Tittade lite kort på tv när Magdalena Andersson och Ulf Kristersson fick frågor om lite allt möjligt. Jag orkade bara titta på en fråga + svar, sedan stängde jag av gick runt och svor högt här i lägenheten
Jag missade lite själva frågan, någon här såg det säkert. Men det var iaf om BUP och lååånga köer dit och vad man ska göra åt det.
Magdalena Andersson gav svar med flera olika åtgärder, vad som skulle kunna bli resultatet av det och hur de olika åtgärderna tillsammans ska förbättra läget. Sakligt, välformulerat och det kändes som om hon verkligen brydde sig och var närvarande.
Ulf Kristersson... Det tog tre sekunder innan han började skylla på Socialdemokraterna, sedan pratade han om att han BRINNER för de här frågorna, ja jösses vad han brinner för det, jättemycket faktiskt! Därför vill han införa vårdgaranti så att man får hjälp inom 30 dagar. Hur man skulle få till det i praktiken nämndes inte ens en gång, men det gör ju inget för han BRINNER ju för det här!
Jag vet ju helt klart vem av de två som jag helst ser som statsminister framöver...