Jag har ju fått ett samtal om att de har fått min remiss och att jag kommer få hjälp. Sen skulle en behandlare ringa mig denna veckan och prata mer om behandling. Så nu går jag nästan och väntar på det samtalet.
När hon ringde mig så berättade hon att det finns möjlighet att lägga upp det på olika sätt. Antingen att bara komma någon gång i veckan till att vara där på heltid. Hon frågade om jag kunde tänka mig att vara där på heltid och att det kanske skulle vara skönt för mig i början att vara där mkt.
Jag blev nog lite ställd av frågan. Jag hade inte tänkt att jag skulle bli erbjuden det.
Så jag har funderat på hur man ska göra om behandlaren frågar om det. Min första tanke var att det inte går då jag ju jobbar heltid och har jättemkt på jobbet. Jag kan ju inte vara borta...
Men sen har jag börjat tänka att det kanske vore skönt. Jag är så trött och sliten ändå. Det kanske blir väldigt tufft att både jobba heltid och gå i behandling. På ett sätt tänker jag att jag verkligen måste ta chansen nu när jag får den. Jag kanske borde satsa fullt på det och försöka att inte jobba eller bara jobba deltid en period...