Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Välkommen och töla me oss alla här :laugh:
vad gillar du mest med western då , hästarna ,ridstilen , hela paketet kanske? 1000 frågor nu :D

Howdy folks! Vilken trevlig töltråd! :) Mitt tölbidrag blir att idag är det snudd på tropisk värme här, bara -6 grader och jag har bara behövt bära ut varmt vatten till hästarna 1 gång...slapp sätta på dubbla täcken i morse så det blev en ganska "lugn" dag idag :)

Hej allihop! Nu kastar jag mig in här också... Tänkte att jag skulle bli lite mer aktiv här på western, nu läser jag mest. Hur som helst, jag har ett Morgansto på 1½ år som ska bli min framtida westernhäst kombinerat med dressyr. I wstern är det reiningen som ligger varmast om hjärtat men någon större erfarenhet har jag inte (än) ;). Hur som helst så håller vi till i sydsverige och här är det -3, precis lagom för att snön ska ligga kvar! Jag och lilltjejen håller på att träna på att följa tygeltag så att vi under våren kan börja tömköra! Hur är det med tömkörning i westernkretsar förresten, är det vanligt att man tömkör sina unghästar? Tygeltagen blir ju lite annorlunda mot neckreiningen...

Välkommen och töla me oss alla här :laugh:
vad gillar du mest med western då , hästarna ,ridstilen , hela paketet kanske? 1000 frågor nu :D

Ja, om man säger såhär, jag tycker att jag är ny inom western, jag har ridit den ridgrenen i 2 år kanske, 3 år mer exakt men första året hade jag inte lika mycket förståelse för vad jag höll på med.

Idag är jag en western nörd:D Har åkt på kurser det senaste året o ska även iväg på söndag igen, var ett tag nu :banana:

Annars har jag egentligen bara töltat runt på islandshästar tidigare.

Så jag har liksom inte valt en speciell "gren" inom western än, utan håller på att utbilda och stärker upp min häst just nu. Började rida honom i Februari förra året.

Men ja gillar allt med western :laugh:

Kan inte annat än hålla med dig, när jag började med western så var det som att komma hem.
Tänket och utrustningen, ja det mesta kändes så rätt bara.
Har också hållt på i 2-3 år nu.

Har ridit engelskt i väldans massa år innan.

Independence:

Jag har bilder på Bitter när min kompis rider honom (Hon som lärt mig det mesta i western) det är första månaden jag började rida honom, då han var under början av utbildningen, exakt ett år sedan nu tror jag..

Hua han var inte trevlig att rida här, det gick knappt att svänga hästen, vi gick omkull:crazy:

26370606.jpg

26370607.jpg

26371077.jpg

Här var det på vårkanten, lite bättre då:) Men fortfarande mycket att träna på, här är det jag som rider:D

27396038.jpg

27395715.jpg

forts..

http://www.pixbox.se/alb_show_id1055640_page0.html

Här är några veckor emellan på kursen efter, det är visserligen min tränare som rider honom:

296e3983-8af0-4936-b800-d319c2983f7b4.jpg

Ja och nu har jag väl ingen ridbild när jag tränar honom..ja det är väl denna bilden men då tränar jag inte honom utan tränar mig själv att rida utan stigbyglar:D Får bättre placering med benen, eftersom ja inte har en westernsadel:cry: så nu rider jag mest utan stigbyglarna:

9247121f-733b-4b82-8c20-c1cfda2eb9bf4.jpg

Senast ändrad:

Kan inte annat än hålla med dig, när jag började med western så var det som att komma hem.

Ja det är häftigt :D Jag ångrar inte en sekund att jag började med western. Däremot ångrar jag att ja inte började tidigare, en vän till mig försökte få in mig i westernridning men DÅ tyckte jag det såg så tråkigt ut.
Tji fick jag:p

Kunde inte sagt det bättre själv.
Western har varit mitt hästliv i över 10 år nu:)

Beklagar bara att jag inte kom på det långt innan med mina andra hästar:mad:

Roligt att se bilder på er!
Ni är jättefina! :bow: Hur hög är han?

Min lilla är ett halvblod/tinker korsningssto.
Köpte hennne i oktober så jag har inte haft henne så jättelänge. ;)
Hon är dagsläget strax över 150cm mkh och jag hoppas att hon kommer landa runt 160cm. :)
Har inte gjort sådär jättemycket med henne ännu, men känner ingen stress heller. :)

Njaa vi duger haha. Vi har iaf jätteroligt ihop, vi passar som fisken i vattnet tillsammans och det är det som är viktigast:D

Sedan brukar Linda ställa sådana höga krav på sig själv, fy fy.

Han är 157,158..jag vet inte riktigt. Vi mätte på ett konstigt sett sist med nån spade o stav hahah, nej men mitt kallblod var 158 och Bitter låg strax under.

Hur är han personligen? Lugn, busig, go, dominant, sprallig, orädd..:laugh: Jag är så nyfiken jag.

Är det någon annan som har en helt förvirrad häst som börjat fälla för fullt?

Jajamensan, mitt halvblod tror att våren är kommen...:crazy:

Undrar om de vet något vi inte vet..

Jupp.
De följer bara sin naturliga rytm. De satte antagligen sin sommarpäls under december och har nu börjat att släppa vinterpälsen. Precis som de ska. Kanske aningens tidiga, men inte så mycket tidiga, egentligen.

Nu blev jag ju lite sugen på vad era (bright_sara och gutenviks) hästar får för foder. Proteininnehåll o så. För att kolla mot en tanke som dök upp. Men det behöver vi inte ta här.

Hemmaodlat hösilage, vet inte värden men hästarna är alltid bra i hull på det, trots att de inte har fri tillgång. Sen får hon 1 kg salsa bas musli och 5 dl sojamjöl (mest för växande bebis skull). Mineralsten i hagen. Jag räknar inte foderstater, har inte kunskap om det, utan utgår från tjock häst - mindre mat, smal häst - mer mat, brukar funka med sunt förnuft. Men väldigt nyfiken på dina funderingar. :)

nää..han har ingen päls:D helklippt..stackarn..men han har måånga täcken..däremot hundarna fäller som tokar..jä....trött på dammsugaren nu:mad:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 267
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 630
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 118
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 229
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023