Eller nej, ångrar mig. Minns nu Stenevis prat om familjeplanering i utsatta områden och att man i Stockholm också velat screena barn för ADHDJa, glömde!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller nej, ångrar mig. Minns nu Stenevis prat om familjeplanering i utsatta områden och att man i Stockholm också velat screena barn för ADHDJa, glömde!
Jag tycker faktiskt att ditt parti varit det kanske minst populistiska hittills detta år.
Ja, och tror att även mp varit relativt lite populistiska?
V har inte gjort många alls tycker jag, det som skaver är när de ville ha ett tak för bensin och diesel-priser i mars någon gång. Vilket också ledde till att deras klimatpolitiska talesperson avgick.Får man fråga er (och såklart övriga i tråden!) vilka populistiska utspel ni tycker V gjort?
Jag har rätt svårt att greppa vad som faktiskt menas med att uttalanden är populistiska. Är det förenklade lösningar? "Folket vs eliten/makten"? Mer direkt bestämmande åt folket? Eller en blandning gissar jag som gör det svårare att fatta för mig
Jag har också sett två goda exempel på hur värvning till US Navy resp Us Army blev vägen ut ur struliga omgivningar och in i stabila liv och framgångsrika karriärer.Minderåriga med struliga hem erbjuds frihet, pengar och trygghet mot att de går med i försvaret. Maken var en strulig traumatiserad 17-åring när marinen värvade honom...
De ville väl ändå inte screena barn. Som jag tolkade det ville man snabba på utredning vid misstanke.Eller nej, ångrar mig. Minns nu Stenevis prat om familjeplanering i utsatta områden och att man i Stockholm också velat screena barn för ADHD
Okej, så var det kanske. Men utsatta områden omnämndes, så bara snäppet bättre än M.De ville väl ändå inte screena barn. Som jag tolkade det ville man snabba på utredning vid misstanke.
De är ju extremt populistiska och rider på den våg som Greta byggde upp. Så fort Greta försvann ur rampljuset och folk fick se vad miljöpartiets politik innebär med energipriser och annat så dalade opinionssiffrorna.Ja, och tror att även mp varit relativt lite populistiska?
Eh? Vem betalar dig för att vara här?De är ju extremt populistiska och rider på den våg som Greta byggde upp. Så fort Greta försvann ur rampljuset och folk fick se vad miljöpartiets politik innebär med energipriser och annat så dalade opinionssiffrorna.
Populism är enkla lösningar på komplexa problem, gärna med en viss otydlighet i exakt hur det ska genomföras praktiskt.Får man fråga er (och såklart övriga i tråden!) vilka populistiska utspel ni tycker V gjort?
Jag har rätt svårt att greppa vad som faktiskt menas med att uttalanden är populistiska. Är det förenklade lösningar? "Folket vs eliten/makten"? Mer direkt bestämmande åt folket? Eller en blandning gissar jag som gör det svårare att fatta för mig
Poliser är tyvärr inte kriminologer. Jag tycker undersökningen snarare visar på vilken typ av människor som dras till polisyrket än någon faktisk kunskap vad gäller fungerande insatser för att motverka brottslighet.https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JxKAwP/har-ar-polisernas-basta-forslag-mot-brottsligheten
Polisen själv säger att man hellre vill utvisa kriminella än fler poliser. Lyssna på dom som tvingas städa upp buset
Populism är enkla lösningar på komplexa problem, gärna med en viss otydlighet i exakt hur det ska genomföras praktiskt.
Ett exempel från V är väl att "det verkar saknas pengar inom det offentliga, vi höjer skatten för att fixa det".
Putin, fast han betalar i naturaEh? Vem betalar dig för att vara här?
Och studier! Ofta enda sättet att få studera på något visMinderåriga med struliga hem erbjuds frihet, pengar och trygghet mot att de går med i försvaret. Maken var en strulig traumatiserad 17-åring när marinen värvade honom...
Problemet är ju när det blir det enda alternativet för att ta sig ur "slummen".Jag har också sett två goda exempel på hur värvning till US Navy resp Us Army blev vägen ut ur struliga omgivningar och in i stabila liv och framgångsrika karriärer.
Nu har jag inte läst undersökningen är bäst att säga först. Men jag måste försvara polisernas inställning för dom är närmast "buset" och det är inte roligt att veta vilka förövarna är när resten av lagförningen är så bristfällig (omodern) idag att dom inte ens kan ta bort de förövare från gatan som dom borde/vill.Poliser är tyvärr inte kriminologer. Jag tycker undersökningen snarare visar på vilken typ av människor som dras till polisyrket än någon faktisk kunskap vad gäller fungerande insatser för att motverka brottslighet.
Vem har sagt att det är roligt för dem? Jag tror att svenska polisen är kompetenta vad gäller att ingripa i pågående brott eller göra utredningar, men de är inte utbildade kriminologer i de flesta fallen och har oftast inte heller kunskap i vilken typ av långtgående insatser som faktiskt har effekt på brottsnivåerna. Det är päron och äpplen; det som är mest effektivt vid ett ingripande är inte nödvändigtvis det som är mest effektivt för att förebygga brott.Nu har jag inte läst undersökningen är bäst att säga först. Men jag måste försvara polisernas inställning för dom är närmast "buset" och det är inte roligt att veta vilka förövarna är när resten av lagförningen är så bristfällig (omodern) idag att dom inte ens kan ta bort de förövare från gatan som dom borde/vill.
Det är inte heller roligt för poliserna att ta samma förövare gång på gång på gång, därför att dom släpps i bris på bevis eller av andra orsaker. Gängkriminaliteten är en av dessa saker, där förövarna är för unga och vi har inget lagstöd för detta, t.ex att få visitera på plats.
Alltså jag tycker generellt att helt psykvården i Sverige är ett underfinansierat dåligt skämt. Vill bara sätta det som bas för resten jag säger här.Okej, så var det kanske. Men utsatta områden omnämndes, så bara snäppet bättre än M.