Aha, jag tänkte att kursen var en del av en behandling. Men det är alltså någon privatperson eller kedja som håller i dom? Är det typ viktväktarna? Viktväktarna tycker jag är triggande, dom spelade en stor om inte allra största rollen i att jag började räkna kalorier. Började med det då mina föräldrar gick på viktväktarna, det var jag och min två år yngre bror som började med det då vi fattade att man kunde räkna på mat och gradera den på olika sätt när våra föräldrar räknade points, innan dess hade mat bara varit mat, man visste på ett ungefär vad man kunde äta normalt sätt. Men när vi såg att det i deras ögon inte var så och våra föräldrar fick så mycket beröm och förändrades då ville vi också veta och hittade kalorierna som har följt mig sen dess.
Min mormor blev i princip ätstörd av viktväktarna, besatt av att plocka bort allt som hon ansåg "onyttigt" och åt minimala portioner.Och jag har följt min moster genom hela livet och hon har provat varenda diet som finns men inget har fungerat för att dom varit så kortsiktiga, med bara fokus på vikten och hon har inte kunnat leva normalt för hur normalt är det att på påsklunchen inte kunna äta för att man måste vänta en timme till innan hon fick ta nästa måltidsersättnings drink? Även om man är frisk tror jag det kan vara marigt med dieter och det
@stjarnhimmel behöver är ju hjälp med det psykiska. Inte alls med VAD eller HUR mycket. Så det är nog viktigt
@stjarnhimmel att du håller dig borta från att läsa alla dessa löpsedlar och gå kurser av folk utanför vården så att du kan få hjälp med grundproblemen för det jag läser är en tjej som lider stort och som jag bara vill krama om.