Människor har tagit sig ur liknande situationer genom bla. hjälp och stöd från omgivningen, genom att bygga upp ett socialt nätverk, få hjälp med att bygga upp sitt självfötroende osv. Att omyndigförklara någon gör henne mer beroende av andra människor. Handlar mycket om att man måste få tillbaka kontrollen över sitt eget liv, något som den destruktiva personen tagit ifrån henne.
inte ens kvinnor som levt åratal i isolerad tortyr cell är så passiv när hon lyckas att FLY.
Ofta försvarar den misshandlade kvinnan mannen med en massa ursäkter.
Min erfarenhet är att det inte går att prata sans med dessa oavsett kontaktnät. Självdestruktiva.
Om polisen kommer så säger man inte ens sanningen då. Hur ska de då kunna få hjälp när de inte vill ha den?
En tvångströja av offer mentalitet. Har hon barn är de även hennes gisslan. Skicka för 17 åtminstone bort barnen.
En bekant gjorde exakt det som SD politikern menade var att iaktta någon form av ansvarstagande. Försiktighetsprincipen. Man går inte hem till ett gäng främmande invandrare av annan kultur.
Jag har följt med svenska män hem till Strandvägen och liknande adresser och jag har aldrig behövt känna mig illa till mods. För en svensk man betyder Nej just det och det accepteras.
Ingen i min vänskapskrets har heller ens varit nära att bli utsatta så vilka är det som gör felbedömningar? Flera har skilt sig både två och tre gånger och ändå aldrig pga fysisk eller psykisk terror. Man har tappat kärleken för varandra...bara.
Hon. Mamman till 3 barn även ett litet, började i sitt partyliv med droger. Inte mycket, men invandrarkillarna försåg henne med det. Det slutade med en gängvåldtäkt och efter den fruktansvärda rättegången tog hon sitt liv.
I domstolen kan de göra väldigt mkt för att inte offren ska behöva sitta mot sina banemän och uppleva traumat om och om igen. Elisabeth Massi-Fritz har gjort ett fint arbete för utsatta kvinnor. Varför gör så få andra kvinnor förbättringar inom rättsväsendet?
Så nej. Det är inte en ökad anmälningsvilja som gjort att våldtäktsstatistiken ökat så oerhört. Muslimska kvinnor anmäler inte sina män.
Så jag anser att domstolarna är det största problemet även med att inte följa upp brott mot kontakt förbud.
I ett förhållande märker man snabbt tendenser. Har de kort stubin, alkoholproblem. Ja då drar man illa kvickt. Kommer de undan en, två och tre gånger ja då får man nog stå för sina beslut eller någon gång bestämma sig för att det är nog nu.
Kvinnan ska lita på sin intuition, men är ofta förblindad av känslorna. Därför kan kvinnan vara ett hot inte bara mot sig själv utan även mot sina barn. Man har ett stort ansvar för de val man gör i livet.
Därför kan feminism= känslostyrt liv vara ogenomtänkt.
Förr så man att männen tänkte med snoppen, men vad gör en del kvinnor? Har inte en tanke på följderna?
Jag har länge varit väl medveten om att det inte står skrivet i pannan på psykopater att de är våldtäktsmän eller pedofiler, men risken är avsevärt högre med en man från en medeltida kultur. Det visar även BRÅs statistik.
Det borde ingå i läroplanen att läsa "Inte utan min dotter". Då kan man inte säga att man varit naiv.