Valtråden 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
EB är en så jäkla hycklare

https://www.qx.se/samhalle/189640/e...t-kommuner-ska-fa-valja-bort-regnbagsflaggan/

https://sverigesradio.se/artikel/6460946

https://aktuelltfokus.se/ebbas-strategi-utnyttja-pride-som-homofob-alibi/
Nu är det valår.

https://www.amnestypress.se/artikla...olm-pride-2015-kd-ledaren-grillades-av-rfsl-/

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/MLygVm/ebba-busch-borde-portas-fran-pride

https://www.svd.se/a/a398e682-d381-4ca8-8d54-cd0193562302/ebba-busch-thor-fog-for-sjalvkritik

• KD var emot partnerskapslagen när den infördes 1994.
  • KD var emot den könsneutrala äktenskapslagen som kom 2009.
  • KD röstade även nej till lesbiska pars rätt till insemination vid klinik, som infördes 2005.
  • KD är emot ensamstående kvinnors rätt till assisterad befrukting.

https://www.svd.se/a/342wqM/kd-ratten-till-liv-i-konflikt-med-abortratten

https://www.etc.se/inrikes/kd-toppen-abort-aer-avlivning

https://aip.nu/har-bekanner-kd-och-sd-farg-i-abort-och-hbtq-fragor/

https://www.expressen.se/nyheter/eu-valet-2019/busch-thor-gast-i-bara-politik/

Hon borde städa rent i KD och sin egen politik innan hon står och viftar med något abortkontrakt för att vinna röster i höstens val efter att hon såg hur starkt det påverkade kvinnliga röstare i Sverige. KD i Sverige och i EU har konsekvent röstat mot aborträttigheter och HBTQI.

Är man kristen fattar jag inte hur man kan rösta på KD.

Att de tilläts i pridetåget är ett hån, och förtar hela värdet med paraden för mig. Pride är ingen fest, det är en kamp: mot såna som Ebba/KD!

Nja...

Varför ska de som arbetat svart, varit hemmafruar/deltid få pension?

I sista fallet borde partner betala. Inte andra som jobbat.
Partner? Om man inte har nån partner, då? Eller har en otrevlig partner men inte "kan" lämna eftersom man då blir utfattig?

Jag själv har jobbat sedan jag var 15 år och betalat skatt oavbrutet. Men, jag har enbart statlig skatt och inget från arbetsgivare - och trots alla dessa år av skattat arbete blir min statliga pension alldeles för låg för att jag ska kunna leva på den utan att ständigt snåla. Jag kommer aldrig att kunna sluta jobba helt.

Partner? Om man inte har nån partner, då? Eller har en otrevlig partner men inte "kan" lämna eftersom man då blir utfattig?

Jag själv har jobbat sedan jag var 15 år och betalat skatt oavbrutet. Men, jag har enbart statlig skatt och inget från arbetsgivare - och trots alla dessa år av skattat arbete blir min statliga pension alldeles för låg för att jag ska kunna leva på den utan att ständigt snåla. Jag kommer aldrig att kunna sluta jobba helt.
Ditt sista stycke. Klart det ska gå att leva på pension om man har arbetat och eller/haft inkomst.

Har man valt att t ex arbeta deltid ska inte staten sponsra det. Det borde gå att få betalt/underhåll av sin f.d partner. Sedan är det inte alltid tillämpligt av flera anledningar. Men att inte kunna få pension som går att leva på trots inkomst är oerhört märkligt med de skatter vi har.

Jag har tidigare, under ett antal år arbetat i en högavlönad bransch utan kollektivavtal. Vi hade dock möjlighet att betala pensionsförsäkring via bruttolöneavdrag. Skrämmande många gjorde inte det.

Pensionssystemet behöver förändras , jag har dock inte facit på det.

Ditt sista stycke. Klart det ska gå att leva på pension om man har arbetat och eller/haft inkomst.

Har man valt att t ex arbeta deltid ska inte staten sponsra det. Det borde gå att få betalt/underhåll av sin f.d partner. Sedan är det inte alltid tillämpligt av flera anledningar. Men att inte kunna få pension som går att leva på trots inkomst är oerhört märkligt med de skatter vi har.

Jag har tidigare, under ett antal år arbetat i en högavlönad bransch utan kollektivavtal. Vi hade dock möjlighet att betala pensionsförsäkring via bruttolöneavdrag. Skrämmande många gjorde inte det.

Pensionssystemet behöver förändras , jag har dock inte facit på det.
Du verkar mycket oerfaren om arbetslivet och vilka krafter som styr hur anställningar ser ut.

Vadå "valt att arbeta deltid"?

Känner du ens till verkliga arbetsvillkor på en verklig arbetsmarknad?

Känner du till gig-jobb, skiftjobb i vården eller delade turer i hemtjänsten? Eller för den delen provanställningar som ständigt upphör eller praktikjobb som aldrig blir anställningar, utan att AG ständigt tar in nya praktikanter?

I vissa fall är deltidsjobb den enda möjligheten, ibland blir det trots många års kämpande så att ett ordentligt fast heltidsjobb med kollektivavtal, rimliga arbetsvillkor och vettig lön något som bara inte finns för vissa grupper av personer, och då blir deltidsjobb med usla villkor inte ett val, utan den enda möjligheten.

Tror verkligen att alla är så privilegierade att de välja och vraka på arbetsmarknaden, både anställningsformer och timtid?

Ett litet tips: studera Sveriges verkliga arbetsmarknad noga, det kan ge en hel del nya insikter.

Du verkar mycket oerfaren om arbetslivet och vilka krafter som styr hur anställningar ser ut.

Vadå "valt att arbeta deltid"?

Känner du ens till verkliga arbetsvillkor på en verklig arbetsmarknad?

Känner du till gig-jobb, skiftjobb i vården eller delade turer i hemtjänsten? Eller för den delen provanställningar som ständigt upphör eller praktikjobb som aldrig blir anställningar, utan att AG ständigt tar in nya praktikanter?

I vissa fall är deltidsjobb den enda möjligheten, ibland blir det trots många års kämpande så att ett ordentligt fast heltidsjobb med kollektivavtal, rimliga arbetsvillkor och vettig lön något som bara inte finns för vissa grupper av personer, och då blir deltidsjobb med usla villkor inte ett val, utan den enda möjligheten.

Tror verkligen att alla är så privilegierade att de välja och vraka på arbetsmarknaden, både anställningsformer och timtid?

Ett litet tips: studera Sveriges verkliga arbetsmarknad noga, det kan ge en hel del nya insikter.
Jag skriver VALT inte tvungen.

Delade turer är en skam för Sverige. Tyvärr verkar det värst i skattefinansierad verksamhet.

Ett litet tips till dig. Påför inte åsikter. Otroligt märkligt vilka slutsatser du drar för att jag anser att pensionssystemet är pensionsmässigt .

Att tycka pensionssystemet måste förändras har inget samband med att sätta människor på gatan.

Snacka om att dra slutsatser....

Finns ju ett generalfel om det inte går att leva på sin pension trots skattad inkomst sen unga år.

Jag skriver VALT inte tvungen.

Delade turer är en skam för Sverige. Tyvärr verkar det värst i skattefinansierad verksamhet.

Ett litet tips till dig. Påför inte åsikter. Otroligt märkligt vilka slutsatser du drar för att jag anser att pensionssystemet är pensionsmässigt .
Vem/vilka (inte på individnivå, utan som exempel) har då valt, genom ett aktivt val, att arbeta deltid? Implicit anklagar du delar av sveriges befolkning för lathet.

Vad för obalanser på arbetsmarknaden ska lösas?

Vilka delar av pensionssystemet är dåliga enligt dig, och varför är dessa delar dåliga?

Påför åsikter? Det är ju det skriver som gäller, och du anser uppenbarligen att det finns folk som inte ska få förmåner ur den gemensamma välfärden.

Är det verkligen pensionssystemet du vill ändra? Är det kanske grunderna till rättigheten att vara en del i ett gemensamt välfärdssystem du ifrågasätter?

Vem/vilka (inte på individnivå, utan som exempel) har då valt, genom ett aktivt val, att arbeta deltid? Implicit anklagar du delar av sveriges befolkning för lathet.

Vilka delar av pensionssystemet är dåliga enligt dig, och varför är dessa delar dåliga?

Påför åsikter? Det är ju det skriver som gäller, och du anser uppenbarligen att det finns folk som inte ska få förmåner ur den gemensamma välfärden.

Är det verkligen pensionssystemet du vill ändra? Är det kanske grunderna till rättigheten att vara en del i ett gemensamt välfärdssystem du ifrågasätter?
Sluta hitta på. Implicit och så vidare , återigen påför du mig en åsikt.

Sista stycket.Återigen gissar du.

Jag har redan skrivit i tråden att bl a ska pension endast betalas till de som haft en skattad inkomst.

Andra stycket.. jo men inte urholka pensionssystemet.

Och sista stycket... återigen. Verkligen

Sluta hitta på. Implicit och så vidare , återigen påför du mig en åsikt.

Sista stycket.Återigen gissar du.

Jag har redan skrivit i tråden att bl a ska pension endast betalas till de som haft en skattad inkomst.

Andra stycket.. jo men inte urholka pensionssystemet.
Prova att svara på frågorna, så att vi kan ha en diskussion.

Det blir liksom rätt platt om du anser att det är fel på pensionssystemet, utan att på ett seriöst sätt argumentera för vad och hur som är dåligt.

Vadå urholka pensionssystemet? Utan vidare argumentation så betyder det inget.

Det blir liksom rätt platt om du anser att det är fel på pensionssystemet, utan att på ett seriöst sätt argumentera för vad och hur som är dåligt.

Men jag tycker inte det du skriver. Du fantiserar något eftersom att jag tycker pensionssystemet suger.
Kan du inte svara utan att hitta på något om mina tankar, åsikter.

Jag har beskrivit vad jag anser urholkar pensionssystemet. Du svarar med påhitt om mina åsikter avseende välfärd, arbete, osv

Kan du hålla dig till att argumentera om pensionssystem? Nu är dina inlägg bestående av alla möjliga orättvisor som du vill att jag bemöter.

Nu har Liberalerna satt upp en massa valaffischer här och det är bara om en fråga - skolan. Blev det ett enfrågeparti igen nu när Sabuni försvann?

Men...du frågar om något jag inte uttryckt åsikt lm eller ens diskuterat i tråden.

Fy vad trist.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu när min hälsa hindrar mig från att vara lika fysiskt, samhälls och socialt aktiv som förr har jag insett en sak. En ny insikt. Min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 851
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Tycker du att det är okej att smyga runt och titta på ett utannonserat hus, från utsidan, vid annan tidpunkt än den aviserade visningen...
2
Svar
24
· Visningar
1 553
Senast: kolblakkur
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 857
Senast: Mineur
·
Samhälle Tänkte kolla vad vi som inte firar nyår ska göra. Jag brukar hänga med ett gäng över hela världen men av olika orsaker blir det inte av...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 085
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar