Nej du får gärna DISKUTERA andra saker men denna användare postar bara dumheter utan diskussionsunderlag och då känns flash back eller kanske en blogg som ett bättre alternativ.Ja, på detta forum får man enbart kräkas ut extremvänsterns dumheter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej du får gärna DISKUTERA andra saker men denna användare postar bara dumheter utan diskussionsunderlag och då känns flash back eller kanske en blogg som ett bättre alternativ.Ja, på detta forum får man enbart kräkas ut extremvänsterns dumheter.
Menade alltså inte att UK skulle vara ett alternativ för dig, var mer ett uttryck för oro för att sådana som henne skulle råka få inflytande i hittills vettiga länder.Ja, UK är helt uteslutet
Haha, sorry....
Ja, på detta forum får man enbart kräkas ut extremvänsterns dumheter.
De ÄR jättestora men 5 mil är väldigt långt. Längre än man ser från kusten. Här nere vet jag att man riktigt klara och soliga dagar kanske man kan se 3 mil om man står uppe på en kulle. Men det är lite svårt att störa sig på en så liten fläck i fjärran tänker jag. Är man ute och seglar förstår jag att det stör mer, men igen. Man ser inte så långt, och man kan ju undvika just det stället om man tycker att vindkraftverk är ohyggligt fult.Jag har svårt att tänka tanken att 150 TWh av vindkraftverk inte syns från kusten. Det är antingen jättestora verk eller jättemånga. Men jag har fel, hoppas jag. Men ok, skippa kusten och betänk resten. Olja i hav är svårkontrollerat, plast i hav ingen hit (vi skulle ju inte använda plastpåsar av den anledningen eller?), fåglar finns även längre ut till havs... Fåglar i skog är tydligen så känsliga att det inte bör bedrivas skogsbruk utan att inventera och riskbedöma på individnivå men fågar till havs störs inte av vindkraft..? Jag fattar inte logiken men förklara gärna. Jag är på riktigt intresserad
Kärnkraftbyggnader är inte speciellt mkt värre än andra industribyggnader. Stålverk, Gruvanläggningar, Kraftvärmeverk, höghus överlag... Det mesta som är storkaligt byggt är fult enligt många, men jag tror nånstans att vindkraften stör mkt eftersom den placeras i glesbygd och i "natur" på ett annat vis än resten? Jag får känslan av det när man ser till protesterna. Det är ju dock min egen subjektiva bedömning att de är mer fula och störande än tidigare uppräknade... Det finns nog dom som tycker vindkraftverk är vackra. Sjäv gillar jag gamla tågstationer. Smaken är som baken.
Bra om det går i en rasande hastighet. Som sagt, jag är inte emot lösningar. Jag bara tror inte på saken att nedmontera stabilitet innan man ersatt med likvärdig eller bättre stabilitet. Batterierna är det Bolund själv som talat om, senast i Utfrågningen, men det är ju skitbra om jag hört fel eller fattat fel för jag tror inte på idén.
Fast alltså. Dumheter? Jag sitter just nu och lyssnar på den lokala partidebatten och både SD och KD går till val på att vi i Lund inte ska blir som Malmö och Helsingborg. Mer ordningsvakter! Mindre otrygghet!Ja, på detta forum får man enbart kräkas ut extremvänsterns dumheter.
Jag är verkligen inte speciellt insatt i de fina detaljerna men vanadinbatterierna ska kunna klara att lagra energi länge. En nackdel är storleken på dem, det krävs mycket volym per enhet energi så det är inget en stoppar in i en bil (iaf inte i dagsläget). De är främst till för att lagra el från vind och sol, just för att kunna reglera bättre.
https://en.wikipedia.org/wiki/Vanadium_redox_battery
Det som gör mig lite vansinnig på skenheligheten hos MP är att de står där och pratar om de här batterierna men gör sitt bästa för att stoppa även vanadinbrytning i Sverige. Det är en av många anledningar till att jag helst sett att de åker ur riksdagen med buller och bång (men givetvis inte om det gör att de bruna vinner). Jag tål inte skenheliga människor, det är en av få saker som får mig att tända på alla cylindrar.
Jag är nog en lite mer prepare for the worst-person, som förvisso hoppas på att det ska bli bättre.Nej det är lugnt, men it ain't over til' it's over! Jag vill ju ändå tro och hoppas på det andra alternativet in i det sista. Strategin är mer på hope for the best än prepare for the worst just nu. Det var den å andra sidan med Trump 2016 också men någon gång ska man väl lyckas.
