Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Har lite funderingar över stoets sammandragningar, eftersom all efterbörd kom med fölet ut, hur viktigt är det att ta ut stoet för motion då.....någon som vet....

Där är mkt annan gojemojja som skall ut och stoet skall dra ihop livmodern igen vilket stimuleras av oron. Det är ju inte bara första dagen man skall skilja dem utan en stund varje dag den första veckan.

Äntligen har vi fått föl..........kl 01.30 föddes ett litet stoföl........allt verkar ok men stoet vill inte riktigt släppa till juvret, ska ut å se vad jag kan göra......

Bilder kommer under morgondagen..........

GRATTIS!!! Hoppas det går bra med stoet & att hon låter fölet dia.

GRATTIS!!! Hoppas det går bra med stoet & att hon låter fölet dia.

Tack så mycket, riktigt skönt att det är över, för oss förstagångare, både häst o ägare......

läs gärna ovanför, det har funkat nu.........skönt, ska nu gå ut o gå med stoet en runda........

Tar tacksamt emot alla tips. Är det någon som har erfarenhet av att klippt av navelsträngen, har vi gjort helt galet eller, vi kunde inte göra på något annat vis, hoppas att allt går bra ändå........

Ston kvar att föla 2008
dobbisen- 21 Maj 330 dygn
vickis-pajala - 16 Juni 330 dygn
Molin - 22 Juni 330 dygn
Josssefin - 22 Juni 330 dygn
celu - 25 Juni 330 dygn
Kicket- 1 Juli 330 dygn
Fenja - ca 5 Juli 330 dygn
Anne-Lee - 5 Juli 330 dygn
IrpaSnirpa - 17 Juli 330 dygn
Nafayette 4st kvar
ElinH - ca 7 Juni 330 dygn

Jaag väntar också på en sen bebis...
Och är så less på väntan.
Just nu verkar det som att det aldrig är dags =(
Hon är förstföderska men tycker ändå hon borde fyllt juvret mer , hon har inte fyllt så jag kan mjölka ur en droppe ens ännu.
För ca en månad sedan hade hon förverkar men efter det visar hon inte det minsat att det verkar vara på g =(
Hon är inte sådär jättetjock som jag trodde hon skulle vara nu heller..men som sagt hon är ju förstföderska.
Men nu läängtar jag och vill att den ska komma!

KL.

Rättar mitt lilla fel med beräknat datum... Rättade även till Josssefins

Ston kvar att föla 2008
dobbisen- 21 Maj 330 dygn
vickis-pajala - 16 Juni 330 dygn
Molin - 21 Juni 330 dygn
Josssefin - 21 Juni 330 dygn
celu - 25 Juni 330 dygn
Kicket- 1 Juli 330 dygn
Fenja - ca 5 Juli 330 dygn
Anne-Lee - 5 Juli 330 dygn
IrpaSnirpa - 17 Juli 330 dygn
Nafayette 4st kvar
ElinH - ca 7 Juni 330 dygn

Ett stoföl föddes hos oss ikväll kl 21.50, allt enl regelboken.:banana:
Mamma är Queen e Ganesco-Torboldt och pappa är Ronadinho H!
Bilder kommer på föltråden.
Tack för oss denna gången och lycka till ni andra som har "kvar".

KL.

Igår kväll var min dam ganska röd bak i vulvan och lite svullen måste jag nog säga, slapp tycker jag inte direkt men bäcken banden har nog släppt lite till.

Annars som vanligt, värkar om nätterna. Inatt låg hon ganska mycket men inte konstigt när dom kom in hav tolv sedan fick jag lov och ta ut dom vid halv sex för att jag skulle iväg och visste inte om stallägaren kunde tänka sig och ta ut dom.

Hur länge behöver dom få vara inne om nätterna? Vill ju inte låta dom gå ut om dom inte fått sin sömn och det :crazy:

Det där är inte rättvist ;)

:D:D

Ja, men jag hade ju massor med fölningar från start..ju.

Och förresten så passade märra på att föla precis när andra halvlek börjat mellan Italien- Frankrike.

Skickade ner gubben att ta hand om "jobbet"

Satt och tittade i kameran och tjoade åt henne att knipa 45 minuter till.
-NÄ! Sa Bahia och la sig ner :mad: ;)

AM

FYYYYYYYYY vad du är stygg :devil::D

även som jag sa att jag inte skulle ta ditt rekord så måste jag nu erkänna att det ser som jag får det varken jag vill eller inte,dag 358 idag

det där är mobbing ;)

Fast hon får chansen idag mellan 13.30-14.30,då jag ska köra valacken till vet.bes och då är hon home alone :idea:

Ja du då passar hon nog på...
Hoppas det går bra på vet besiktningen...

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 989
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 894
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka