Väntans tider, DEL 2!

Sv: Väntans tider, DEL 2!

!!! Grattis !!! till alla er som har fått föl...

Själv börjar jag tvivla på att det är nått där inne. :smirk: :smirk:
Mamma pratade med vet idag men han sa att det bara var att vänta ut henne. :(

Min tränares dotter tycker det ska bli ett Midsommarföl det tycker INTE jag... Kommer ju bli galen om hon inte fölar snart.
Börjar även fundera på hur hon ska få ut den, då jag har insett hur stor hon har blivit.

Innan...
IMG_0729.jpg

Nu...
31_maj_2005.jpg

/ Boel *Dag 357*

Jisses!! Är du fortfarande kvar???? :eek: ;)

Näe,nu får du nog dra en ramsa från alla oss för nu måste hon snart kläcka.. ;)

Min dam är ju på dag 330 idag och hon ser då inte klar ut än,så näe,jag har fortfarande inte börjat fölvaka.. :crazy:

Den andra donnan ser ju ut som en övergödd valross och är på dag 315.

Ameo>> Grattis!!

Ja tyvärr...

Kvinnan som hade Kitara som unghäst och hade föl på henne kan inte komma ihåg att hon har gått över.
Även om det är många år sen så borde man komma ihåg ett sto som gick över 3 veckor... eller?

Har ringt en kompis som kanske kan fixa en fölvakt för nu har vi vakat i 1 vecka och skulle behöva sova lite...

/ Boel *dag 357 och inget föl i sikte...*

Vi provar bara en gång till och ser vad som händer.

5b40fa52.jpg

Nu blev det lite bättre tror jag

Man kan se hennes mage sticka ut på sidorna. Hon är ännu större idag på dag 308. Tror att hon var på ca dag 290 när vi tog korten

Senast ändrad:

Tack, tack.

Du har ju en riktigt snygging själv (att jag tycker detta har inget alls att göra med att jag tycker att hon liknar mitt sto väldigt mycket :D )

Hejalla
Det behövs nog lite värme och sol till de dräktiga stona.
De vill ha bättre väder så fölar dom snart.
Hoppas det går bra för alla som väntar nu
Lycka till

Jag är också kvar. Väntar den 12 juni.
Rätt så rund är hon nu den lilla skiten. Hoppas bara det inte blir nån liten räka till föl. Vi får väl se. Mitt sto är maxad D och hngsten är 170+ så jag hoppas på en medelstor. Antar att det inte går att avgöra när den är nyfödd? Har hört att det spelar roll hur stor den är då?

Nu har vårat Cortez sto äntligen släppt bäckenbanden - alltid något då det för övrigt inte händer något med juver e.dyl.

Jag har mina misstankar om att hon kan vara ett sto som inte fyller juvret förrän hon fölar - vi får väl se, det är svårt med ston som fölar för första gången...

Hälsningar Helen

Tog några kort på mitt sto ikväll dag 321...

Roxette3.jpg

Och juvret...

Juverdag321.jpg

Lycka till alla!

Nu har fölet kommit :bump: :bump: :bump:

Hon fölade på natten/morgonen idag (dag 322) och lurade mig helt :cool:

Var ut inatt vid 12-tiden allt lugnt... kom ut vid 7 imorse då var allt klart och fölungen redan torr! Alltså hade det gått minst 4 timmar sedan hon fölade... :love:

Inga vaxproppar (igår kväll var det vattnig gråaktik vätska i juvret), ingen oro, inte ens svettig??

Det blev ett underbart stoföl (som jag önskade mig!) mörkbrun med två vita strumpor bak, stjärn och en "vit rand" lite snett över mulen.
Fölet är efter L´acteur - Democritos - Nepal - Flamingo

Jag lägger in bilder i den andra tråden så snart jag kan!

Lycka till alla ni andra nu som väntar och väntar...

:bump: :bump: !!! Grattis !!! :bump: :bump: :bump:

Själv börjar jag tvivla på att Kitara hade tänkt föla detta året... :mad:

Liten fråga... Börjar hästar öppna sig bak innan fölning?? Som människor?
Tycker nämligen hon ser anurlunda ut bak om jag lyfter på svansen...

Fast jag letar efter alla tecken just nu... :smirk:

När vi körde så höll hon på att läxa upp fölet i magen... Slog med svansen och bet mot magen.

/ Boel *Dag 358...*

Senast ändrad:

Men om dom redan är 3 veckor över tiden...
Det var fint väder förra helgen tyckte hon kunde ha fölat då. :smirk:

Tror inte Kitara väntar på fint väder hon väntar på att mamma och jag ska blit tokiga :rofl:

/ Boel *Dag 358...*

Senast ändrad:

Nu tror jag att det börjar dra ihop sig. Fölet verkar ha fixerat sig. Banden jätteslappa... :smirk:

Grattis!! Väntar och väntar på min lilla gumma, hennes juver ser ut som ditt stos, tjocka och spända... Men hon är bara på 315:e dygnet, hoppas hon har tänkt att vänta tills den 19:e, när hon är beräknad...
Ska på tävling med lillkillen i morgon, det blir nervösa timmar innan vi är hemma i stallet igen... Har dock inte börjat vaka natt ännu, kanske ska ta och göra det med tanke på juverstorleken..

Tack allihop! :bow: :bow: :bow:

Och lycka till med era kommande föl! Kommer att följa hur det går för er... :)

Känns som jag kommer stanna här i en evighet :smirk:

Fast idag verkar det bli en fin dag kanske kan hoppas på inatt... men nä tror inte det. Nu har vi vakak sen förra onsdagen :mad:
Årkar inte mer nu.

Vi vill inte sluta vaka heller då hon har släppt banden, är 19 år och har gått över så länge. Undrar om hon satsar på att gå ett år.

/ Boel *Dag 359...*

Kitara>> Mehhh,nu får du allt se till att ditt sto kläcker ur sig!! ;) Här "galopperar" man in framför datan för att uppdatera sig själv och se vilka som har fått bebbelinos och du borde ha fått en nu.. :crazy: Huuu,jag hoppas inte mina två tänker gå över tiden så..

Rox>> Grattis!!

bitch1> Håller en tumme för er!

tuttiboo>>Lycka till på tävlingen! Hoppas det går bra!

Welsh>> Hur går det för dig och stona?

Egen uppdatering då..
Cia börjar få lite mer tecken,lyfter svansen och är irriterad när man tar på juvret.Spenarna är mera konformade nu så i natt blir nog första gången då jag nattcheckar henne.Känns inte som om hon tänker kläcka ur sig än,men ja,vi får se.

Puckan,ja hon känns långt ifrån "färdig".

Mirre dag 332 och 317

Min tränare ringde just

-Ni är välkommna ut nu det står ett föl i hagen!!!!!! :bump: :bump: :bump:

/ Boel *Dag 359... Och äntligen ett föl!*

Amen grattis Kitara! Fölade hon i hagen då?

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
18 115
Senast: Mineur
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 301
Senast: Shpongle
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 306
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring

Hästrelaterat