Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite rallyträning med yoshi i söndags
Han är så rolig att jobba med. Lättlärd, kontaktsökande och följsam.

Vi tränar ganska kravlöst och håller det på ett rolig och lättsam nivå.

Försök bortse från min väldogt skånska dialekt
Är väldigt nöjd med 360 runt till vänster

Har börjat träna Bog och Floki att vara tillsammans inne. Har haft dom åtskilda pga Bogs skada så har inte blivit så mycket av att dom umgås tillsammans. Men Floki är så extremt vek att han inte vågar säga till när Bog konstant biter och hänger på honom, så har sprayat Bog med vatten ifrån en blomspruta 😅 ett par dagar nu och idag ligger dom båda och vilar i samma rum. Även om Bog tycker det är MISÄR att inte få bita Floki.

Har börjat träna Bog och Floki att vara tillsammans inne. Har haft dom åtskilda pga Bogs skada så har inte blivit så mycket av att dom umgås tillsammans. Men Floki är så extremt vek att han inte vågar säga till när Bog konstant biter och hänger på honom, så har sprayat Bog med vatten ifrån en blomspruta 😅 ett par dagar nu och idag ligger dom båda och vilar i samma rum. Även om Bog tycker det är MISÄR att inte få bita Floki.
Känner igen det där. Melker, 7 år kan ibland vara för snäll och inte säga ifrån när Yoshi är för på
Dock är de helt lugna när de lämnas ensamma.

Floki bara står där och piper och stirrar på mig medens bog hänger i hans nackskinn. 😅 Så Bog måste lära sig att lämna honom ifred. Men det är svårt när man är liten och har massor med energi. :meh:
Men stackars Floki, han får ju börja säga ifrån.

Melker sa ifrån för första gången igår. Han låg och vilade på sin dyna, Yoshi tyckte det var lekdags, Melker röt ifrån och en något förvånad Yoshi satte sig och tittade förvånat på honom och mig innan han gick och la sig igen.
Blev ju nästan så glad så jag berömde Melker för att han sa ifrån

20230908_184702.webp
Då var Leffes lillasyster Sivan hemma :heart Leffe verkar tycka det är kul och ser efter henne 🥰

Hur ofta får era valpar mat nu? Harry äter tre gånger om dagen. Läste att man kan ge två gånger från att de är åtta månader, men spelade det någon roll om man fortsätter ge tre?

Hur ofta får era valpar mat nu? Harry äter tre gånger om dagen. Läste att man kan ge två gånger från att de är åtta månader, men spelade det någon roll om man fortsätter ge tre?
Pixie äter 2 ggr/dag och har så gjort ett tag.

DSC_0071.webp

Man kan ge hunden hur många små mål mat om dagen som man vill, hur länge som helst, men om man inte pga nån sjukdom/annat mag-tarmkrångel måste, så finns det ingen direkt nytta/fördel med det jämfört med 1-2 ggr/dag.

Pixie äter 2 ggr/dag och har så gjort ett tag.

Visa bifogad fil 127721

Man kan ge hunden hur många små mål mat om dagen som man vill, hur länge som helst, men om man inte pga nån sjukdom/annat mag-tarmkrångel måste, så finns det ingen direkt nytta/fördel med det jämfört med 1-2 ggr/dag.
Tack! Jag tycker mest att det blir en möjlighet till nosaktivering när han får söka efter maten mitt på dagen när jag jobbar, så fortsätter gärna med tre gånger om det kvittar!

Mina har tidigare fått en gång om dagen från ca sex månader. Nu när vi tränar hundarna på ett annat sätt får de morgon och middag för att dela upp portionerna så de inte äter hela sitt intag på en måltid. Det gör också att vi kanstyra lite, ska de träna på morgonen får de ett mindre mål då och merparten till middag. Ska de träna på kvällen kan de istället få ordentligt med frukost och så lite mindre på kvällen.

Skrev ju i början av den här tråden att vi funderade på en valp i år med o om ca en vecka åker jag o hämtar två små tjejer o en vuxen :D Så de blir fullt ös i höst med 4 hundar, skola o annat men vi ser fram emot de

Skrev ju i början av den här tråden att vi funderade på en valp i år med o om ca en vecka åker jag o hämtar två små tjejer o en vuxen :D Så de blir fullt ös i höst med 4 hundar, skola o annat men vi ser fram emot de
Är det samma ras? Är tanken att syssla med drag eller liknande?

Har själv fyra hundar men skulle vara en smärre chock att gå från en till fyra 😅. Å andra sidan hade jag ju Tays kullsyskon här en del när ee var små och de kräver ju inte så supermycket när de sysselsätter varann 😂.

Buddha äter för det mesta två gånger per dag.
Ibland tar jag dock med en portion mat när vi går ut och går och använder som godis så då kan det bli tre beroende på när vi kör vår längre runda 🤪
Tycker inte att han äter lika bra med mat 3 gånger per dag, antar att han inte hinner bli lika hungrig då.

Är det samma ras? Är tanken att syssla med drag eller liknande?

Har själv fyra hundar men skulle vara en smärre chock att gå från en till fyra 😅. Å andra sidan hade jag ju Tays kullsyskon här en del när ee var små och de kräver ju inte så supermycket när de sysselsätter varann 😂.
Haha ja de e också polarhundsblandningar o tanken va inte en till för jag hade tänkt vi skulle skaffat en jakthund främst för sambons del men så fick jag ett samtal om dessa o ja sen vart de bestämt 🤣 Jag e glad att jag e mer van vid att ha 4 o uppåt än bara en så största chocken blir nog sambon som får men han sa faktiskt "Ja men ta dom tre tjejerna för dom måste ju få ett hem"😅 O ja vi håller på med drag o lite annat med, tror variation e bra :)

Yoshi växer så galet mycket nu. Han kommer nog bli större än Melker.

I helgen fick han springa fritt ute på de nuplöjda åkrarna här hemma. Och passade ju samtidigt på att se.om inkallning sitter.

Sen fortsatte i träna lite olika rallymoment.
Testade backa, alltså denna lilla grabb är galet snabblärd

Spring på åker med inkallning

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 945
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 419
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar