Status
Stängd för vidare inlägg.
Man ska inte människofisera hundar men ser tydliga likheter mellan Toke 5 månader och min dotter snart 4år just nu 😂:cautious: kan själv och gör som jag vill:angel:
Haha, min mans beskrivning av sig själv i tonåren och lilla tussen har också klara likheter. Oerhört intelligenta och begåvade och uppfyller sina minimikrav med lätthet, men ser inte riktigt syftet med att sträva efter mer bara för att göra så kallade auktoriteter glada 😅

Jahapp
Någongång ska vara första gången Yoshi är dålig i magen. Har varit så fisig idag och nu när vi gick ut, så bajsade han löst, och blev själv förvånad verkade det som. Lyckades även trampa i det såklart. Tur vattenslangen var framdragen på jobb, så kunde spola av honom.
Frågan är ju varför. han har inte ätit något annorlunda

Frågan är ju varför. han har inte ätit något annorlunda

Inte för att vara den dom är den (fast, jo liiite 😁 men inget illa ment), om du själv är lite gasig/lös i magen låggs nån energi på att komma på orsak/vad du ätit, eller är det mer "shit happens, magen är i olag/åkt på en lättare släng magsjuka"?

Oftast är ju mycket som hundar råkar ut för, just inte mer än "shit happens" 🤷‍♀️

Inte för att vara den dom är den (fast, jo liiite 😁 men inget illa ment), om du själv är lite gasig/lös i magen låggs nån energi på att komma på orsak/vad du ätit, eller är det mer "shit happens, magen är i olag/åkt på en lättare släng magsjuka"?

Oftast är ju mycket som hundar råkar ut för, just inte mer än "shit happens" 🤷‍♀️
Du får gärna vara den som är den :)

Jag lägger egentligen ingen större vikt vid det, eftersom han inte verkar speciellt känslig i magen överlag.

Vi ska kika på valparna för första gången nu i helgen, är väldigt nervös, speciellt när man själv får välja bland tikarna. 😅
Och valpen blir inte namnlös i alla fall, vi har kommit fram till Lystra. Är inte alls från mitt Tema men eftersom jag ville sambon skulle få vara med och bestämma lite så han känner sig delaktig får man tumma lite på sina egna regler. 😛

Råkade visst köpa en valp 😳Det här är Fridolf, en fem månader gammal engelsk springer spaniel.

Bifogade filer

• IMG_2642.webp
    IMG_2642.webp
    460,4 KB · Visningar: 64
Bog har börjat med att han ska ut mitt i natten igen, ibland flera gånger. Insåg i natt att han inte alls behöver gå ut, för lyfter man inte ur honom ur hagen så reser han inte på sig utan ligger kvar och somnar om efter en stund. Så vi måste börja träna på att det inte lönar sig att skrika på natten. :banghead:

Tyvärr är Yoshi forfarande kass i magen :/ men i övrigt pigg. så nog ingen big deal
Tänkte köra förbi apoteket efter jobb idag och köpa Diarsanyl bara för att hjälpa magen lite. Ska vara iväg på tävling hela dagen på söndag, och förhoppningsvis är magen stabil tills dess, annars måste han stanna hemma

Tyvärr är Yoshi forfarande kass i magen :/ men i övrigt pigg. så nog ingen big deal
Tänkte köra förbi apoteket efter jobb idag och köpa Diarsanyl bara för att hjälpa magen lite. Ska vara iväg på tävling hela dagen på söndag, och förhoppningsvis är magen stabil tills dess, annars måste han stanna hemma

Mallen, Tate, ar ganska ofta lite los ... och om det ar mer an lite far han kyckling och ris fran dag 1 eftersom han inte ater sa fort nagot ar fel i hans varld. Dessutom blir han helt hopplost tjafsig om han inte ater sa jag borjar alltid direkt. Hjalper inte det, da borjar jag fundera pa vad som kan vara fel.

Maken körde en NW övning med bomullstussen och la undan dosan slarvigt efteråt samtidigt som hon upptäckt att hon kan klättra på möbler. Hon har nu tagit den och gått och gömt den 😂

Ar du saker pa att hon inte at upp den? Jag vet flera hundar som svalt dosan om de kommit at den.

Ar du saker pa att hon inte at upp den? Jag vet flera hundar som svalt dosan om de kommit at den.
Dels så är hon för liten för att det ska gå utan att den fastnat i halsen om hon ens lyckats få in den. Hon väger 4.5 kg liksom och har en pyttig mun. Jag tror dosan är bredare än hennes käke. Dels så gillar hon visserligen att undersöka saker, men hon har typ noll intresse av att äta konstiga föremål. Hon brukar vara mer intresserad av att kasta upp saker i luften och studera hur de rör sig.

Senast ändrad:
Jag menade att citera @Stergo, men glomde. Vad bra att din hund inte kan svalja ner den, jag maste alltid stoppa en liten dosa sa att min Rottis inte kan ta den for hon skulle definitivt svalja den hellre an spotta ut den till mig. :grin:

Just nosework dosan ar oftast sa interessant for att den alltid ger en reward och det ar mycket vanligt att hundar forsoker tugga, slicka, och aven ata den. Ar dosan liten nog har det hant att de svaljer den.

Min forsta "Nosework" tranare var en god van och tranare for bomb, brand, och aven narkotika hundar, han ansag att Miss Mandy var sa "talented" med nasan att hon behovde lara sig anvanda den "ratt".

Sa ofta jag kunde observerade jag honom nar han fick tillbaka redan tranade hundar for att vara saker pa att de inte tog "shortcuts" och se till att de alltid markerade som de var larda. En del hundar slickade i luften nar de hittat sin "gomma" ... och nya hundar ville garna ta dosan i munnen om den var liten nog.

Fortfarande dålig mage 😥

Kokt ris och kyckling, diarsanyl, Canicur och fortiflora får han nu.

Men pigg och glad, så inget fel på allmänntillståndet

Har även beställt kolla masken för att utesluta giardia.

Storebror är opåverkad
Du ger det säkert redan men risvattnet hjälper att stoppa upp. Koka gärna riset med extra vatten och när riset är klart häll upp risvattnet i en separat bytta. Bara sen att hälla på maten. För min hund tycker jag risvattnet hjälper mer än riset.

Du ger det säkert redan men risvattnet hjälper att stoppa upp. Koka gärna riset med extra vatten och när riset är klart häll upp risvattnet i en separat bytta. Bara sen att hälla på maten. För min hund tycker jag risvattnet hjälper mer än riset.
Tack för tipset.
Hällde du på den vanliga maten?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 945
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 420
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar