Valtråden 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lögner, löften och hat—Sida vid sida på SDs fat.

De håller igång som vanligt, en ganska stabil prestation i nazism, rasism, misogyni, hbtq-hat, antidemokrati, och så ganska många rena dumheter de 30 år som de existerat. Man kan säga att även om rötterna är 30 år gamla, så visar de där rötterna sitt fula tryne ganska regelbundet fortfarande, både i toppen och annorstädes. Det är svårt att låtsas som att ett partis samlande kärnvärden inte längre är aktuella.

https://www.sd-citat.nu/

Om det bara var SD är det en sak, när det är andra etablerade partier som tävlar om att vara mer och mer rasistiska och ödelägga demokratin vi byggt upp under hundratals år så är vi snabbt på väg till avgrunden.
Det hade varit trevligt om det funnits något vettigt parti, med chans att komma in i riksdagen, som inte ägnar sig åt att försöka bräcka de andra partierna när det kommer till populism.

Notera att även fattiga fängslas i hög skala i USA, precis som poc, så det moderna slaveriet är intersektionellt. Genom att öka klyftorna så skapas fler människor som inte har något val.
OT men tänker också på militärindustrin som riktas mot de fattiga, nästan som ett modernt slaveri där också.

Om det bara var SD är det en sak, när det är andra etablerade partier som tävlar om att vara mer och mer rasistiska och ödelägga demokratin vi byggt upp under hundratals år så är vi snabbt på väg till avgrunden.
När alla blir rasister finns inte rasismen. Etablerade partier har insett att om dom inte tävlar med rasistiska förslag så förlorar dom röster. Än sålänge tycks det inte ge så jätte mycket resultat förutom för SD då

Hela valrörelsen handlar om populistiska utspel. Ingen ägnar sig åt de viktigaste frågorna, klimat, vård, skola, omsorg. De ökande socioekonomiska klyftorna som leder till ökad fattigdom, brottslighet och utanförskap
Jo då. Har du inte sett valdebatterna och parti utfrågningarna i media o public service

När alla blir rasister finns inte rasismen.
Racism:
a belief that race is a fundamental determinant of human traits and capacities and that racial differences produce an inherent superiority of a particular race
Källa: Miriam-Webster

Rasism är att göra skillnad på människor baserat på vilken hudfärg eller vilken upplevd "ras" de tillhör. Oavsett om en eller en miljard människor är rasister, så är det rasism. Även om det var norm för några hundra år sedan var det ändå rasism. Innan man ens hade ett ord för det var det rasism. Order beskriver bara gärningen, och gärningen försvinner aldrig så länge folk begår den.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu när min hälsa hindrar mig från att vara lika fysiskt, samhälls och socialt aktiv som förr har jag insett en sak. En ny insikt. Min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 853
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Tycker du att det är okej att smyga runt och titta på ett utannonserat hus, från utsidan, vid annan tidpunkt än den aviserade visningen...
2
Svar
24
· Visningar
1 554
Senast: kolblakkur
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 862
Senast: Mineur
·
Samhälle Tänkte kolla vad vi som inte firar nyår ska göra. Jag brukar hänga med ett gäng över hela världen men av olika orsaker blir det inte av...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 140
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar