Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Återigen ett svar i denna tråd där man TROR något...Det låter så bra på pappret men det är ALLTID någon som betalar och i Ms fall är det inte multimiljonärerna så då blir det de allra fattigaste de som inte har något alls.
Som arbetslösa, sjuka och funktionsnedsatta får finansiera. Grupper med redan låga inkomster...Nu vill väl ändå M sänka skatter så de med lägre inkomster får mer i plånboken? Eller har jag missförstått det?
Lika illa som nuvarande regering som ger rabatt till de som har råd att köpa elbil. Återigen ett beslut som gynnar medelklassen . Och sen även subventionrar laddstolpar.. även till brf. Helt sjukt... men vad gör man inte /S för det fossilfria Sverige.Upptäckte idag att M plötsligt fått för sig att försöka framstå som något miljövänligt parti. När har de någonsin gjort något för klimatet? De brukar väl ändå vara flitiga på att rösta emot det mesta som behöver göras för att få ordning på just klimatet?
Njae, en lägre grad av bidrag innebär inte att man ”finansierar” tycker jag. Det betyder att de som får lägre skatt i något lägre grad finansierar dem som inte kan betala skatt.Som arbetslösa, sjuka och funktionsnedsatta får finansiera. Grupper med redan låga inkomster...
Jag tror aldrig M har lyckats skapa en skattereform som målriktat sig på låginkomsttagare trots att de säger det. Det blir alltid mycket större skattelättnader för redan rika och de med höga inkomster, av varenda enskilt förslag.Återigen ett svar i denna tråd där man TROR något...
Multimijonärer skrivna i Sverige betalar massor i skatt.
Läs på...
Fast arbetslöshetsersättningen är en försäkring inte ett bidrag, detsamma gäller sjukförsäkringen. Det är dags att vi slutar använda falsk moderatpropaganda och istället kallar saker för vad de är.Njae, en lägre grad av bidrag innebär inte att man ”finansierar” tycker jag. Det betyder att de som får lägre skatt i något lägre grad finansierar dem som inte kan betala skatt.
Riktningspilen i omfördelningen vänder sig inte.
Nu vill väl ändå M sänka skatter så de med lägre inkomster får mer i plånboken? Eller har jag missförstått det?
Nä kanske inte men att sänka skatter för låginkomsttagare är bra. Det ska gå att leva på sin lön utan bidrag .Jag tror aldrig M har lyckats skapa en skattereform som målriktat sig på låginkomsttagare trots att de säger det. Det blir alltid mycket större skattelättnader för redan rika och de med höga inkomster, av varenda enskilt förslag.
Men man brukar prata om skattelättnader för vårdpersonal och lärare, inte om att företagsledare och riksdagspolitiker får många fler
Js tyvärr verkar arbetslösa hamnat i skottlinjenSom arbetslösa, sjuka och funktionsnedsatta får finansiera. Grupper med redan låga inkomster...
Men annars, vad?Js tyvärr verkar arbetslösa hamnat i skottlinjen
Men annars?
Här kommer replik från honom.Jag är så kallad "knegare" eftersom jag jobbar i byggbranschen och jag känner mig inte företrädd av honom och andra sossar. Han och facket arbetar för att ingen skall dö på jobbet, och det är väl bra, men inte deras metoder. De förstör allt vad ergonomi heter för att få bort en teoretisk risk att dö eller skada sig. Exempelvis har det hänt någon gång att personer ramlat med trappstege, så då infördes regler om att det måste vara stödben på trappstegarna. Resultatet är att stegen blir mycket tyngre att bära, balansen tillverkaren gjort i stegen försvinner och stödbenen fastnar i allt när man försöker gå med den. Sedan sticker de ut så långt att det är svårt att placera stegen där man vill ha den, vilket resulterar i att man får sträcka sig ut från den för att nå. Dessutom får inte trappstegarna vara över en viss höjd, vilket gör att man måste ställa sig överst och sträcka sig för att nå upp. Resultatet är ännu mer ont i axlar och rygg än man får ändå. Och det samma gäller i varje aspekt där facket skall försöka "rädda" folk.
Stakat? Utmärkt sig anser jag. Och inte i en positiv mening .Tittar just på KD:s partiledares utfrågning. Konstaterar att jag tycker av de vi sett hittills är det Nooshi Dadgostar och Magdalena Andersson som stakat sig mest. Nooshi påtalade åtminstone att man inte kan tvinga folk till att ta en buss som inte existerar. Den kopplingen borde ju alla kunna göra. Har nog aldrig läst på och tittat på så mycket debatter osv inför ett val som i år. De första åren var jag heeelt oinsatt. Totalt.
Lite som när de försökt vara "det nya arbetarpartiet".Upptäckte idag att M plötsligt fått för sig att försöka framstå som något miljövänligt parti. När har de någonsin gjort något för klimatet? De brukar väl ändå vara flitiga på att rösta emot det mesta som behöver göras för att få ordning på just klimatet?
Tycker att det var ganska jobbigt hur EB aldrig förklarade vad de regionerna som KD är med och bestämmer över gjort för fel när vården inte fungerar, eller kunna ge någon annan plan än ett stambyte.Tittar just på KD:s partiledares utfrågning. Konstaterar att jag tycker av de vi sett hittills är det Nooshi Dadgostar och Magdalena Andersson som stakat sig mest. Nooshi påtalade åtminstone att man inte kan tvinga folk till att ta en buss som inte existerar. Den kopplingen borde ju alla kunna göra. Har nog aldrig läst på och tittat på så mycket debatter osv inför ett val som i år. De första åren var jag heeelt oinsatt. Totalt.
Och vad gick fel där tycker du? Så otroligt mycket tyckande....Lite som när de försökt vara "det nya arbetarpartiet".