Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Tackar. Det bästa är att jag fick vara med hela fölningen. Har filmat & tagit kort på allt!!!:banana::banana::banana::banana:

Gud vad skoj, jag hoppas verkligen att jag får vara med när Pillan fölar.

Det som är skönt är att hon skiter i att vi ligger i rummet intill stallet. Jag tycker det borde höras en del när vi snackar lite tyst där inne, men tror inte de hörs så mkt, men dom har ju ganska bra hörsel så, men men.

Jag kommer sova i stallet idag, även resterande vecka tror jag, får komma i stallkläder i värsta fall (Nädå, tar med ombyte). Men det blir tidigt och gå upp :p

Hoppas på föl snaaart, vet inte hur hennes juver såg ut i morse eftersom jag sov hemma, men vi får se senare. Tycker hon kan sätta fart nu :D

Förresten, då jag tror på hingst till 99% så har jag tänkt på namnet The Shadows Tiger lr bara Shadows Tiger, är något av dom ok som namn?
Tiger tar jag med lite just för att den kommer bli prickig(Tigrerad heter de va?). Skicka PM om vad ni tycker är ni snälla :)

Stort grattis till lilla fölisen :banana::banana:, det är ju helt otroligt att hon är så himla punktlig, du har ju sagt hela tiden att hon kommer föla dygn 334 och mycket riktigt. Du känner ditt sto väl vill jag lova. Vad kul att du fick vara med hela fölningen, du hade väl missat lite förut eller är jag ute och cyklar.

Nu är det inte så många bukeston kvar längre att följa vilket jag tycker är mycket tråkigt. Tänkte göra ett förök att hitta den gamla tråden om vilka ston som fölar när men jag vet inte om jag har tid att leta (mitt i höskörden nu) men någon annan kanske har lust och tid. Ni nattvakare kanske vill ha något att pyssla med i nattens tysta timma :idea: Jag håller alla tummar jag bara kan för er som är kvar. Jag kommer nog att vara lite frånvarande nu för ensilaget pockar på min uppmärksamhet ett tag framöver tror jag (om det nu inte blir skitväder förstås) så jag kanske inte hinner läsa allt på ett tag.

dobbisen är ju kvar med sin zepelinare
jag är kvar vi skulle ju haft för idag 16/6 men det lär ju dröja :crazy:
josssefin från skåne 20 eller 22 juni

fyll på fler

Tackar!! Ja att man kan ha sådan tur varje gång är nästan helt otroligt med hennes punktlighet.
Det blev hingst nr 4 & jag hade hoppats på sto. Men han är fin eller så fin som man kan säga om nyfödda föl som knappt kan hålla ordning på sina långa ben. Han har lika långa ben som sin mamma om möjligtvis inte lite längre...

dobbisen är ju kvar med sin zepelinare
jag är kvar vi skulle ju haft för idag 16/6 men det lär ju dröja :crazy:
josssefin från skåne 20 eller 22 juni

fyll på fler

Vilka är kvar under vak/fölning?
dobbisen
vickis-pajala - 16/6
celu
Molin - 22 Juni 330dygn
Josssefin - 22 Juni 330dygn

Dom jag hittills kan komma på, fyll på som sagt, använd er av "formen" :rofl:

Senast ändrad:

Tror Naffa hade 4st kvar i går kväll,men det kan ju ha ändrat sig tills idag
Min skulle ha fölat 21/5

Ja du det där med namn...:confused: Är inte lätt. Mina heter något med River i slutet...
Sedan funderar jag på om man kan lägga till någon ädel metall i början..

Hoppas din väntan snart är över... Har lagt ut bilder nu.

Får vi blåst så lyfter hon :D
Jodå hon går här o vankar,pustar o spiller mjölk på ben,väggar och mig om jag råkar komma ivägen,men jag hörde att det är bra för hyn :angel:

Får vi blåst så lyfter hon :D
Jodå hon går här o vankar,pustar o spiller mjölk på ben,väggar och mig om jag råkar komma ivägen,men jag hörde att det är bra för hyn :angel:

du kan ju börja sälja på svarta marknaden till ston som har taxöron till juver :devil:

jag måste ju få fråga er kloka jag var ju ut i hästhagen för en stund sedan och tyckte ju att magen på stoet hadde trillat ner en aning :crazy: men detta med juvren känner man har hon mer upphöjning fram innan juvren som påsar innan spenarna kommer är det därifrån det hela börjar :confused:

// vickis som ser mer undersidan av hästmagen än på hela hästen

Nej FY med namn, mitt sto namn är klart *Moonligt de la Sakura*, men eftersom jag känt från månad 2 att det blir hingst så blir de säkert så med, och jag hade vela haft med Shadows och Tiger, men ja.. Haha

Ja både jag och karln ska sova i stallet i natt :love: :D Han är så underbar.

Hur har du burit dig åt att få Gubben att sova i stallet??

Min Gubbe sov gott inne & svarade inte ens när jag ringde & skulle berätta att det är på gång...

Haha jadu.. Jag frågade och han sa, blir du själv annars? Då sa jag det, ja jag blir själv då. Så han bara, ok då kan jag sova med dej där ute :love:

Så nu ska vi dra oss ut dit, vi hörs nog imorgon...

dobbisen
vickis-pajala - 16/6
celu
Molin - 22 Juni 330dygn
Josssefin - 22 Juni 330dygn
Kicket- 1juli 330 dygn

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 988
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka