Jag förstår att du försöker ironisera lite över andra inlägg i tråden.
Men jag och många av mina vänner (oavsett kön) håller faktiskt med om att killar i allmänhet har svårare att prata om relationer och känslor med sina kompisar.
Är det inget du har märkt av?
Mer av en carbon copy skulle jag säga än ironiserande, håller du inte med?
Anyways. Jag håller mig oftast från att domdera om hur kvinnors relationer med andra kvinnor "faktiskt fungerar", brukar tycka att det är bättre att isåfall fråga tjejer jag känner om vad de anser om den frågan. Jag är trots allt inte tjej och har således inte levt i den världen.
Därav blir det också konstigt för mig varför nån som tjej gör såna uttalanden om mäns relationer med varann? Du ser ju också hur reaktionerna ser ut på mitt kopierade inlägg, men originalet ifrågasätts inte överhuvudtaget. Varför är det så tror du?
För att svara rakt ut på din fråga:
Eftersom det är en jämförelse så tror jag inte riktigt den går att svara på. Vad innebär "svårare" liksom? Det jag skulle säga är att det är annorlunda. Män pratar med varann om relationer, känslor. Men inte på samma sätt som kvinnor gör det. Inte med samma ord, inte på samma vis. Det är helt felaktigt och en total myt att män inte gör det, eller knappt alls gör det, dock.