Alltså vad gör man med en valp som är helt besatt av att äta saker? Har börjat fundera på munkorg på promenaderna men det värsta är att han stoppar i sig saker överallt. Hela tiden.
Jag har misslyckats helt med att få honom att låta bli/släppa. Det har bara resulterat i att han smyger med det och sväljer fortare. Byteshandel fungerar inte för då sväljer han ännu snabbare bara för att han tror att han då får "belöningen" snabbare.
Två strumpor har åkt ner som han fått kräka upp. Är en himla stress hemma nu att hålla ordning på 4åriga dotterns strumpor...
Massor med sniglar och på dagens promenad åkte en stor råtta ner på en halv sekund. Jag har även fått tag på större grejer som jag dragit upp ur halsen på honom medans han försöker svälja. Han är som en dammsugare överallt. Har korrigerat honom för mig kraftigt dom gånger jag ser att han är påväg att ta något men det har som sagt bara resulterat i att han blivit expert på att dölja det och svälja saker blixtsnabbt.
Är glad ändå att vi bor på landet där det inte finns fimpar, snus och annat farligare.
Men att han äter sniglar stressar mig så klart massor. Och är så klart livrädd att han ska äta något som fastnar.
Usch, trött på att allt fokus ligger på att undvika att han ska äta saker