Valpar 2011

Sv: Valpar 2011

a-fin-3.jpg

:love::love:
kommer förbi och kidnappar en liten grå säl:angel:

tur i oturen då, kan tänka mig att 11 hade inneburit rätt mycket stödmatning osv :) grattis till de små!

Låter som en väldigt rolig ras, som jag på nåt sätt totalt missat :) Kanskr för att jag inbillat mig det är mkt jakt i dem.. är det det?

Försökte läsa på på rasklubbens hemsida men nästan alla grejjer i menyn visar "file not found" så det blev jag inte mkt klokare av..

Jakt? Nej det är en vallhund, en boskapsvallare, så det ligger ju lite i hans natur att hålla sig nära. Fast visst är det kul att jaga upp katterna så de skuttar på möblerna och skrämma upp småfåglar men annars är han duktig på att hålla sig i närheten av mig när vi är ute. Han är ju bara 4-5 mån och rätt full i bus ännu... :devil:

Det är en kvick, signalkänslig, framåt hund med integritet. Otroligt rolig! Jag vill ha flera... :D

:love: Ser att du bor i Malmötrakterna. Det kan eventuellt komma att försvinna en kelpiehane från dig i mitten på mars. :angel:

Haha den här håller jag hårt i efter att ha väntat ända sedan hans mamma föddes. :love:Han kullsyster ska också ner till skåne, de har redan en kelpie så en hit eller dit kanske inte gör så stor skillnad för dem? ;)

Åh vad spännande. Kommer i alla fall att stalka dina bilder. Men en tik funkar också. Taget! :D

KL

Jag har min Devil som fyller 6 månader 18e februari :)
Stor kille, 24 kilo och cirka 55cm hög är han nu!

Ser lovande ut extriört och börjar få jättefin, tjock päls :love: Mattes lilla gris som är allt jag önskat mig!
167644_10150131972856413_685746412_8462251_1818682_n.jpg

Åååh, jag vill ha ALLA era valpar! :p Har varit utan hund nu i nästan tre år och livet har varit en pina! Speciellt när det verkar som om alla runt omkring en skaffar hund; håller nu tummarna för jag att blir hundägare under 2011! ;)

Här planeras en valpkull efter min Jack Russell tik, hon är parad 2 gånger i dagarna så nu är det bara att hålla tummarna och hoppas att det tagit sig! :)
Ska bli kul att få följa på så nära håll även fast dom inte ska bo hemma hos mig.

KL

Har väntat spänt sen i oktober då parningen skedde och om precis en vecka hämtar jag hem resultatet. En otroligt söt men enligt uppfödaren galen norrbottenspets kille. :)

Äntligen börjar tiden närma sig tills vi ska hämta lilla Lexus! Exakt en vecka idag!!

Fick ny ståbild på godingen idag :)
32086836.jpg

Pirrar såå i magen och ska bli så himlans kul! :bump:

Gud så söt. Vad är det för ras?

*kl
Vi planerar valp till våren, en finsk lapphundstik är vi ute efter.

Gud så söt. Vad är det för ras?

*kl
Vi planerar valp till våren, en finsk lapphundstik är vi ute efter.

Tack! visst är han :love: det är en Sheltie till (har en sobel sedan innan) :)

Åh va kul! hade jag inte vart så frälst i sheltie så hade vi med köpt en lapp :) så fina!

*KL*

Idag har Choice flytta hem till mig!! Inga bra bilder (funkar inte inomhus med mobilkamera :P), men i morgon kanske.

Allt har iaf gått bra, än så länge inga olyckor inne heller.

Okej;) Ni vet väl iofs alla hur svårt det är att ta bilder på en sak som aldrig är stilla med en mobilkamera, så jag behöver inte förklara:p

2011-02-09lagomerachoice529.jpg

Stal ett av de stora ben (försökte sen ta Lokas från henne, men hon fick veta att hon levde..)
2011-02-09lagomerachoice521.jpg

Fick mysa en liten stund i sängen i morse efter att hon varit duktig hela natten!
2011-02-09lagomerachoice516.jpg

Tror nog de blir kompisar vad det lider;)
2011-02-09lagomerachoice545.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 515
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 876
Senast: Digbil
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 481
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 057
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka