Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Ja jag vet hur det är när jag skulle ha yngsta flickan så red jag bara tills jag inte kom ner mellan bakvalvet och hornet. sen fick man göra annat. :)
Tycker också mina har hållt sig fina iår trots dåliga värden på höet (de får ju givetvis annat för att kompensera).
Igår hade vi baara -3 men med blåst så det kändes kallare.
Längtar till våren när det är ljust längre.

Skönt när de är självgående, har motor och arbetsvilja. Jag tycker det är mycket svårare att dämpa en häst än att få fram gnistan i en seg häst

Hmf vad trött jag blir på mig själv, det ska stå att det är LÄTTARE att dämpa en het/framåt häst än att driva en seg/ovillig häst

Åh, jag älskar när de är framåt. Mycket lättare att få dem att jobba rätt tycker jag än att behöva sitta och tvinga fram arbete. Man får bara ta energin de vill använda för att komma framåt till att jobba mer uppåt istället.

Håller med dig, jag som skrev fel :o Jag har alltid valt lite mer superframåt hästar där man gungat fram i skritten för den är så framåt och folk brukar fråga vad jag ser i dessa hästar, är det inte jobbigt brukar den stående frågan vara.

Jag vet inte varför folk tycker det är jobbigt med lite hetare hästar, kanske är det för att många vill lulla runt i skogen eller tycker de att farten är otäck? Ibland kan jag se att många förväxlar fart med svårriden när det många gånger är tvärtom, seg och ovillig = istadig och envis, bara min fundering så inget jag vet förstås mer än att mina heta hästar aldrig varit svårridna utan stoppknappen har alltid suttit där oavsett.

Kul att er clinic var givande och gav er flera aha upplevelser , bra och ha allt planerat för killen och att ni har en ryttare som ni har förtroende för :)
Nu ska jag hänga in mina rea fynd i garderoben..inte en hästpryl ..bara kläder te mig;) sen blir de en latte i soffan o Animal Planet på tv n .

Absolut, och jag känner Anders och Pernilla väl och vet vad de går för, hur de går tillväga osv. Bara jag som totalt glömt att de faktiskt finns där och gärna tar honom.

Precis - och håller med till fullo. Bara stopp funkar är det fantastiskt att sitta på dessa sorters hästar.

varmt - 14 :eek: här e de " varmare" - 9 :o nu får de snart ge sig ..håller ni inte med ? :crazy:

Usch, nu får ni trösta mig lite.... min valack åker till sin nya matte imorrn. Kan inte fatta att jag har sålt honom!

Har två 2-åringar o sysselsätta mig med men.... inte samma sak :(

Uj vad jobbigt, varför sålde du honom, var det pga tidsbrist eller? Om man säljer för att man måste känns det aldrig kul, nödvändigt ont är pest

Anneli, jag börjar oxå tröttna på kylan. Jag vill ha vååååår

Jo tidsbrist var en del i det hela, och mina kroppsliga besvär en del (hoppande axlar och diskbråck i nacken efter en hästrelaterad olycka som gjort att jag fått ta det lite piano ett tag) men den största delen var väl att jag driver min hästverksamhet som företag och har bara råd att ha en "privat" tävlingshäst vid sidan av verksamhetshästarna och var då tvungen att välja mellan honom och hans syster.... Och i det valet fick hjärnan vara med och styra. Ett djävulskt svårt beslut iaf.....

Vad säger ni! Det är helt underbart med snö och kyla, jag tror aldrig ponny varit så här pigg!
Så fort våren kommer kommer gräs och knott, då blir det eksemtider igen och en deppig ponny som mår dåligt hela sommaren..

Jag håller verkligen med, det är grymt mycket enklare med en häst som rör sig framåt frivilligt! Jag får slita arslet av mig varenda gång jag försöker träna seriöst.. Ska erkänna att jag plockat fram sporrarna och använder dem för att få respons.

Gärna några minus grader och snö som ligger, det är ju så vackert å så slipper man slabbiga hagar. Men inte 15 minus å mer så man måste BÄRA vatten!!

Nää gumman , kramar om ..men du vet ju alltid att nu ska nån säljas te slut..du får inte kära ner dig så :love: vet det är skitjobbigt ..men pyssla me 2 åringarna nu o haltra i snön vetja :idea::rofl:

Om man hade sin egen häst klar skulle det vara underbart att galoppa på gärdena vi har och rida runt i dessa skogar runtom, men just nu tränar jag bara gångarter på grannens Isl.hästar som ska visas i vår och jag längtar till jag kan rida Jack istället. Men det kommer den tiden också.

Bära vatten får ag göra oavsett, ja förvisso kan jag dra ner slangen från huset när det är + grader så det förenklar ju en hel del.

Wranglan: är det den underbart snygga Kid du sålt? Om det är han skulle jag också gråta några liter

jag ska klaga nu!!

jag är bröta förkyld å en hals som är som ett sandpapper...orkar knappt andas men ut i stallet måste man hur eller hur...mocka, ösa hö mm..de är INTE roligt att va hästägare å ha eget stall sånna hära dagar!!!!

Krya på dig! Det är inte roligt med eget stall när man är sjuk det kan jag hålla med om, var sjuk en sväng i höstas och då önskade jag att jag hade hästen inackorderad med fullservice.

Man har ju inte en chans att bara få vara sjuk utan måste fixa med allt, men eget stall slår allt i det stora hela iaf

nää fyy krya på dig nu , fyller en kopp the me honung åt dig.
Själv e jag stel som en kratta nu efter denna långvariga KYLA..blev lite grooming av dotterns herre idag..skratta tyst för mig i stallet när jag såg resultatet..glansig , trimmat skägg på mulen o runt benen , puttsade öron , svans , mule..har nog blivit lite skadad av all groomingtid man lagt ner tidigare inför halterklasserna :p :grin: fattades bara svart hovlack så hade man kunnat tro att han skulle ställas ut..sen hooden på inför natta , skratt

tackar tackar! jag ska försöka bli frisk..ska på ridlektion imorgon å jag har sett fram emot de så jag ska dit hur sjuk jag än är!!!

Har faktiskt tagit fram barnet i mig å kurerat mig med varm choklad:d..värmd på spisen med grädde, kakao å socker!! åhh de va sååå gott!!!

tur så har jag en snäll gobba som hjälper mig i stallet när han e hemma..så jag slapp göra allt själv iaf!! å så skulle han även ta utsläppet imorgon:love: men de räckte gott å väl med å mocka..de va jobbigt!! men eget stall slår ändå även om man e sjuk..de e inte rolig men samtidigt så måste man ta sig i kragen, resa sig ur soffan å gå ut i friska luften!!!

nehe nu ska jag nog göra mig lite choklad igen!! de va juh såå gott!!:angel:

MYS MYS - gick ner till stallet nu och skulle släcka. Smög in i gammeltantens box och skulle bara pussas lite och prata med magen - och som bebis hade disco där inne. Hon ska nog bli kick-boxare när hon blir stor...

MYS MYS - gick ner till stallet nu och skulle släcka. Smög in i gammeltantens box och skulle bara pussas lite och prata med magen - och som bebis hade disco där inne. Hon ska nog bli kick-boxare när hon blir stor...

Låter verkligen HELmysigt:rofl:

Heej. Ny här på westernforumet, det är ju så dött här jämt så därför skriver jag aldrig här. Men har upptäckt att det inte funkar så bra jämt att prata med folk som inte rider western. Man är inte lika accepterad som hos dressyren:devil: Så nu vänder jag mig till oss westernnördar:laugh:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 267
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 630
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 118
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 229
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023