Våra hem, visa bilder!

Sv: Våra hem, visa bilder!

Vad fint ni har det! Blev det K-stad eller H-håla?

Vi har en likadan TV, så jag håller med, den är snorsnygg!!!

Glashandag kan väl inte vara original heller, snarare 70-tal? Snäpphandtag skulle jag tycka var mycket snyggare! :love:

Och så snygga fyrkantiga skålhandtag till lådorna, eller i värsta fall dessa...

Senast ändrad:

Eftersom du verkar bo i Gävle är det inte så himla långt till Stockholm. På Nacka byggnadsvård finns det en massa beslag att välja på och även sånna som skulle passa i ditt kök.

http://www.nackabyggnadsvard.se/ Hm, jag får inte till en klicklänk :mad: men gå in på deras sida i alla fall så hittar du allt.

Jo nu ser jag, jag fick till en klicklänk ändå!

Huset är renoverat på 70 talet så det kan säker stämma.

Orginal så det ut så här på utsidan, då fanns inte ens köket.
2982507620059748183S600x600Q85.jpg

Oj jag gav tipset om köksbeslag på Nacka byggnadsvård till dig Reykur, men jag såg sedan att det var Vimsan som hade köket :o Sorry!

Huset är renoverat på 70 talet så det kan säker stämma.

Orginal så det ut så här på utsidan, då fanns inte ens köket.
2982507620059748183S600x600Q85.jpg

Fast själva köksmiljön är inte byggt på 70-talet, de är från 40-50 tal.

Bor också i ett gammalt hus som inte hade kök tidigare, i alla fall inte som vi kallar kök idag. Avlopp, kallt och varmt rinnande vatten kom in vid en renovering troligtvis under 50-talet. Köksinredningen ser lika ut som din fast tyvärr inte de med dragluckorna. Vi har snäpplås, men avlånga trähandtag på lådorna. Nu har lådornas handtag farit illa under årens lopp, bitar fattas och allmänt rassliga så vi ska byta ut dem mot sånna där som visades i länk. De är från samma tidsålder i alla fall.

När vi ska renovera köket behåller vi den gamla inredningen med skåp och allt. Hoppas du gillar ditt kök, det är jättesnyggt tycker jag :love:

Jag tror att inredningen är från något annat hus för det är som ett pussel med alla lådor och skåp. Dom är nog inte anpassade till detta kök från början. Någon har satt in lite kilar och extra lister där måtten inte riktigt stämmer. Allt är ganska snett och vint men väldigt charmigt.

Klart jag gillar mitt kök :love: Vill inte byta ut snea överskåpen med dragluckor!

Vad fint ni har det! Blev det K-stad eller H-håla?

Vi har en likadan TV, så jag håller med, den är snorsnygg!!!

Det blev H-håla för vår del :D Kommer ju från Vinslöv från början, men flyttade in till Hässleholm förra hösten, för att flytta tillbaks till Vinslöv i somras, för att sakna Hässleholm och därför flytta tillbaks ännu en gång nu då! Denna gång kommer vi stanna några år iallafall :p

Ja TV'n är verkligen helt underbar! Trodde inte jag skulle bli så nöjd faktiskt, men jo den är så HET :love:

kl

Fint alla har det!
Här kommer lite bilder på min lilla etta. 25 kvm och smått övermöblerad, inte jättefin (har aldrig blivit färdig med inredningen), men ganska mysigt).
Till vänster (vid det vita bordet) ligger kök/kokvrå, och till höger (strax innan sängen) ligger hall och badrum.

IMG_0247.jpg

IMG_0246.jpg

IMG_0248.jpg

IMG_0243.jpg

Mer färdig lär jag inte bli heller, för snart ska jag flytta! :D Ska på visning på en lägenhet imorgon.

Senast ändrad:

*knapplån*

Framsidan på vårt hus som är från slutet av 1800talet
hus_1.JPG

Vår vackra specialbeställda dörr
hus_3.JPG

Så här såg framsidan ut innan. För att fylla ut brevid dörren hade man satt gult tegel från 70-talet. Jammie!
hus4.JPG

Kök och matplats, ursäkta våra avlutade möbler :devil:. Älskar dem högt!
hus_9.JPG

Badrum
hus_6.JPG

Badrum, lite av en avlutad dörr smög sig in.
hus_5.JPG

Mina avlutade dörrar igen. Kan inte tänka mig något vackrare, lackade med en matt lack som motverkar att de gulnar men inte gör dem blanka.
hus152.JPG

Vilket fint hus, exteriören är helt super :love: Är det skiffertak? Men det ser inte riktigt svenskt ut, nja kanske något åt skånehållet då ;) eller så. Fast det skulle också kunna vara Danmark eller ned mot nederländerna.

I alla fall ett riktigt fint hus du har!

Hej på Er!

Tack för alla snälla kommentarer! Ääääälskar vårt hus! Men det behöver mysas till på några ställen, flytta in ordentligt och boa in sig ni vet. Vissa detaljer tar lång tid!

Taket är av eternit vilket lades på 50 talet. Det är nu uttjänt och vi skall byta det under året. Ursprungligen var det halm på taket, men vi har inte valt att lägga det utan kommer att ha papp istället, vilket också är vanligt på den hustypen.

Huset ligger i Skåne, 1 mil öster om Landskrona. Innan vi köpte det hade man smällt i 2 st 3 luftsfönster på framsidan men man kunde se i teglet att det ursprungligen varit ungefär såsom vi har det nu. Jag måste säga att det såg förfärligt ut innan. Samma gäller baksidan:

Baksidan före:
hus1.JPG

Baksidan nu (spröjs saknas i fönster):
hus_4.JPG

Framsidan före:
hus5.JPG

Framsidan efter:
hus139.JPG

Ps, de röda detaljerna på taket kommer bytas till zink/vitt när taket byts!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 619
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 026
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar