Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
Vilka av oss arma trötta krakar ska sitt uppe o uggla i natt?
Jag tillhör ju veteranerna nuefter att juvelen lämnade scenen.
Naffa,har du någon kvar?
Skrev detta 26 maj i väntans tider del 2....
Mitt sto ska föla 20 juli, men har redan fyllt i juvret en del (mer än grannens som ska föla 6 juni) och nu är vätskan i lite mjölkaktig (det ser ut som att man hällt ngn droppe mjölk i vatten när man får det i handen). Idag när hon flyttade på sig så börjar det rinna ur spenarna! Det avstannade efter en liten stund.
Käre nån - det är ju långt kvar - ska det vara så här???
Hon är trött och verkar tycka att det är trångt där inne i magen också - äter lite, står och filosoferar en stund, äter lite till osv. Är så vansinnigt gullig mot valacken så han är numera i sjunde himlen - så här snäll har hon inte varit på flera år.
Är det något på gång? Eller kan det hålla på så här fram till fölningen. I så fall kommer matte att bryta ihop av nervositet! Jag kan ju inte börja vaka två månader för tidigt...
Om det skulle ploppa ut ett föl för tidigt - hur tidigt kan de komma och ändå klara sig?
/Anna
Hur i hela friden ser man att det är på G när stoet som börjat sätta juver för länge sen, har vit mjölk sedan veckor tillbaks, är slapp runt svansen (men jag vet inte hur släppta bäckenband ser ut), men inte ska föla förrän 20 juli.
Förutom dessa tecken ser hon inte alls ut som att hon tänker sätta igång, hon beteer sig som hon gjort den senaste tiden. Verkar lite trött, äter i omgångar - står och vilar en del.
Jag ska hämta råmjölk på tisdag att ha för säkerhets skull - hur mycket behöver man?
När är det dags att börja vaka? (den 19:e har hon gått 300 dagar)
Hon har fyllt i klyftan mellan juvren i bak, men inte hela. Spenarna är fortfarande inte så svullna som jag sett andras vara på juverbilderna i den tråden.
Hjälp!!/Anna
Har fått lite avlastning.
Men nu är märrarna luriga.
Hade inget juver, ingen mjölk, inga bäckenband släppta 8 i morse då hon fick frukost.
GRATTIS!!
Vad kul med en liten fölis, och att hon höll det som hon alltid gjort. Vad kul![]()