Våra hem, visa bilder!

Sv: Våra hem, visa bilder!

Större bild på fina lampan :).

DSC_0220.jpg

Jättefin golvlampa måste jag säga. Har något liknande själv, men inte original då utan en köpt i Gysinge. Hatthyllan är också supersnygg!

Måste fråga om de härliga gardinerna du har, är det tunna linnegardiner eller vad? Sånna skulle jag väldigt gjärna ha själv.

*kl*

Jag har inga nya bilder på huset men kan ju alltid visa några gamla :D

Utvändigt
02.jpg

Detta var sovrum ett tag, nu är det datarum
29.jpg

sen byggde vi ut
v30_mandag.jpg

v31_fredag.jpg

och flyttade sovrummet till utbygnaden
34.jpg

35.jpg

Hallen innan den blev klar
17.jpg

Vardagsrumsfönstret
25.jpg

så här såg det ut mellan vardagsrum och hall
14.jpg

nu ser det ut så här
15.jpg

Tyvärr inga bilder på köket :( och toaletten är inte renoverad än

Balkongdörren har vi i köket, det är bara fula fönster i vardagsrummet!

De är mkt man vill, och vilken tur jag har att min far är en av de ledande entreprenörerna i sthlm inom nybygge :angel: och vad är mina bästa vänner? elektriker, mattläggare, målare, vvs och glasmästare :D Pappa är snickare, maken betongare. Kan de bli bättre?

Ja visst blev det :D

Ovanför trappen på övervåningen var det också en spalje,
där gjorde sambon en "halvvägg" istället

31.jpg

Tack! Får väl fota köket i helgen (när disken är bortplockad :o)

Ja, alltid är det den där nedrans disken!

Känner mig själv helt värdelös nu som startat denna tråd och fortfarande inte lagt in bilder på vårt nya hem som vi faktiskt bott in oss i lite smått nu..
Får väl också skylla på den där disken, men imorgon ska jag verkligen försöka hinna med, för då är jag ledig!

Okej, känner att det är min tur nu att visa bilder på vårt boende.
Alla väggar är vita utom två tapeter som fanns (i matrum och TV-rum) sedan tidigare. De får finnas kvar ett tag och får se vad vi gör med dem senare.

Här är matrummet. Till vänster om detta ligger köket och bakom mig (som fotar) finns hallen.
2009-01-17+025.jpg

Hallen, tagen från matrummet. Det ni ser är ytterdörr, skoförvaring (som jag på egen hand har skruvat upp!) och ytterklädesförvaring. Här är inte färdigt än, men sålänge ser det ut såhär.¨
2009-01-17+028.jpg

TV-rummet. Fåtöljen står precis vid balkongdörren och ska senare inte stå där, utan i burspråket, men där står för närvarande sambons dator.
Skåpet har jag målat. Ett vanligt PS-skåp, men som tidigare var silvrigt och så har vi världens i särklass snyggaste TV :love:
2009-01-17+021.jpg

Fortsättning...
Här ser ni soffan. Till vänster i bilder är burspråket med sambons dator. I hallen har vi en massa garderober. Två av dem ska byggas om så vi kan docka in ett datorbord och få en arbetshörna, men först är det annat som ska göras just i hallen.
2009-01-17+020.jpg

Detta är hallen sett från TV-rummet. Till vänster i hallen är ytterdörren, till höger är matrummet. Rakt fram i korridoren finns toadörren. Längsmed hela vänster sida i korridoren är det garderober och längst fram i korridoren till höger är sovrumsdörren.
Hunden är ju Yda och sedan är det en del av hennes leksaker, på just lekmattan, haha.. Hon gillar hallen för där har hon koll på hela lägenheten :D
2009-01-17+032.jpg

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 619
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 025
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar