Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Vad tycker du om Golden River?

Tackar för tipset!

Funderade på Golden River, Bronze River el Mystic River. För det var skamm så svårt att få lyft den lilla svansen & få reda på könet för han knep hårt med svansen.

Dina funderingar för namn är inte lätt att få ihop.. Jag ska gnugga geni knölarna..

Senast ändrad av en moderator:

dobbisen
vickis-pajala - 16/6
Molin - 22 Juni 330dygn
Josssefin - 22 Juni 330dygn
celu - 25 juni 330 dygn
Kicket- 1juli 330 dygn

4 kvar fortfarande :D
Och dom får allt se till att låta bli att föla när Naffa tittar Fotbolls-EM ;)

AM

Exakt!! Inte föla före 23!! ;)
Sen ska jag ut o titta till tant häst som ikväll haft SM i vandra runt i boxen och hugga i väggen och vifta med svansen. Tror inte hon klämmer ut i natt men kollar ändå. Det är ju så skoj att åka bil.... :grin:
Lycka till ni som är kvar!!

dobbisen
vickis-pajala - 16/6
Molin - 22 Juni 330dygn
celu - 25 juni 330 dygn
Kicket- 1juli 330 dygn
Fenja - ca 5 juli 330 dygn

Jag är också kvar på övertid, 330 dygn den 10 juni.......

dobbisen
Pellinda 10 juni 330 dygn
vickis-pajala - 16/6
Molin - 22 Juni 330dygn
celu - 25 juni 330 dygn
Kicket- 1juli 330 dygn

Exakt!! Inte föla före 23!! ;)
Sen ska jag ut o titta till tant häst som ikväll haft SM i vandra runt i boxen och hugga i väggen och vifta med svansen. Tror inte hon klämmer ut i natt men kollar ändå. Det är ju så skoj att åka bil.... :grin:
Lycka till ni som är kvar!!

Nu fattar jag, mitt sto är också med i SM i vandra runt i boxen, hugga osv......det har hon hållt på med under 3 nätter, på dagarna när hon går i hagen fungerar hon bättre men är mycket orolig i boxen på natten, hon har bott i den boxen i över en månad så det är inte boxen det är fel på........

Nä nu ska jag upp i sängen o kolla skärmen för att sedan ta mig en tupplur, vågar väl inte sova hela natten........

Vi hörs imorgon.

Jag är också kvar på övertid, 330 dygn den 10 juni.......

dobbisen
Pellinda 10 juni 330 dygn
vickis-pajala - 16/6
Molin - 22 Juni 330dygn
celu - 25 juni 330 dygn
Kicket- 1juli 330 dygn

Och Anne-Lee - 330 dygn 5 juli

Ston kvar att föla 2008
dobbisen När?
Pellinda 10 Juni 330 dygn
vickis-pajala - 16 Juni 330 dygn
Molin - 22 Juni 330 dygn
Josssefin - 22 Juni 330 dygn
celu - 25 Juni 330 dygn
Kicket- 1 Juli 330 dygn
Fenja - ca 5 Juli 330 dygn
Anne-Lee - 5 Juli 330 dygn

Det står lite högre upp i tråden :idea:
Skulle ha fölet 21/5 alså är vi på 26 dagars övertid :angel::devil:

Ston kvar att föla 2008
dobbisen När?
Pellinda 10 Juni 330 dygn
Molin - 22 Juni 330 dygn
celu - 25 Juni 330 dygn
Kicket- 1 Juli 330 dygn

Och min lilla Yrpa - 17 juli 330 dygn (alltså 300 dygn idag)

Äntligen har vi fått föl..........kl 01.30 föddes ett litet stoföl........allt verkar ok men stoet vill inte riktigt släppa till juvret, ska ut å se vad jag kan göra......

Bilder kommer under morgondagen..........

Ston kvar att föla 2008
dobbisen- 21 Maj 330 dygn
Molin - 22 Juni 330 dygn
celu - 25 Juni 330 dygn
Kicket- 1 Juli 330 dygn
IrpaSnirpa - 17 Juli 330 dygn

Alltså...

Ston kvar att föla 2008
dobbisen- 21 Maj 330 dygn
Molin - 22 Juni 330 dygn
celu - 25 Juni 330 dygn
Kicket- 1 Juli 330 dygn
IrpaSnirpa - 17 Juli 330 dygn
Nafayette 4st kvar

just det ja;D hon har ju 4 kvar:P men när e de beräknade till:P haha

Händer det nått hos era ston?

ÅÅÅ...nä.

Finns fler som väntar..

Kolla Listan HÄR

:D:D

Där är det skrivet med blått för hingstföl och rött för stoföl.
Det är den sista listan som gäller då vi uppdaterar allteftersom ungarna kommer ut

AM

JOSSAN, våra ston är fasen inne på dygn 326 idag :eek: Jag har räknat helt fel i min kalender och David räknade ut på datorn och givetvis har han rätt, säger till mig att det är fel, jag som var stolt att det är 5dgr kvar, nej nu är det t.o.m. 4dgr bara :crazy:

Så du vet ;)

Grattis!!! Då vann din SM i vandra runt i boxen :D Då ska jag kanske ha ännu mer koll på tant häst i natt .. om de följer samma mönster i tävlingen så fölar min inatt haha. matte tror inte det men det vore himla trevligt om det blev så.

Inatt har hon vandrat ner spånvallarna och ätit upp nästan allt hö...efter att ha hövägrat natten innan. Stel vid utsläpp och lite fundersam över vad hon skulle göra ute i hagen.... ja just det,äta gräs ja, en tugga idag och en imorgon... hon har fyllt ut lite mer i juvret men inte släppt till någon vätska. svullen där bak. Åh vad jagär nyfiken på vad som gömmer sig där inne :D

Fölet föddes 01:30 o var mycket pigg, ville upp ganska snabbt, dock hade inte navelsträngen gått av för både fosterhinner och moderkakan kom ut samtidigt så när hon försökte resa sig så blev det lite svårt med navesträngen hängande där.....vi försökte dra loss den på det svagaste stället efter alla konstens regler, men det gick inte, allt blod var inpumpat till fölet så till slut valde vi att klippa, på svagaste stället, även om det står överallt att man ska dra....det gick inte. Fick direkt jodopax på stumpen.

De första timmarna vägrade stoet att ha fölet bakom sig, dvs gick runt hela tiden. fölet visste precis var det skulle söka men fick inte. Vi höll stoet nästan med våld, men fölet som hade bra sugreflexer hittade inte riktigt rätt. Då bestämde jag att vi skulle mjölka ut o ge i flaska, så 2 ggr á 250 ml fick fölet på flaska, andra gången mellan benen vid juvret. Efter ca 4 timmar blev det lite lättare för då räckte det att vi stod i boxen så stod hon still och fölet hittade rätt, några gånger till fick vi stå i boxen när fölet skulle dia men sedan någon timme sköter de detta helt själv, ser allt på övervakningskameran och det är helt fantastiskt. Naturen är helt otrolig. Stoet är förstföderska men är mkt duktig nu, gör allt som jag läst om i böckerna.

Fölet har både bajsat o kissat, ligger o vilar, reser sig o går o diar, jag hoppas verkligen att allt är som det ska med dem båda.

Har lite funderingar över stoets sammandragningar, eftersom all efterbörd kom med fölet ut, hur viktigt är det att ta ut stoet för motion då.....någon som vet....

Vad kul att det börjar dra ihop sig även för dig :D

Appropådet det där med spånet, idag hade Pillan vält upp halm över hela boxdörren och under krubban, alltså jadu. Idag hade jag ingen stenkoll eftersom karln sov där med, men ska kika mer i natt (bara jag orkar upp vid 04.30 :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 988
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka