Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Har äntligen fått hem en sadel som verkar passa damen, en fin mörkrödbrun crates med arabbom :love:
Har den på prov en vecka och samma dag jag fått hem den har hon såklart tappat en sko :mad:

vicken osis , men grattis te sadeln:)

uscha jag vill inte ha denna kylan mer!! mitt vatten fryser iaf inte i stallet för vi la in värmeslinga å de e de bästa vi gjort men de fryser juh i spannarna å min stackars kanins vatten fryser juh med...uscha...å jag är VÄRDELÖS på att rida på vintern..är de ingen mer som är de??! mina hästar får vintervila istället för sommar:) här är de så fruktansvärt halt å jag måste ut på vägarna innan jag kommer in i skogen:cry:...tänk, när man va liten va de inget som stoppade en för att ut å rida...

jag måste bara gnälla lite för att stilla mitt samvete:cool:...å unghästen som jag har vi umgås mest i stallet å bekantar oss..´har inte haft henne så länge..

nehe..nu ska jag ta mitt gnälliga jag å gå ut i kylan till mina 4 fota vänner å ge dom lite mat, ömhet å kärlek:love: ¨elda, elda, elda!! de går åt sååå mycket ved juh!!!

Som här då, umgås knappt med hästen, blir en kvart på kvällen i boxen. Nu när man börjat jobba så är det sambon som lunchar alt grannen så den tiden på dagen försvann oxå iom jobbet.

Idag var jag iaf på Skeppa i stan och hämtade ut nya arb.kängor, ett par underbara Sievi m stålhätta. Så va bra - nu har jag riktigt bra och varma stallkängor ;) Bra med lite löneförmåner. Eftersom man numera kan titulera sig sopåkare (flådigt värre va) så gör det ju inte så mycket om jobbetskorna luktar lite häst, kan ju vara rena rama parfymen jämförelsevis med vad sopor luktar många gånger :D

Ett mycket underskattat jobb hursom, man tjänar bra, underbara jobbarkompisar, fritt och rörligt. Har man bara ett jäkla tempo inom sig och ett glatt humör så går det som en dans att langa soptunnor :p

de kallas löneförmåner!!:laugh:

själv har jag precis börjat jobba efter vinterlovet!! skönt å få lite vardag i livet igen!! va gla att du har ett jobb...jag har blivit uppsagd så gå till jobbet med ett halvårs uppsägningstid är sådär kul! såklart glad så länge jag har de men man går juh inte till jobbet med samma ambitioner som man gjorde innan de e juh synd å säga!!

men skönt iaf att de finns fler som inte alltid har den tidd man skulle vilja till djuren..men förhoppnongsvis så ha de ingen tidsuppfattning så de bara känns som 5 min mellan varje gång man är där, så de enda dom tycker är att va f*n är hon här å springer om hela tiden!!:rofl:

Trist att du blivit uppsagd :(

Man får hoppas att sopåkare alltid behövs och eftersom jag inte gillar att klä mig direkt propert så passar det mig bra, här hemma är det sambon som är snygg och fräsch och luktar ljuvligt och en annan ser ut som en skitgris med tovor inbakat i tofsen på skallen, kan inte förstå varför gubben tycker jag passar som sopåkare :confused::D

Jag tror nog inte att hästarna lider utav att vi inte riktigt är hos dem så mycket just nu, kanske tycker de att -fasiken va skönt det är att slippa den där tafsande, tjattrande 2-beningen och njuter utav lugnet så länge det varar :eek: ;)

de är väl skönt att de är npn i huset som luktar gott!! här är de värre, ingen av oss har "fina" jobb så du kan juh tänka dig vad vi luktar illa å ser ut :banana:

Nja gubben har ju inget fint jobb direkt, truckförare/lastare på pappersbruk. Men han är väldigt mån om att vara fräsch och det är inte fy skam att ha lite att lukta och titta på när man kommer in :love: :p

Nu vill jag vara lite glad. Kitty fick dra vagnen idag och det var ju hur lugnt som helst sa hon. :bump: världens lättaste inkörning!

Nu vill jag vara lite glad. Kitty fick dra vagnen idag och det var ju hur lugnt som helst sa hon. :bump: världens lättaste inkörning!

Är också gla´ - körde timmer med ena nordisen i onsdags. Gick kanon - hon var så duktig och känns bra att jobba för nästa års ved när det är så kallt som nu. Undras bara om jag ska kunna sela på quartern också?

(Nu gör jag faktiskt ett knapplån. :D )

Skäggis!
Ser du mycket sånt här hos dig?

:D

Klart att ni ska sela på quartern! :banana:

Jag ska bland annat dra timmer med min paint. :D

jag har en jättefin gammal släde som står..tänl om jag ahde haft en häst man kunde kört nu!! sitta under en fårafäll å med bjällerklang!! då hade ma säkert kunnat tjäna en hacka här i byn:)

jippi nu e knät röntgat..inget fel ..vet sa att han har skitabra o starka knän , inga förändingar..har troligt vis busat liite för mkt i hagen o drattat i marken met ..:D ska nu köras ell ridas i lugnt tempo tes svullnaden har lagt sig ..inte av mig..e aaaaldeles för stor herre:o

nää..halft som halft..dotra äger han ..en högbent fransman :D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 267
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 630
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 118
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 228
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit