Jag försökte analysera mig själv igår innan jag vräkte i mig en liter glass och lite annat. Det måste gå fort. Jag riktigt tänkte att nu måste jag göra det här fort innan jag får kontroll över mig själv. Helt otroligt hur man som människa kan ha en sån diskussion med sig själv. Liksom haha om jag äter fort nu så hinner du inte stoppa mig. Jag tänker att jag vill vända det till att haha där fick du, jag hann kontrollera mig själv. Men jag vet inte hur.
Jag vet inte, jag trillar fortfarande dit ibland. Jag måste äta NU, blir skakig och darrig, dvs ångest.
Det händer inte så ofta längre (som värst var det dagligen), men det blir en desperat känsla att äta Nu. Jag tycker det som funkar bäst är distraktion, så jag hinner bromsa och börja funka ”normalt”. Annars känner jag mig som en galen knarkhund i jakt på föda. Jag kan vänta ut det, men jag vet att är jag ensam så slår det oftare. Det är som att hjärnan ser ett tillfälle att balla ur och ligger och lurpassar. Jag planerar också i det läget, DÄR har jag en lucka! Kolla! Hetslucka! Jag tror tempot är en del i att döva ångesten. Ångest= döva. När ångesten släpper slutar jag äta och undrar varför i hela friden jag gjorde så?
Sen kan man ju hetsäta allt från äpplen till ister, det är sättet jag försöker komma tillrätta med snarare än vad.
Jag håller på att trappa ner mina antidepp just nu, så det är lite svajigt minst sagt. Jag vet inte vad som triggar mig faktiskt, jag tror det är många små saker. Nu är det minst 2 månader sedan, men det har hängt med mig i 25 år. Det kommer tillbaka, men jag krisar inte över det längre. Det händer, jag konstaterar och släpper. Men jag vägrar se det som ett nederlag eller misslyckade, det är för mig bara negativt.
Sorry för lite svammel @stjarnhimmel , men jag tänker att det kan vara skönt att höra att det finns fler. Dock inte så konstruktivt.