Väntans tider, DEL 2!

Sv: Väntans tider, DEL 2!

*knapplån* Nu har bäbis kommit! Var ute och tittade till mamman vid 22.30, inga proppar eller andra tecken. Men i morse, 7.15, så ploppade hon ut fölisen på alldeles egen hand. Allt var klart när jag kom, typiskt, fölet var fortfarande blött...

Nu har hon, för det är ett sto, ätit och skuttar glatt omkring ute i hagen..

//Lycklig Tuttiboo

Stiljte hos mig. Ston går på gräsmattan och tuggar förbrilt i sig det gröna som gräsklipparen inte kommer åt. Börjar tro att det bara är luft i Bellas mage :D

Bella har äntligen nedkommit med ett litet hingstföl! Troligen brun.
dygn 355 och har inte hunnit vaka en natt själv hitills. Tittade till dem kl 20.30 då Bella var lite orolig, 21 hittade jag fölet under en buske. Då det spöregnade ute så blev det transport upp till stallet och nu är mor och son instoppade i en nyhalmad bädd. Sak upp och titta till dem snart igen då jag tycker att Bella ser lite ofräsch ut. Efterbörden har kommit som den ska och hon ser okej ut men i magen på så känns det inte som det ska. Tänkte att hon och HILTON skulle få vila någon timme i lugn o ro innan jag åker upp och ser till dem igen. Bild finns i andra tråden.
Nu har vi bara kvar Cigridh som nu är beräknad till slutet av juni.

Nu får man ju inte skriva i den andra tråden men jag sprang givetvis dit för att titta på bilden, och du lurade mig, det är ju inget föl! Det är ju ett litet rådjur! Ser ju vem som helst juh! :)

Aha det är därför vi inte har några papper på Bella, Ett skäckigt rådjur imp från DK :)

Lånar knapp..

Dag 323 idag, sur och grinig, men matte går bra. Det hade droppat mjölk ner på benen, dock är den fortfarande gul-genomskinlig. Hur fort kan det ändra sig egentligen?

Gick med svansen något lyft nu ikväll. Ganska lös precis vid sidan av svansroten.

Kanske dags att börja vaka ändå...

*342 dygn*

Ingen fölis här än!

Mjölken har blivit vit och den har runnit ner lite på benen, igår kväll var hon mycket orolig och vankade runt runt.. hon var varm och aningens fuktig när vi kom ner och tittade till henne vid 2 snåret i natt..
Men ingen hände efter det..

Idag har hon vankat en hel del är ganska varm i jämförelse med de andra hästarna.
Juverna är så fyllda som jag någonsin sätt.. ända ner i spenarna och man får inte komma i närheten av dem..
Har varit slapp ganska länge.. så ingen förändring på den fronten.. vet inte vad man ska vänta på mer för tecken än att hon lägger sig ner och fölar :angel:

knapplån
nu börjar jag bli nervös...
Ni som vakar, är ni uppe hela natten eller hur gör ni? jag skulle nog bli helt förstörd om jag inte fick sova något.
Tänk om man är uppe varannan timme o kollar o så passar hon på när man just gått iväg, så snöpligt.
?

Welsh, din "rådjursbild" är nog den bästa på föltråden!

Och bitch´s bild uppifrån i denna tråd går heller inte av för hackor.
:)

Senast ändrad av en moderator:

Det är ju en förstföderska så det känns lite som om man aldrig vet med henne.. när man minst anar det kommer hon att ligga där.. :smirk:

Nu har det sprutat råmjölk så jag har sparat och fryst ner det som sprutade ut..!

Just nu står hon inne och kastar med huvudet och går runt runt.. kan inte riktigt stå still.. har dock ätit kvällsmaten bra!
Men inte druckit något!

Vi har vakat på henne ett bra tag nu och vi är två stycken så vi håller oss vakna till 1 på natten och efter det ställer vi klockan varje timma och tittar på monitorn.. skulle inte klarat mig utan kameran.. förstår inte hur jag gjort dom andra 5 åren :angel:

Håller alla tummarna för att det kommer inatt men så har jag sagt varje natt nu dom senaste 4 dagarna :D

*lånar*

Min har fylt på juvret lite till dock inte hela vägen. Hon droppar lite mjölk men den är fortfarande genomskinglig med bara lite antydning till vitt. Däremot är hon mer orolig i hagen. Går runt en del. Hon som bara brukar stå och äta. Svansen är väldigt slapp och hon har släppt bäckenbanden lite till. Har som sagt börjat kolla till henne 2 gånger varje natt. Vet att det igentligen är för tidigt men det känns bättre för mig. Vill inte missa något i fall det skulle krångla.

Hälsning

Tora dag 318

shady skrev:
Tror du kommer att få föl inatt.

Och du hade så rätt!!

02.20 inatt föddes det ett litet stoföl :)
Allt har gått jätte bra! En trött mamma tar igen sig nu och bebisen också ;)

lånar knapp..

Grattis till er som fått,och även jag sällar mig till de och hoppar över till andra sidan.
Trots två ston,med beräknat ca 3 veckor mellan födslarna så gick den ena över ngr dagar och den andra fölade tidigare så i natt vid ca 3.30 damp den första ut och ca 1,5 timme senare kom den andre.Bilder finns på andra sidan.. :love:

grattis amkm, den lilla bruna (?) är ju bara för söt i sin jättebamsegrimma!!
Nu är vi inte många kvar här...

Är lite avis på er som redan är klara med ert vakande. Vårt sto ska föla på Midsommarafton, så ni kan ju föreställa er vad jag kommer att festa.... på läsk och kaffe när alla andra dricker öl..... Skämt åsido så blir det givetvis en mycket lugn midsommarafton här hemma oavsett om vi vakar eller just fått föl. Men vakandet det är ju inte så roligt, nerverna sitter ju nästan på utsidan på mig medan stona oftast är väldigt coola.

Ja, då är vi två som firar midsommar i stallet. Min är beräknad till midsommardagen, med eftersom hon gick över två veckor förra året, så kanske det blir lugnt i midsommar. Hon visar inga tecken på att det skulle närma sig, halvfyllt juver, inga släppta bäckenband, glad och pigg och äter som vanligt.....

jag hakar på.
HalyBailey väntar fortfarande på sitt första cobföl som förväntas föla runt den 28:e, alltså på tisdagen. Så ni är inte sist ut!! Jag slipper ju vaka iofs då det inte är mitt sto, men jag väntar lika mycket för det.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
18 115
Senast: Mineur
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 301
Senast: Shpongle
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 306
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka