Väntans tider, DEL 2!

Sv: Väntans tider, DEL 2!

amkm skrev:
Grattis!! :)

Så,en uppdatering,vilka är vi som är kvar??

Kitara,Welsh,Ameo,Priccen och mina två damer?? Fler? Eller har ngn rent av fallit bort i natt?

Jag har ett Cortezsto som är dräktig med Landor S. Hon är beräknad till den 16 juni. Det är första gången hon ska föla så vi får hålla lite extra koll på henne då vi inte vet något om hennes förehavanden innan fölningen. Hon har inte släppt vare sig bäcken banden eller börjat fylla på juvret ännu - men det kommer...Vi hoppas på ett stoföl - då det är dom enda vi behåller.

Vårat andra sto e. Falkland fick ett hingstföl e. Silvano ( hade önskat oss ett sto även där ). Han var som stoets andra ungar rätt alldaglig vid födseln men precis som hennes tidigare föl så blir dom snyggare med tiden och så även den här. Han är stor och välutvecklad och har redan mkt luft i sina rörelser...

Hälsningar Helen

Här har det inte hänt så speciellt mkt. Bella har inte legat ner i natt, hon ville in igår kväll. Känns ändå inte som det blir något inatt som det ser ut nu. Nu börjar snart nerräkningen för mitt föl som ska komma på Öland. Stoet är sålt och jag behöver inte oroa mig då de nya ägarna är mer än vana vid fölningar! För er som har ridsport så har ni säkert läst om deras tvillingfödsel i år ;)

amkm skrev:
Så,en uppdatering,vilka är vi som är kvar??

Kitara,Welsh,Ameo,Priccen och mina två damer?? Fler? Eller har ngn rent av fallit bort i natt?

Jag är kvar med! (Eller mest hästen :D )

Hon är runt 312 dagar gången, börjat fylla på juvren, aningen släppta bäckenband. Hon har det ganska jobbigt nu i värmen.

Första fölet för både matte och häst, det lär bli magsår av detta... :crazy:

Inget föl här än! (331 dagar) :smirk:
Hon har vankat hela natten, på morgon kvisten var hon dock lugn igen och började äta lite..
Den här rödaktiga gelehinnan jag skrev om tidigare har nu släppt och det finns inget sånt kvar..
Juvrena har utvecklats jätte mycket sen igår, håller lite koll på färgen på "mjölken" men den är fortfarande gul..
Får se om hon vill i natt kanske :D

Vi hänger också med här ett tag till (mitt sto är beräknad till den 11 juni) :) Hon börjar bli trött men lika glad och snäll som alltid. Stort och spänt vätskefyllt juver. Inte särskilt matfrisk, tur att det finns gräs nu som är sååå gott! Hon småkissar också ofta, läste att det var någon annans sto som också gjorde det.

Låter som att en del av er kan få föl ganska så snart nu... :)

GRATTIS till er som nyss har fått!!! :bump: :bump:

Från oss! Dag 319

Jag är tyvärr fortfarande kvar. :smirk:

Börjar tröttna på detta eviga väntande.
Vill få sova på nätterna...

I natt var hon ovanligt orolig låg ner och stog upp om vart annat.
När jag körde hem vid 14.40 hade hon släppt bäcken banden ännu mer. :)

Men hon är skum hon idag fick det andra stoet ocg fölet (fullblod) igång henne ordentligt i hagen... Hon försökte skarpa bakut och backa gick sisådär... lite mycket övervikt kanske...
Hon såg väldigt rolig ut... :rofl:

Foto från idag. Dag 355.
31_maj_2005_fram.jpg

31_maj_2005.jpg

Tänk er att bocka med denna magen.

Nu ska jag snart på student så då fölar hon säkert.

/ Boel

hej, vi är oxå kvar, dag 310 idag. Maggen växer fort nu, fyller i juvret. Vill inte längre promenera för länge, ville tydligt hem igår efter ett tag (hon står en bit bort nu så jag har inte varit där varje dag) till stallet där det står några ston med föl runt henne. Hon blev lite ledsen när jag skulle gå och gnäggade lågt, det var svårt att ge sig iväg...

Grattis ni som fått era föl!

Nå Kitara?? Föl ännu då??

Ok,så vi som är kvar är mina två damer,Kitara,Welsh,Ameo,Priccen,bitch1,Clownen,Thera, Rox,PiaLotta.
Fick jag med alla nu?

Och är det ngn som har "fallit" ifrån?

