Nej, de kollade inte, de bara släppte in nästa när det blir tomt.+ @Huggorm
Kollar någon kontrollant mellan varje väljare att inte tiden spenderats med att optimera valsedlarnas positionering och mängd för varje parti?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, de kollade inte, de bara släppte in nästa när det blir tomt.+ @Huggorm
Kollar någon kontrollant mellan varje väljare att inte tiden spenderats med att optimera valsedlarnas positionering och mängd för varje parti?
Så var det för mig med. Jag tänkte att jag ändå håller mig till samma block hela tiden, så jag tänker inte försöka taktikrösta utan gå på de partier jag tänker att hanterar olika frågor på bästa sätt. Så på kommunnivå blev det ett parti som jag tycker har bra tankar om kommunen i allmänhet, i region det parti som jag tycker har bäst tankar om vården (och hittade en som jobbar inom vården att personrösta på) och i riksdagen det jag tror mest på där. Det känns bra att ha gjort så.Nu har jag röstat. V i alla tre. Jag har velat lite och funderat på sossarna till riksdagen, men bestämde mig till slut för att jag vill visa vad jag tycker och inte försöka mig på någon slags taktik.
Jag blev lite skakig bakom skärmen. Slogs av högtidligheten och skräcken över hur valresultatet ska bli.
Så har jag gjort typ varje val . Har alltid två partier jag velar mellan och bestämmer mig bakom skärmen.Hoppsan. Jag trodde det var väldigt ovanligt att gå till vallokalen utan att redan veta vad man ska rösta på.
Nu har jag varit och röstat och noterat att de har valsedlarna bakom en skärm numera, och en valförrättare som kollar att bara en person åt gången är där bak. Vad jag inte förstår är hur det kan ta så lång tid att plocka på sig valsedlar? När den första personen tog över fem minuter på sig tänkte jag det var något speciellt med den, men sedan tog det lika lång tid för nästa. Det tog ju bara 20 sekunder för mig att plocka mina tre valsedlar så vad höll de egentligen på med? Skall det ta lika lång tid på valdagen kommer köerna bli enorma.
Jag tror det beror på, Nooshi är högst upp på listan i Stockholms län. I vissa fall kan det vara att partier har en lista över hela landet, och i andra har kretsspecifika.Var precis och förtidsröstade. Blir alltid otroligt stressad i nya situationer och har inget minne av valsedlarna annat än att det var massor Hittade mina men var helt oförberedd på att inte Nooshi skulle stå överst på riksdagskslappen. Trodde i min enfald att partiledarna alltid gör det? region och kommun hade jag kollat upp att jag ville rösta på nr. 1 men tog nummer 1 då också till riksdagen. Någon som vill bringa klarhet i detta?
Puh.
Jag tror det beror på, Nooshi är högst upp på listan i Stockholms län. I vissa fall kan det vara att partier har en lista över hela landet, och i andra har kretsspecifika.
Skulle tro att många snarare taktikröstar MP för att de ska klara spärren, vilket ju gjort att V minskat i flera mätningar nu... Jag röstade också V till riksdag, trots allt.Nu har jag röstat. V i alla tre. Jag har velat lite och funderat på sossarna till riksdagen, men bestämde mig till slut för att jag vill visa vad jag tycker och inte försöka mig på någon slags taktik.
Jag blev lite skakig bakom skärmen. Slogs av högtidligheten och skräcken över hur valresultatet ska bli.
Vilka specifika beslut är det MP drivit igenom sedan 2014 som nu hotar den inhemska produktionen?
Fast hela Europa slåss med höga elpriser och miljöpartiet har bara ett par procent i ett enda litet land. Inblandningen i diesel drivs även av andra för att få ned klimatbelastningen. Det vore förödande att reducera reduktionsplikten för investeringar i produktion av biodiesel. Då får man nog hitta andra vägar att se till att det blir bättre förutsättningar.Inblandningen i diesel och ökade elpriser gör att bönder får lägga ner.
Vilka lösningar är det du ser på den högra sidan so du inte ser på den vänstra?
Jag vill rösta på V, som vanligt, men är såå rädd att Miljöpartiet inte kommer in. De behövs, även om jag inte älskar dem. Nervöst.Skulle tro att många snarare taktikröstar MP för att de ska klara spärren, vilket ju gjort att V minskat i flera mätningar nu... Jag röstade också V till riksdag, trots allt.
Säger som bla. Jonas Sjöstedt - S borde rösta MP!Jag vill rösta på V, som vanligt, men är såå rädd att Miljöpartiet inte kommer in. De behövs, även om jag inte älskar dem. Nervöst.
Fast hela Europa slåss med höga elpriser och miljöpartiet har bara ett par procent i ett enda litet land. Inblandningen i diesel drivs även av andra för att få ned klimatbelastningen. Det vore förödande att reducera reduktionsplikten för investeringar i produktion av biodiesel. Då får man nog hitta andra vägar att se till att det blir bättre förutsättningar.
"När budgetpropositionen för i år lades fram hösten 2021 ingick både Socialdemokraterna och Miljöpartiet i regeringen. Analysen över utsläppsminskningar per parti är därför beräknad för Socialdemokraterna och Miljöpartiet tillsammans. För alla andra partier redovisas separata resultat."
Vi hade också haft helt andra elpriser om Tyskland hade haft kvar mer kärnkraft eller om värmeböljan inte slagit mot Frankrike och effekten fått vridas ner eller om inte ärkeidioten Putin sabbat stabiliteten i Europa genom sitt vansinniga krig mot våra medmänniskor i Ukraina. Jag menar mest att frågan är mer komplex än vad den ultrapopulistiska högersidan vill låta påskina. Deras politik drivs (tycker jag) endast av att komma till makten, man gör utspel man tror samlar väljare. Som Kristerssons ”folk vill inte ställa om sina liv”, eller SD/KDs jakt på mesta rabatt på diesel för alla. Mest frustrerande är någon-annanismen just när det gäller miljö och klimat. Den är stark på högersidan.Ja och Sverige hade haft helt andra elpriser om vi haft kvar kärnkraften vilket miljöpartiet har varit del av. Vi har ju inga Putinpriser i norra Sverige till exempel.
Innan har vi bland annat importerat palmolja för att blanda i tanken. I ett läge där människor riskerar att svälta så är det direkt skadligt att blanda vegetabiliska oljor i tanken.