Fast alltså. Dumheter? Jag sitter just nu och lyssnar på den lokala partidebatten och både SD och KD går till val på att vi i Lund inte ska blir som Malmö och Helsingborg. Mer ordningsvakter! Mindre otrygghet!
Så jag googlade senaste trygghetsmätningen, från 2021. Resultatet?
"Lunds samlade trygghetsindex förbättras ytterligare i årets mätning, 1, 38 mot fjolårets 1,56. Det tangerar 2015 års resultat och är därmed den bästa noteringen sedan 2014. Utsattheten för brott har minskat på flera punkter i det samlade resultatet, liksom den konkreta känslan av otrygghet"
Var är otryggheten de pratar om? Varför vill de få folk att tro att människor är otrygga och utsatta för många brott? Är inte det Dumheter i ordets rätta bemärkelse? Inga av de andra partierna försöker skapa samma negativa känsla i samhället. T o m Carl Bildt tycker ju att det har ballat ur ordentligt när man säger att vi har det så dåligt i Sverige.
Ja och som de nyttiga idioter som M och Kd är så rapar de ur sig dyngan och skapar en domedagsstämning som inte existerar samtidigt som de göder Sd.För att SD vinner på att folk känner sig otrygga. Det är så enkelt att skylla på invandrare då.
För att SD vinner på att folk känner sig otrygga. Det är så enkelt att skylla på invandrare då.
Ingen här kan väl ens med största illvilja tolkas som vänsterextremist.Ja, på detta forum får man enbart kräkas ut extremvänsterns dumheter.
För att SD vinner på att folk känner sig otrygga. Det är så enkelt att skylla på invandrare då.
Det är väl ingen går till val på att de skulle vilja detta. Visst, C vill ha mittenpolitik. Men L har utan tvekan gått till val på att de vill ha en borgerlig regering. Och Åkesson ska enligt Pehrson kunna lita på L, etc.
Ska det verkligen löna sig att trolla på forum?
Tycker såklart att ditt resonerande är vettigt, men med tanke på hur tongångarna var inom partiet efter förra valet, där man ändå verkade "enas" om att det var fel riktning för partiet som man gjorde då, och många lämnade redan då... så är väl de som verkligen vill ha en högerpolitik kvar, snarare än socialliberaler som vill ha mittenpolitik.Nej, ingen har gått till val på det...men frågan blir om L:s löften till SD står sig även om det inte kan bli en blåbrun regering. Kommer de verkligen att satsa på 4 år tillsammans med SD för att hoppas på bättre lycka nästa val?
SD är ju mycket tydliga med att (rasistisk) rättspolitik är deras käpphäst. Därför kommer utvisningar och straff, straff, straff gå före allt annat. Med rasistisk rättspolitik menar jag vad följden kommer bli av bl.a. visitationszoner. Givetvis kommer M se det som en lätt eftergift eftersom deras väljare inte bor i tänkta visitationszoner och inte heller behöver bekymra sig över visitationer på oskälig grund.OM, OM, OM, Brunblåa sörjan vinner, kommer det att bli intressant med budgetförhandlingar. SD har ju lovat extremt stort vad gäller vård, skola, omsorg, poliser, pensioner osv. Som inte på långa vägar kan betalas även om drar ner biståndet och klimat och integrationsinsatserna till noll. Min killgissning? SD kommer lydigt foga sig efter M och kräkas upp deras högerpolitik med skattesänkningar för höginkomsttagare på arbetslösa och sjukskrivnas bekostnad.
Tror de skulle tyna bort i en mittregering också eftersom Centern skulle skörda vinsten av alla liberala reformer. Tror L skulle må bäst av att kunna profilera sig som tydligt liberala i opposition. Deras nuvarande strategi handlar bara om överlevnad och den tror jag inte heller är så lysande på lång sikt. Som regeringsunderlag till en M,KD regering tror jag de får det minst lika svårt att överleva på lång sikt. Jag ger de nästan en dödsdom va?!
Med tillägg att jag pratar om liberalerna i riksdagen, liberalerna har tydliga och fungerande samarbeten på kommun och region-nivå. Givetvis kommer de överleva som parti.