Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

nää..halft som halft..dotra äger han ..en högbent fransman :D
jag kommer alldrig undan hur jag än försöker..hade lovat mig full vila nu i ett par år fr hästar ..men vem tusan står o skötar skit o puttsar häst ..?? moa:eek:

Det brukar bli så, jag lade hästeriet på hyllan för ett par år sedan och sa att nu är det bra, inga fler hästar... eller hur :crazy: det gick 1½ år sedan satt jag med 2 hästar igen :)

Imorgon åker jag på clinic på Cb's Training i Kungsvikstorp/Åtvidaberg. Steven Biller är där, förvisso en pleasure clinic men dressyr är ju grunden till all bra ridning. Ska bli intressant. Tyvärr snackar han breeeed Texas dialekt så det gäller att lyssna ordentligt även om man inte sitter på ryggen är jag ju där för att lära mig.

Hehe, ja, jag har min arab på foder hos en tjej i skåne. Visste inte heller om jag skulle ta upp hästeriet på allvar igen. Nu sitter man här med en ny häst och inväntar araben också :D Jag antar att man aldrig kan sluta riktigt när man väl är "biten". Lite surt dock är att jag skickade med ALLT till fodervärden så jag hade ingenting, inte en borste ens, när Lycku kom hit. Det bidde dyrt att köpa nytt.....

Ehhh LUCKY ska det va i inget annat (får skylla på iskalla fingrar)

blir man hästbiten så är man som en gammal alkis...även om man lägger av så behövs de inte mycket för man ska fastna igen!! jag la med ridningen å hästar på hyllan när jag fick gta bort min förra häst..jag va då i tonåren så jag hann inte med honom så mycket men när han väl va borta så va de hemskt!! jag hade juh haft honom sen jag va 8 år (ett halvblod, de ni som första häst:):) ) men när man va i den åldern då växte man juh med sin häst.. varenda ledig minut va man hos hästen! så de klart att de sved när man va 17 å han fick avlivas..de va juh min barndoms vän!! sen sa jag att jag ska aldrig mer ha häst eller att de skulle dröjja väääääldigt länge innan jag ens skulle titta på en ny...sen en dag för ca 3 år sen..(då va jag 23) så hade ne kompis problem med sin häst å tyckte att ag kunde hoppa upp å prova..ringfrostig och motig som jag va så gjorde jag de iaf..¨å jag löste hennes problem å kände hur underbart de va att sitta i sadeln igen....så här, sitter jag..men 3 hästar idag:)

ha ha bra då de inte bara jag:p har hela hösten sagt te vänner mfl ..nu när Quartern ev flyttar te nya ägare så ska jag bara tänka på mig själv..endast träna hundarna..dotra fick fransmannen i augusti lovade heligt med en kram NU mamma e de jag som tar hand om honom 100 % ha e med mig te skolan o endast hemma på loven. Vet ni vad som händer? jo under jul lovet efter att Quartern flyttat till sina nya toppen ägare ,, börjar jag få lite abstinens..och nu råga på allt åker dotra te skolan 14 mil hemifrån o lämnar hästen hemma då skolan är i akut behov av hans box efter en brand...vem får sköta honom under veckan <? moa:p men ärligt jag kommer inte att köra ell rida ..gå aaaldeles för fort !! dotra har lagt western tävlandet på hyllan nu under gymnasietiden och sattsar på travet...men men misstänker att det står en vacker Quarter i framtiden i boxen igen..då hon redan studerar pleasure stamar o gu vet alllt:grin:
antingen ska den va 165 cm eller 145 cm .pleasure ell reiner..något av det säger hon..inget mellan läge..säger hon nu...:p men mkt ändras snabbt...hinner knappt me i svängarna:angel:

Efter en hel lång Söndag har jag allt klart för mig och efter den här clinicen är jag full med Aha tänkande.

Nu är dessutom närmaste halvåret med start Mars/April klart för Jack, han åker på inridning till Kungsvikstorp, känns mer än tryggt då jag känner både Pernilla och Anders väl och vet att han kommer bli väl omhändertagen och proffsigt inriden, dessutom har jag inte långt dit och kan vara delaktig på ett bra sätt och bli utbildad själv, sedan blir det bete för killen också det på K-torp och på senhösten blir det ett par månaders vidareutbildning till Reined cowhorse hos Lagergren och sedan lite vintervila.

Nu känns det 110% rätt och inga tveksamheter någonstans :D

Nu ska jag ta mig i kragen och gå ut i det soliga vädret, luncha och mocka.

Låter kanon och det blir säkert bra! Själv får jag snart hit en unghingst (4 år) som ska förberedas inför visning i mars, det ska bli jätteintressant och roligt att få jobba med honom, han är en snygg och känslig grabb med kanongångarter. Han är grundriden och har nu vilat en månad. Själv sitter jag och pluggar inför en tenta men är rätt lättdistraherad...

Kul!! Fast det där med Tenta låter ju inget vidare förstås. Jag har oxå lite svårt att komma upp ur fåtöljen just nu och göra lite nytta, lätt att man fastnar här ;)

Ja, jag kan ju alls inte förstå vad det beror på.. Lagar, gruppsykologi och hälsoekonomi som är så roligt...

Det är farligt lätt att slinka in på diverse forum just när man tentapluggar.
Jag sitter och väntar på att batteriet till borren ska ladda klart så att jag kan göra klart ett projektarbete, men istället för att då passa på att göra instuderingsuppgifter till tentan på onsdag så hamnar jag bl a här... Hmm...

För övrigt har jag en hästfri dag idag. Det känns...ovant.

Ja, jag kan ju alls inte förstå vad det beror på.. Lagar, gruppsykologi och hälsoekonomi som är så roligt...

Bläääk ;) Iiinte mitt område direkt

Nu har jag fixat en skummande Latte, kollar lite på Navi CIS med laptopen i knät, det har varit underbart väder och allt olöst är löst, livet är hääärligt :p

Låter kanon! Själv fixar jag kvällsmat, sen blir det lite mer plugg.. Man kan väl säga att man har en häst som gillar att bli riden om den halvtravar bredvid en hela vägen ner till ridhuset trots att det är snorhalt ute?!

Kul att er clinic var givande och gav er flera aha upplevelser , bra och ha allt planerat för killen och att ni har en ryttare som ni har förtroende för :)
Nu ska jag hänga in mina rea fynd i garderoben..inte en hästpryl ..bara kläder te mig;) sen blir de en latte i soffan o Animal Planet på tv n .

Skönt när de är självgående, har motor och arbetsvilja. Jag tycker det är mycket svårare att dämpa en häst än att få fram gnistan i en seg häst

Åh, jag älskar när de är framåt. Mycket lättare att få dem att jobba rätt tycker jag än att behöva sitta och tvinga fram arbete. Man får bara ta energin de vill använda för att komma framåt till att jobba mer uppåt istället.

Hejsan alla
Hoppar in här då det verkar vara så trevligt.
Har precis fått tillbaka min motivation för ridningen igen och det känns så härligt :).
Så nu skrämmer jag och araben slag på grannarna genom att se ut som en michelingubbe som fick fnatt i reflexlådan ridandes på en stor lurvig björn som är lätt självlysande av reflexer han med...

Ja här börjar varmare väder komma in,bara 14 grader nu. Hästarna har inte varit ur täcket på över 1 månad. Dom går ute med storbal me hösilage verkar hålla hullet bra i vinter varken fetare eller smalare,inget annat foder men tänkt på o ge kanske lite kraftfoder. Ena stoet hade problem ifjol hon blev tunn,fast då hade jag inte täcken på. Hon gjorde väl av me för mycke energi,sparar mer på sig me hjälp av täcket förstås. Rider inte i vinter "bulle i ugnen" så d blir lite promenader o longering istället.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 267
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 630
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 118
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 228
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit