Det är nog snarare så att han får för mycket stimulans och motion. Har varit dålig på att vänja honom vid att göra inget alls och har dåligt samvete för det
så vi är väldigt aktiva, får ofta bromsa mig själv för att det inte ska bli för mycket..
Han äter mat 3 gånger per dag och en gång per dag något extra tugg/fryst kong. Blir mycket belöningsgodis där i mellan eftersom vi "tränar" en hel del.
Han har mycket grejer som han får ha, tugg är svårt eftersom han sväljer allt. Men han har några stora horn + leksaker.
Det är svårt att hängna av delar i huset då det även innebär att dottern inte kommer fram. Men han har så klart en säkrad plats där han är när han är ensam. Alla "farliga" saker är nu undan plockade och när dottern leker med småsaker så får Toke vara instängd på sin plats. Ett himla fixade och kontrollerande att allt är säkrat så jag hoppas att det bara är en valpgrej
Tyvärr är han så jävlig att han lyckas ta saker även i koppel. Så extremt snabb och smart med att dölja det har han blivit. Räcker med att det är lite gräs så nog tusan gömmer det sig en snigel där som han ser men inte jag. Men så klart bättre än när han är lös.
Förövrigt är han ju så fantastiskt lyhörd och lätt. Men det tar på relationen att vara som en hök över honom pågrund av det här.
Uppfödaren råder mig också till munkorg ett tag för att bryta beteendet och inte slita på relationen. Det är som att han blivit manisk.
Det här är verkligen det enda bekymmer vi har att jobba med, allt annat är så lätt med honom.