Cia har nu börjat läcka lite,men fortfarande genomskinlig gulaktig vätska.Har faktiskt inte börjat vaka ännu men ja,det är nog dags att börja göra en extra lov på kvällen tror jag.Ska dra av henne skorna ikväll i allafall.
Är på dygn 329 nu.

Puckan är bara tjock och go med hängjuver.. :smirk:
Börjar likna en övergödd valross just nu. :o

Här är det också gulaktig vätska i juvret, som är stort och väldigt spänt (speciellt på mornarna, hon står i box på natten). Så det står nog inte på... Jag ska ta av skorna nu också, för några promenader vill hon i alla fall inte ut på nu... :D

Lycka till alla! Från oss, dag 320

332 dagar
Näe ingenting här, inatt har hon varit ganska lugn inte legat något alls..
Hovslagaren var här idag men han ville inte verka henne då hon är så tung och tycker att allt är så jobbigt just nu så vi avvaktar tills efter fölning ;)

Tycker att ditt sto är så likt mitt även magmässigt. Magen sticker ut och hänger ner på precis samma sätt :D . Min har dock inget vitt i pannan och så har hon lite mer svart än din.
Synd att jag inte kan lägga ut kort. Är det någon som kanske har lust att PM:a mig om hur man gör?

Vi (eller snarare min häst) har heller inte fölat än. Hon är på dag 307. Börjat släppa bäckenbanden och juvret har fyllt upp igen. Beräknad att föla på midsommarafton. Tror att det blir en hingst då hon har grovnat och lagt sig till med en riktig "hingstnacke".

*Dag 356*

Tycker om mörka hästar. Vad har du för stam på din??

Ska ut och vaka inatt igen.
MEN hon har betettsig konstigt i hagen idag, legat ner, ståt och skrapat med hoven, bitit lite mot magen, släppt ännu mer, börjat se annurlunda ut bak, ståt och gäspat, fyllt juvert mer...

Det ända som saknas nu är vaxproppar OCH ett FÖL!!!

Håller på att bli tokig nu ju... Alla dessa tecken men hon bara kniper. :smirk:

/ Boel *Dag 356*

Ok,håller en tumme då för att det blir i natt då..

Min dam hon ser ut så där lagon,nej,nej..Så jag känneri ngen stress över att behöva vaka i natt heller.
Slår väl en extra lov i stallet innan jag kryper ner i sängen,men är allt lika lugnt som nu så tänker inte jag vaka i natt.

Din var väl fullblod?

Min är halvblod och stammen är Torboldt-Lansiär-Celsius. Du kommer säkert inte tycka att de är så lika (skall fixa korten bara jag kommer hem (tack för hjälpen :bow: )) men jag tycker att hela uppsynen och minerna gör att de ser så lika ut.

Med vänlig hälsning Tora

Senast ändrad:
Sv: *Dag 356*

Nu dröjer det nog inte så länge till skall du se!

Dygn 346 el något sådant......juvret är mjukare igen. Ingen lättmjölk längre utan gulaktigt igen. Barnen vakade i helgen men själv har jag inte börjat. Det är kallt och rått igen efter att det har regnat 2 dagar på raken, välsignade regn :bow: äntligen kanske det blir bete då vi haft torka här ute :cool: Bella ser ut att kunna spricka när som helst. Har precis tittat till henne och ska nu sova hela natten (om Tette bara vill vara sovandes, håller på att få tänder) God natt alla!

Grattis Ameo :bump: :bump: :bump:

Och ett stoföl till, tycker att det verkar bli en hel del stoföl i år... toppen för jag hoppas också att jag får det... :D Har ju fått tre hingstföl på raken, och eftersom jag gärna behåller dom som hingstar tills de är 2-3 år (för att visa dom på premiering) så läängtar jag efter ett sto nu... :rofl:

Men allt är lugnt än så länge, gulaktig vätska i spänt juver, men stoet är lugnt. Hon är efter Democritos 648 förresten om det är någon annan som kanske har en halvsyster??

Från oss dag 321

Då skall vi se om det fungerar att lägga ut kort

DSCF6338.jpg

Tycker kanske inte att likheten framkommer så tydligt på de här korten men jag kan se om jag kan hitta några där det syns bättre.

Hoppas att det här fungerar nu

Det fungerade men korten var så stora. Hur gör jag för att göra dem mindre?

Senast ändrad:

Min är oxå ett halvblod men med ganska mycket fullblod i.

e. Jocer 467 (Jovial 369 - Bohéme xx)
ue. Martello HE 168 - uue. Cornett

Ser endel likhet i dem.

/ Boel

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
18 115
Senast: Mineur
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 301
Senast: Shpongle
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 306
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka