Våra hem, visa bilder!

Sv: Våra hem, visa bilder!

Kanonfint! Särskilt foderhinken;)

Här är vårt badrum

Detalj.jpg

Badrum.jpg

Köket kommer när jag tagit bort julsakerna;)

Gud vad trevligt ert hem ser ut att vara! Gillade hyllan vid badkaret och kökets förvandling.

Scilla

Vilket underbart kök! Snyggt med det smala fönstret vid bänken och på köpet ett fint ljus.

Måste fråga, vad är det för köksgolv du har? Är det betsat eller vad?

Tack! fönstret är guld värt speciellt eftersom man ser hästarna i hagen utanför :D

Golvet är betsat.

Jättefint!!! Härligt kök, och soffan var skitsnygg! Men vit - har du inga barn eller djur? Vet inte om det hade funkat hos oss, ett par våta kattassar upp där, och lite svart päls...
Men snyggt var det!

Lampan i matsalen:
P1010144.jpg

Julpynt i matsalen:
P1010148.jpg

Grå skänk i matsal:
P1010155.jpg

Nymålat köksbord (klaffbord från 1800-tal, vi köpte det för 15 år sen, avlutat. Nu målat med vit linoljefärg från tillverkare utanför Ystad):
P1010157.jpg

Suddig bild från biblioteket:
P1010143.jpg

Taklampa som vi själva "gjort" i biblioteket (lampan var urspr för stearinljus, men vi köpte gammaldags tvinnad brun sladd och en häftig lampa till den):
P1010141.jpg

Fönsterlampa i biblioteket:
P1010142.jpg

Ååh, bibliotek. Det finns med i min planering, men vi behöver ett av barnens rum. Så en till får flytta hemifrån:angel: Nåja, det är inom överskådlig tid, dottern är 19 och sonen 17, som bor hemma.

Lampan ni gjort om var jättefin!

Din skänk har jag dreglat över tidigare när du visade bilder från ditt förra hus. Överhuvudtaget tilltalar ditt hem mig väldigt mycket. Taklampan var jättefin, jag letar själv efter en månskenslampa till hallen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 614
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 025
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering