stjarnhimmel
Trådstartare
Alltså.. nu ska jag vara fånig här... Men när folk skriver sånt om att vara snäll mot sig själv och sånt... Hur gör man då? Jag vet verkligen inte sånt. Hur gör man om det är något man är van att se som ett misslyckande- hur ska man då börja se det som något annat? Jag tycker det är svårt. För något år sedan hade jag kontakt med en terapeut ett par gånger. Hon sa vid något tillfälle angående mat att jag säkert gjorde så gott jag kunde och att jag använde mat för att hantera saker var säkert för det var det som fungerade och som jag hade tillgång till. Ibland kan jag tänka för en sekund att jag nog har gjort så gott jag kunnat. Men sen är jag tillbaka till att tänka att det är jag som misslyckats så många gånger med något alla andra tycker är så enkelt och så naturligt.Lägg bara inte den energin på att klanka ned på dig själv❤ Bara att leva med ätstörningen låter som ett hästjobb och nu börjar du dessutom titta på vad som händer och ifrågasätta det - det blir ju ytterligare arbete! Du behöver klappa lite på dig själv, för du gör ett stort jobb.