


Här är en film från vi hämtade han till uppväxten =)

http://media.putfile.com/Barren
 
Sv: Våra hundar!

Här har ni familjens dvärgschanuzer tjejer :)

Signe (Hotpinsch Limited Edition Cc's)
6 år och 9 månader (blir 7 den 13 mars)

Signe är verkligen familjens lilla kelgris, hon älskar att kramas o sitta i knä o bara mysa :) Jag tränar lite agility med henne, började tävla lite smått men då Signe hade mer intresse av publiken än banan så blev det så att vi nöjer oss att träna då och då, det passar nog Signe :) Lite komplicerad hund då hon hoppat hit o dit i olika hem innan hon kom till oss. Lär man känna Signe kan man inte annat än älska na!

DSC03880.JPG

IMG_0048.JPG

http://linnea.stjernstedt.net/IMG_0069.JPG


Doris (Cc's Claim to Fame)
5 år och 11 månader (blir 6 den 1 februari)

Doris tränar syrran lite agility med, men Doris e svår. Ibland tar hon alla hinder klockrent och ibland går inget alls. Detta är en dam med en bestämd vilja, vill hon att man ska klappa henne så ska ma ngöra det oxå. Hon ligger o kraffsar på en om man inte gör det :P En otroligt snäll hund, många faller för Doris personlighet och hennes charmiga blick :P Och jag förstår dom mycket väl, detta är en äkta charmör :)

IMG_0031.JPG

IMG_0022.JPG

Hon har alltid sån skön sovstil ;)
IMG_0070.JPG
 
Sv: Våra hundar!

kl*

Klart min Barre ska få vara med, visar lite kort sen i julas!

Barras (som han heter) är en 9 månaders finsk lappojke från Fjällfarmen, uppe i Dalarna.
Hans absoluta smeknamn är Pompen o Barren, sedan kallas han för grisen av mej ibland ;)
Snällare hund får man leta efter, en sprallig och lekful kille som älskar allt och alla, lättlärd, kan en del trixs, dock är lydnad en sak som han gärna leker bort ibland:p men det ska de bli ändring på.

6269961.jpg


6269976.jpg


6269965.jpg


Här är en film från vi hämtade han till uppväxten =)

http://media.putfile.com/Barren



Gud vilken fin :)
 
Sv: Våra hundar!

Namn: "Hilda"

Smeknamn: Vilda-hilda

Ras: Chinese crested dog

5709131.jpg


6175733.jpg


6175734.jpg


Gillar verkligen den där rasen :) Dom är så grymt coola :) Men du, hur är det med tänderna på dom ? Hört att dom har lite problem med tandlossning ?
 
Sv: Våra hundar!

kl*

Klart min Barre ska få vara med, visar lite kort sen i julas!

Barras (som han heter) är en 9 månaders finsk lappojke från Fjällfarmen, uppe i Dalarna.
Hans absoluta smeknamn är Pompen o Barren, sedan kallas han för grisen av mej ibland ;)
Snällare hund får man leta efter, en sprallig och lekful kille som älskar allt och alla, lättlärd, kan en del trixs, dock är lydnad en sak som han gärna leker bort ibland:p men det ska de bli ändring på.

6269961.jpg


6269976.jpg


6269965.jpg


Här är en film från vi hämtade han till uppväxten =)

http://media.putfile.com/Barren

Den här hunden borde vara förbjuden!!! :love: :love: :love: :love:

Gud vilken nallebjörn!
är det sant att finska lapphundar kan ha temprament?
 
Sv: Våra hundar!

Men du, hur är det med tänderna på dom ? Hört att dom har lite problem med tandlossning ?

det finns flera trådar om det. men tandlossning är inget problem - utan dom saknar tänder. då när dom föda har dom ett bestämt antal tänder. ofta är det tänderna mellan framtänderna och tä'nderna längst bak som det kan saknas någon. men dom tappar inte tänder hux flux bara sådär. utan dom tänder dom har när dom är små har dom när dom är gammla även om det saknas nån.
 
Sv: Våra hundar!

haha ja nallebjörnen ja ;) Då skulle du sett när han va riktigt liten! tror jag ska ta o visa:D

Temperament.. hmm.. ja du detta är min första finska lappis men visst har de tendens till att liva upp sig men det beror ju också mkt på till husse/matte ;) Ute kan de bli en jäkla fart men så fort de kommer in blir de coollugna, detta var just typisk för lapphuden och det stämmer rätt så bra på min pöjk! Mkt sammarbetsvilliga, snabba, uthålliga, lättlärda och vill gärna hålla ihop sin "flock" familjen dårå =)

4229173.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 504
Senast: Sezziyanen
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 652
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 199
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 536
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp