Var finner jag en hästintresserad kille o dela livet med?!

Tillbringar inte så mycket eftersom jag har andra intressanta göromål.
Du tillbringar inte så mkt tid i stallen för du har andra mer intressanta saker?
Ja då är det ju inte så konstigt att du inte har träffat någon kvinna där om du snabbt åker till ridskolan, rider en timme och sen hem.
Själv skulle jag inte tänka på huruvida jag gillar en kille så i stallet. Jag skulle vara så inne i min egen ridning så jag skulle inte tänka på huruvida han är singel etc.

:confused:

Jag fattar inte riktigt. Hur har dina bristande ridkunskaper med det hela att göra?

Som @mandalaki skriver, hästkvinnor möter du hela tiden om du är i stallet. En del är singlar. Dock är uppenbar raggning i stallet vanligen mindre populärt. Men om du är genuint intresserad och tillbringar mycket tid i västvärlden lär du med tiden lära känna hästfolk. Varav många lär vara kvinnor och en del säkert singlar.
Mina bristande ridkunskaper, vissa tjejer vill ju bara galoppera... Och när de fråga om jag ska följa med så frågar jag om det blir bara skritt och trav, jag är väl farträdd....

Mina bristande ridkunskaper, vissa tjejer vill ju bara galoppera... Och när de fråga om jag ska följa med så frågar jag om det blir bara skritt och trav, jag är väl farträdd....
Ok det är problemet när du ska rida ut? Det är ju tråkigt om du inte kan rida med sällskap.
Men det har väl ingen betydelse när det handlar om att träffa någon?

Ok det är problemet när du ska rida ut? Det är ju tråkigt om du inte kan rida med sällskap.
Nja det är ju lite lättare att prata när man rider... Än att prata med någon tjej som är inne i sitt och då vill jag inte vara i vägen..

Nja det är ju lite lättare att prata när man rider... Än att prata med någon tjej som är inne i sitt och då vill jag inte vara i vägen..
Jag skulle nog tycka tvärtom...
Men .,. Är det så att du försöker lite för mkt? Självklart får man prata men jag gillar att få sköta mitt i stallet och speciellt på hästryggen. Om du vill prata skulle det vara bättre för mig att du frågade om man skulle ta en kaffe efter ridturen.
Dessutom - se till att gå långsamt fram. Jag skulle inte gilla att vara i ett stall om man visste att han är mest här för att träffa någon. Och killar som försöker med alla tjejer i bekantskapskretsen brukar ju bli kända för det.

Jag skulle nog tycka tvärtom...
Men .,. Är det så att du försöker lite för mkt? Självklart får man prata men jag gillar att få sköta mitt i stallet och speciellt på hästryggen. Om du vill prata skulle det vara bättre för mig att du frågade om man skulle ta en kaffe efter ridturen.
Dessutom - se till att gå långsamt fram. Jag skulle inte gilla att vara i ett stall om man visste att han är mest här för att träffa någon. Och killar som försöker med alla tjejer i bekantskapskretsen brukar ju bli kända för det.
Det är därför jag inte törs ta steget, att ta kontakt det kan misstolkas så lätt, och kaffe är trevligt men ofta så pratar man med flera samtidigt och jag som inte vill framstå som någon kille som stöter på alla tjejer i stallet. Och jag är väldigt försiktig, tittar knappt på tjejerna i stallet, just för att inte få någon som klagar på att den där killen spanar... Det är väl därför så få killar är i stallet...

Det är därför jag inte törs ta steget, att ta kontakt det kan misstolkas så lätt, och kaffe är trevligt men ofta så pratar man med flera samtidigt och jag som inte vill framstå som någon kille som stöter på alla tjejer i stallet. Och jag är väldigt försiktig, tittar knappt på tjejerna i stallet, just för att inte få någon som klagar på att den där killen spanar... Det är väl därför så få killar är i stallet...
Då tycker jag du ska börja prata med folk.
Men - inte i första hand för att ragga utan för att lära känna folk och ha trevligt.

Säg istället att du är rädd för att galoppera ute och vill ha en lugn ritt, om det är ok för dom. Eller varför inte själv bjuda in till en lugn ritt?
Jag är som du, och pratar gärna under ridturer. Vill jag inte vara social under ridturen rider jag ensam istället. Före och efter är jag inne i mitt, och kan förvisso småprata samtidigt, men tycker det är skönast om jag får vara ifred. Att ta en fika efteråt skulle jag nog tycka var märkligt om det var någon jag inte kände/kände ytligt, då tycker jag det är bättre att lära känna en person under gemensamma ridturer istället. Men som @stjarnhimmel säger bör du i första hand vara ute efter att lära känna folk och ha trevligt, och inte för att hitta den rätta. Jag tycker det märks rätt snabbt om det är ett genuint intresse man har, eller om den ena vill något helt annat...

Om du tycker det är lättast att prata under ridturer, tycker jag att du ska våga bjuda in till en lugnare ridtur. Din lycka att träffa en hästtjej kanske även kunnat hjälpas av att du åker till stallet oftare. Annars är det väl dejtingsidor du får lägga din tilltro till, vill minnas att det finns någon hästinriktad sådan.

Sedan var min tanke inte att det är någon typ av kontakt annons, utan mer som en hint att det finns killar som tycker om hästar, lukten och trivseln bland hästmänniskor är trevligt. Sedan kan det ju tyckas att jag som är i stallet lite nu och då, dvs inte samma dag varje vecka, får en del och undra vad en kille som är "gammal" gör på ridskolan i ridkläder, fick en del frågor tills ägaren till hästen berättade på ett möte vem jag var, och fick då även en klubbmössa så de utomstående visste att jag var en av dem... Tycker det är bra att alla hjälps åt och hålla koll på vilka gubbar och killar som är i och runt om kring stallet.

Absolut. Och bra med klubbmössa! :up:

Nja, det låter snarare som om du är oerfaren. Att kunna galoppera ute är väldigt basic (sedan kan naturligtvis vad som helst hända och man kan få tugga gräs), men det krävs ändå vanligen ett par års erfarenhet av normal ridskoleridning för att känna att man behärskar det hyfsat. Dit kommer man genom den väl beprövade metoden "timmar i sadeln". Det vill säga - rid mer.

Att en del ryttare bara vill galoppera har inte att göra med att de är kvinnor utan med personlighet och erfarenhet (och till viss del ålder). Skulle du rida ut med vuxna, erfarna ryttare - män eller kvinnor - så är tumregeln att man anpassar ridturen (tempo, terräng, längd) efter den minst erfarna ryttaren eller hästarnas utbildningsgrad. Man ger sig inte ut på värsta galopprundan om man har med en unghäst, undviker även kort bit på väg med tung trafik om någon av hästarna inte är trafiksäker etc.

Just nu låter det inte som att @Mats_42 bör rida ut utan sällskap. Snarare som att hans uteridningsskills är på nivån att instruktör eller någon som tar den rollen fortfarande ska vara närvarande.

Just nu låter det inte som att @Mats_42 bör rida ut utan sällskap. Snarare som att hans uteridningsskills är på nivån att instruktör eller någon som tar den rollen fortfarande ska vara närvarande.[/QUOTE]

@Myrten
Ja det är sant. Just nu är han inte på den nivån.
Men jag förstår fortfarande inte vad ens nivå på ridningen har med möjligheten att träffa en partner har att göra?

Känner igen detta med att som inte "etablerad" hästgrabb vara misstrodd om man ska reda ut det hela.

Var till och med "kamrater" i ungdomssektionen på sin tid som misstrodde mig att reda ut det hela. När jag sen efter ett par år fick chansen att hänga på så tappade de nästan hakan. Och det var ändå inget märkvärdigt, nån skönryttare har jag aldrig varit. Bara det att jag inte accepterade att hästen drog efter en annan häst över något hinder utan att jag var med på noterna.

Så jo, det har betydelse men borde inte ha det. Eller det har det om man inte råkar vara så populär att det inte har betydelse.

Sen är då den eviga frågan om det inte är lika gott då om det nu skulle hänga på sånt, men den frågan har vi nött till leda i olika sammanhang.

Har jag hit en tjej för provridning (förlåt de snedvridna växlar som går att dra på det) så är det mera att hästhanteringen och respekten för djuren stämmer med hur jag tänker som har betydelse för min del.

Känner igen detta med att som inte "etablerad" hästgrabb vara misstrodd om man ska reda ut det hela.

Var till och med "kamrater" i ungdomssektionen på sin tid som misstrodde mig att reda ut det hela. När jag sen efter ett par år fick chansen att hänga på så tappade de nästan hakan. Och det var ändå inget märkvärdigt, nån skönryttare har jag aldrig varit. Bara det att jag inte accepterade att hästen drog efter en annan häst över något hinder utan att jag var med på noterna.

Så jo, det har betydelse men borde inte ha det. Eller det har det om man inte råkar vara så populär att det inte har betydelse.

Sen är då den eviga frågan om det inte är lika gott då om det nu skulle hänga på sånt, men den frågan har vi nött till leda i olika sammanhang.

Har jag hit en tjej för provridning (förlåt de snedvridna växlar som går att dra på det) så är det mera att hästhanteringen och respekten för djuren stämmer med hur jag tänker som har betydelse för min del.
Jag förstår inte riktigt ditt inlägg.
Vad menar du med att reda ut det hela?
Att folk tror att du inte kan?
Och skulle det vara svårare som grabb?

Jag trodde att vi pratade om en person som vill träffa tjejer i stallet, inte om att folk inte tror att han kan något om hästar?

Jo, i vissa sammanhang kan det nog vara så att man behöver "bevisa" och hävda sin förmåga för att bli accepterad. I just hästsammanhang och ridning råkar grabbar ha lättare att hamna där för tillfället, skulle tro det kan ha att göra med att de är underrepresenterade i många sammanhang. I andra sammanhang är det tjejer som råkar ut för samma sak. Vilket givetvis är lika dumt vilket som.

Med reda ut, menar jag att klara av i tillräckligt hög grad.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 625
Senast: Thaliaste
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 559
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V