Var finner jag en hästintresserad kille o dela livet med?!

Vi tar det här en gång till, eftersom det är så känsligt vilka ord som används;

Den gyllene medelvägen för TS är kanske är att finna en partner med ett djupt djurintresse - men inte specifikt häst, och sedan introducera stallet..?

Börja besöka westerntävlingar! Där finns massor av trevliga cowboys, en och annan borde ju vara ledig.

Ang. diskussionen om en hästintresserad partner eller inte: Min man är en riktig hästmänniska, och ja, vi hade en hel del olika synpunkter på hästhållning. Men man måste lära sig att kompromissa och att lära sig av varandra.
Ett exempel: jag gillar permanentbäddar. Min man idiotförklarade mig i början, men jag stod på mig. Nu har han insett hur bra det är, och talar sig varm för det :D

Vi har grälat något fruktansvärt om förvaring av hö och hur många lager plast en hösilagebal behöver ha:mad:, samt mycket annat. Men vi har löst det, lärt av varandra och kompromissat, och nu flyter det på hur bra som helst. Vi har kul!:bump:

Den gyllene medelvägen för TS är kanske är att finna en partner med ett djupt djurintresse - men inte specifikt häst, och sedan uppfostra i stallet..?

Jag tror det bästa är att helt enkelt "bara" leta upp någon som inte är pälsdjursallergiker och hoppas på det bästa.

Den som varit absolut mest intresserad av hästeriet hade aldrig klappat en häst innan vi sågs. I början misstänker jag intresset för hästarna var ren taktik, att han insåg det var sjukt smart att intressera sig för fyrbeningarna för att öka chansen hos tvåbeningen. Men han blev intresserad med. En gång hittade jag honom sittandes djupt försjunken i Höökskatalogen, kollandes på westernsadlar. De såg ju skönare ut, så han skulle nog ha en sån till sin nordsvensk. Jag höll på att tappa hakan, jag hade inte hört något om nån nordsvensk?? Men han hade tydligen ägnat en icke försumlig tid åt googlande och kommit fram till att om man ville ha en stor, snäll häst att rida i skogen på så var nordsvensk the shit.

Dessutom var han genuint intresserad av mitt hästeri. Jag har varken förr eller senare haft så mycket ridbilder, fått så mycket avskrittning för hand gjord medan jag kunde kolla på bilderna och dricka vatten istället. Han dammade till och med av sina löparskor och brukade springa med på några ridturer per vecka.

När jag väntade föl funderade han på att ta semester så han också kunde fölvaka, och kunde överraska mig med att plötsligt ur det blå komma med "Du, jag undrar en sak. Kan man krama föl?" -Eh, ja det kan man väl *ser lagom förvirrad ut* "Får jag krama det när det kommit, de ser så mjuka och ulliga ut på bild?" -Har du suttit och googlat fölbilder??? "Ja, lite. Men mest om fölningar. Ifall hon fölar på en helg så att jag får se det, så om jag vet lite kanske jag kan vara någon hjälp om det går fel."

Jag har fortfarande inte riktigt hämtat mig kan jag säga, det var otroligt angenämnt, men extremt ovant, med någon som faktiskt var/blev intresserad på riktigt. Och ville lära sig på riktigt.

Jo men det finns väl hästtjejer som är singel som är runt 35-45år eller?
Jo, men de är väl också i stallarna? :confused:

Nu har inte jag ridhäst längre sedan tio år men det fanns ett par singelkvinnor i stallet i nämnd ålder. Jag får nu för tiden utlopp för mitt hästintresse genom att hänga på Täby galopp och vet inte att jag är den enda 40 plus singelkvinnan där.

Det finns många singelkvinnor runt fyrtio som håller på med hästar på olika sätt. Var har du tittat?

Jo, men de är väl också i stallarna? :confused:

Nu har inte jag ridhäst längre sedan tio år men det fanns ett par singelkvinnor i stallet i nämnd ålder. Jag får nu för tiden utlopp för mitt hästintresse genom att hänga på Täby galopp och vet inte att jag är den enda 40 plus singelkvinnan där.

Det finns många singelkvinnor runt fyrtio som håller på med hästar på olika sätt. Var har du tittat?
Oj jag håller till på både på privatstall, och på ridskolan, alla tjejer är super trevliga men jag är väl blyg kanske... Är en kille som gärna hjälper till och rider gärna ut, men min svaga sida är att jag vågar inte galoppera utomhus...

För att jag fortsätter på tråden som fanns där en tjej frågade vart alla killar finns... Ursäkta om jag trampade fel...
Att en tjej frågar andra tjejer var det finns hästintresserade killar är inte så konstigt. Däremot är det snudd på obegripligt varför en kille, som redan säger sig hålla till i stall, frågar var det finns hästtjejer. Han har dem ju framför ögonen.

Oj jag håller till på både på privatstall, och på ridskolan, alla tjejer är super trevliga men jag är väl blyg kanske... Är en kille som gärna hjälper till och rider gärna ut, men min svaga sida är att jag vågar inte galoppera utomhus...

:confused:

Jag fattar inte riktigt. Hur har dina bristande ridkunskaper med det hela att göra?

Som @mandalaki skriver, hästkvinnor möter du hela tiden om du är i stallet. En del är singlar. Dock är uppenbar raggning i stallet vanligen mindre populärt. Men om du är genuint intresserad och tillbringar mycket tid i västvärlden lär du med tiden lära känna hästfolk. Varav många lär vara kvinnor och en del säkert singlar.

Jag fattar inte riktigt. Hur har dina bristande ridkunskaper med det hela att göra?

Som @mandalaki skriver, hästkvinnor möter du hela tiden om du är i stallet. En del är singlar. Dock är uppenbar raggning i stallet vanligen mindre populärt. Men om du är genuint intresserad och tillbringar mycket tid i västvärlden lär du med tiden lära känna hästfolk. Varav många lär vara kvinnor och en del säkert singlar.

Min spontana tanke är väl att @Mats_42 kanske inte är riktigt lika inbiten hästkille som han vill ge sken av.

Tillbringar inte så mycket eftersom jag har andra intressanta göromål.

Sedan var min tanke inte att det är någon typ av kontakt annons, utan mer som en hint att det finns killar som tycker om hästar, lukten och trivseln bland hästmänniskor är trevligt. Sedan kan det ju tyckas att jag som är i stallet lite nu och då, dvs inte samma dag varje vecka, får en del och undra vad en kille som är "gammal" gör på ridskolan i ridkläder, fick en del frågor tills ägaren till hästen berättade på ett möte vem jag var, och fick då även en klubbmössa så de utomstående visste att jag var en av dem... Tycker det är bra att alla hjälps åt och hålla koll på vilka gubbar och killar som är i och runt om kring stallet.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 626
Senast: Thaliaste
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 559
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V