Våra hem, visa bilder!

Sv: Våra hem, visa bilder!

Måste säga att ni har ett underbart hem, verkligen!
Vad är det för kök ni har? Vi är i kök-bytar-taget och samlar information för tillfället :D

Tack!! Det värmer och eftersom det är designat helt efter eget huvud blir jag allt lite stolt!

Stommar, luckor (abstrakt) och handtag är från IKEA, så även spottar
Vitvaror är Elekrolux samt Husqvarna
Över diskbänken sitter en tapet från Decor Maison, över det en glasskiva
Bänksskivan är en egentillverkad betongsskiva vaxad med bivax.
Blandaren är (nog) FM
Vasken har en vän tillverkat

hus_8.JPG

hus_7.JPG

Ja då förstår jag att du blir lite stolt, med all rätt!!

Vad heter luckan ni har valt? Är den hel-blank?

Tufft med betongbänkskivor och otroligt snyggt! Vad duktiga ni är som gjort den själv, med inpassningar i ett kök och allt :bow:

Jag skulle också vilja ha det t.ex som en skiva till ett bord bara, men bara att läsa om hur man gör inser jag att jag inte kommer att gå i land med det ens :(

*Sträcker på mig*

Jo den är högblank och heter Abstrakt. Jag kan varmt rekommendera det! Lätt att hålla rent, bara en microfibertrasa!
Jag var rädd för det först, att det skulle kännas för flashigt, men jag är sååå glad över dem!

Min sambo är oerhört händig och noggrann! Vilken vinstlott jag dragit!

Men att göra det till ett bord är nog inte alls svårt egentligen.
1) form
"Formplyfa" är extra bra eftersom det är lite glatt yta. Ha en bottenplatta och fyra sidostycken. Tänk på hur du skruvar fast dem så att du kan ta bort dem enkelt sedan
Du kan olja den med lite matolja
Mattias tog lite silikon i skarvarna för att få snygga hörn
Är skiva stor, använd någon armering (hönsnät tex)

2) Blanda finbetong enl anvisningar

3) Häll i formen, skaka lite så bubblor kommer upp, håll yta fuktig under brinn-tiden.

Den yta som varit in mot formen blir sametslen, det är den vi har uppåt.
När skivan var klar slipade vi den liiite med ett våtslippapper och vatten.
Gör en prototyp först! Det är enkelt. Jag har gjutit massor till trädgården, då duger vilken form som helst! De har jag inte heller armerat, men vi har gjort det med skivan eftersom den är så smal på sina ställen, mellan spis och vägg tex.

Lycka till!

Kanske får försöka i alla fall efter din beskrivning i sommar. Blir det ingenting som man kan ha nytta av så kan jag alltid slänga eländet på vedbacken. Vi kör nämerligen dit allt som går att använda som "hård backe" där veden ska torka.

Tack!! Det värmer och eftersom det är designat helt efter eget huvud blir jag allt lite stolt!

Stommar, luckor (abstrakt) och handtag är från IKEA, så även spottar
Vitvaror är Elekrolux samt Husqvarna
Över diskbänken sitter en tapet från Decor Maison, över det en glasskiva
Bänksskivan är en egentillverkad betongsskiva vaxad med bivax.
Blandaren är (nog) FM
Vasken har en vän tillverkat

hus_8.JPG

hus_7.JPG

Sånt fint kök, Jag älskar när det är glas lukor på övre plan så man ser lite av porsline:D

Lovade ju bilder på köket när julsakerna var borta. Det är de nu...

IMG_5243.jpg

Ser lite mörkt ut, men det är nog mest fotografens fel...
IMG_5245.jpg

IMG_5246.jpg

IMG_5247.jpg

och bonus, barnens tv-rum och entrén

IMG_5250.jpg

IMG_5251.jpg

Ursäkta många bilder, men tycker det är så roligt nu när jag äntligen lärt mig;)

Visst, en att titta på, och en där Playstation är kopplat. Så slipper man kiv bland tonåringar. Hörlurar på så har de varsin;)
Fast nu börjar de flytta hemifrån, så rummet är på väg att omvandlas till bibliotek inom en snar framtid.

*kl

Nu har jag spenderat de två senaste dagarna med att shoppa på Ikea och flytta in i min lilla etta på 36 m2 =D

Såhär ser det ut än så länge, gardiner fattas, tavlor och speglar ska hängas upp och så nån kartong eller två som inte är uppackad än, hehe
Men det mesta är klart!

lgenheten003.jpg

Två tavlor ska upp ovanför soffan

In mot lilla köket, hyllan är lite tom änsålänge ^^
lgenheten004.jpg

lgenheten025.jpg

Har man mer kläder och skor än garderoberna tillåter får man fixa nått själv :D
lgenheten021.jpg

lgenheten010.jpg

Detta är nog min favoritgrej haha. 50 spänn på ikea!
lgenheten019.jpg

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 615
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 025
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering