Våra hem, visa bilder!

Sv: Våra hem, visa bilder!

Aaaaaa den skänken vill jag ha, fast den är väl inte till salu förstår jag.

Fint att ni gav slagbordet ett nytt liv med linoljefärg. Avlutade gamla möbler gör min både arg och ledsen. En historia som möbeln kan berätta och ett kulturarv är borta direkt när den blir dödad av lutbad.

Behöver jag säga att jag älskar ditt hem? Precis i min smak, men det visste du kanske redan :D

kl

Jag har satt upp gardiner idag! Jag älskar mitt kök, det är så himla bra!

Sen köpte jag ett billigt tyg till badrummet, det är lite psykadeliskt men kostade bara 25 spänn och tog 3 minuter att sy, så det åker när jag tröttnat på det :D

Ja, avlutning är en styggelse, men det var ju populärt på 90-talet och vi följde trenderna, helt aningslösa. Vi var ju så unga. ;)

Jättefint!!! Härligt kök, och soffan var skitsnygg! Men vit - har du inga barn eller djur? Vet inte om det hade funkat hos oss, ett par våta kattassar upp där, och lite svart päls...
Men snyggt var det!

Tack så mycket! :)
Nej, här finns varken barn eller djur. Däremot är jag och min sambo experter på att spilla i soffan; dricka, choklad, sylt... Men med lite Vanish så försvinner alla fläckar ;) Det är också avtagbar klädsel så det är bara slänga in den i tvättmaskinen då och då :)

*KL*

Vad fint alla har :love:

Jag ska ta nya bilder på mitt hus när sonen vaknat. De här är gamla bilder från när vi flyttade in och sonens rum även var gästrum.

http://www.pixbox.se/alb_show_id898092_page0.html

Innan lampan sänktes ner.
23250469.jpg

Vi har ny spis nu
23250477.jpg

Den här ska göras iordning och besiktas!
23250504.jpg

Min fina gamla tunna
23250514.jpg

Innan trappan målades och ytterdörren byttes ut
23316077.jpg

Den här ska göras iordning och besiktas!
23250504.jpg

Det här värmer ett hjärta som klappar för det som är gammalt och att ni ska göra den i ordning också är jättebra. Hoppas att ni kommer att använda den sedan. Perfekt när det blir strömlöst vet du ;)

Det här värmer ett hjärta som klappar för det som är gammalt och att ni ska göra den i ordning också är jättebra. Hoppas att ni kommer att använda den sedan. Perfekt när det blir strömlöst vet du ;)

Den är ju så vacker :love: (När den får bli svart igen..) Och som sagt, vi höll på å bli galna när vi hade strömlöst, tänk om vi vart smarta å fixa den direkt när vi hade flyttat in, då hade vi haft mat och värme. Dessutom är jag sugen på att testa att baka i den :)

Alla har så mysifa hus!:)

Här e mitt
utsidan:
DSCF4255.jpg

vardagsrummet
DSCF4277.jpg

en del av köket
DSCF4289.jpg

ena badrummet
DSCF4281.jpg

vårat sovrum (dörren går till en liten toalett)
DSCF4284.jpg

Såklart finns det mera rum men har inte mera bilder just nu.

Vad stort alla bor, nu vill ju jag oxå ha en stooor härlig villa. Men vem ska orka städa då :angel:

La upp nya bilder idag, men de kom helt snurrigt på pixbox *hrm*

http://www.pixbox.se/alb_show_id898092_page0.html

Sonens rum
25674579.jpg

Hallen
25674581.jpg

Vårat sovrumsfönster
25674585.jpg

Köket med nya spisen
25674593.jpg

Vardagsrummet som står först på tur att bli iordning gjort
25674599.jpg

25674601.jpg

Från köket, hallen till höger, sovrummen till vänster, bakom blåa byrån finns badrummet
25674582.jpg

vilket stort härligt vardagsrum ni har!!!!!

Här är det för stökigt för att fotas och vardagsrummet är inte klart tapeterna har ju bara legat i typ 2-3 månader och väntat på att få komma upp.... :rofl:

Ja det är jätte härligt, vi hoppas att med nya tapeter och färg (bla ska taken målas vita) få det att kännas ännu större.

Men det är svårmöblerat, skulle gärna flytta öppna spisen och sätta in ett fönster där den står idag, nu känns de som det bara går att ha såhär.

vi har också ett svårmöblerat vardagsrum, det är lite frustrerande fast också bra för ekonomin, för man kan inte få något ryck och byta ut allt för det går ändå inte ändra just något :rofl:

Skulle vara ballt om ni öppande upp ännu mer där balkongdörren är.. typ fullstora skjutdörrar ut :love: hehe fast det är nog ganska dyyyyrt....

Sätt en projektor och duk man sätter ner då man ska se bara så kanske ni kan vinkla om allt? hehe :)

Senast ändrad:

*KL*

Så här ser delar av mitt hem ut:

Från hallen mot matrum och kök (notera hatthyllan i original)
th_DSC_0229.jpg

Det lilla mörka matrummet (jag är inte ansvarig för avlutningen av bordet)
th_DSC_0224.jpg

Sedan svänger vi vänster in till vardagsrum/arbetsrum/bibliotek
th_DSC_0222.jpg

Mer vardagsrum
th_DSC_0213.jpg

th_DSC_0212.jpg

Min golvlampa som jag är vansinnigt förtjust i
th_DSC_0220.jpg

Undra varför bilderna blev så små? :confused:

Senast ändrad:

Mkt fin! Loppis/auktionsfynd?

Hittade en underbar skänk till dig på internetauktion, den finns i Kph...
gw1463636-1.jpg

(Jag försöker övertyga sambon om att vi har råd med den... Fast mitt spontaninköp av sadel :o kanske sätter käppar i hjulet!)

Inte helt olik den min mor har. Den fick vi dock renovera då någon dåre i vår släkt använt den till att torka av färg från penslar med och en låda saknades.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 617
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 025
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar