Sv: Väntans tider, DEL 2!
Jag behövde inte vänta till midsommar - i natt fick vi ett litet stoföl till, 1,5 vecka för tidigt.
En liten, liten tjej, någon obestämbar färg, mörkbrun fast ändå med lite skimmelfärg så jag tror hon blir skimmel. Pappa är Camaro M och mamma är efter Feliciano - Hills Double**
I måndags var det som sagt väldigt lugnt, men i tisdags hade hon börjat fylla på juvret lite mer, i onsdag var det hårt och i går morse var det riktigt fyllt. Men samtidigt hade inte bäckenbanden släppt så jag trodde jag skulle få vänta ytterligare några dagar. Men i går kväll var det vaxproppar och mycket oro i hage och box och sedan 00.10 ploppade det lilla livet ut! Säcken var som gjord av gummiduk, så jag tvivlar på att den hade gått sönder av sig själv. Hon var i allafall pigg som en lärka, gnäggade så fort hon fått luft och sedan lyckades hos hitta juvret liggande med benen kvar i mamma.... Hon var sedan uppe snabbare än mamma och hade inga problem att hitta till maten.
Vad skönt när allt går bra!
Det enda negativa är väl att hon har något veka kotor och frambenen är lite krokiga, men förhoppningsvis rätar det upp sig de första dagarna!
Lycka till alla ni andra som väntar midsommarbebisar!