Det var ett namn på listan men när jag träffade henne så var det ingen Berit. Kändes mer som Britt-Marie eller SivanHon är inte en Berit då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var ett namn på listan men när jag träffade henne så var det ingen Berit. Kändes mer som Britt-Marie eller SivanHon är inte en Berit då?
Men är han innanför byxorna? är glad att inte min labbe gör så
När mjukisbyxorna är nere vid fötterna så gör resåren att det precis blir plats för 2,2 kg fjäril att krypa inMen är han innanför byxorna? är glad att inte min labbe gör så
Jag stannar när han drar och börjar inte gå förens han tar kontakt/släpper på draget i kopplet. Fungerar väl sådär. Men blir bättre och bättre.Hur jobbar ni med koppelträningen med era? Hur hanterar ni drag i kopplet?
Finns ju lika många sätt som hundägare tycker jag
Så gör jag med! Fungerat väldigt bra, Harry drar i princip ingenting alls i kopplet, väldigt behaglig att promenera med. Ibland kanske FÖR behaglig, för jag glömmer ibland att träna och bara traskar påJag stannar när han drar och börjar inte gå förens han tar kontakt/släpper på draget i kopplet. Fungerar väl sådär. Men blir bättre och bättre.
Vänder helt om och går åt andra hållet, självklart ser jag till att det inte blir ett enormt ryck i kopplet.Hur jobbar ni med koppelträningen med era? Hur hanterar ni drag i kopplet?
Finns ju lika många sätt som hundägare tycker jag
Med förra hunden funkade det utmärkt att vända. Han fattade.Vänder helt om och går åt andra hållet, självklart ser jag till att det inte blir ett enormt ryck i kopplet.
Vänder igen, berömmer massor när jag får kontakt.
Får oss har det funkat, numera har jag inget drag i kopplet.
Hur jobbar ni med koppelträningen med era? Hur hanterar ni drag i kopplet?
Finns ju lika många sätt som hundägare tycker jag@
Låter ju lite småjobbigtMed förra hunden funkade det utmärkt att vända. Han fattade.
Nuvarande virrpanna är blixtsnabb och drar hysteriskt. Jag har testat att stanna och vara passiv. Vid första steget far han framåt som skjuten ur en kanon. Sele har hjälpt lite och på hemväg är han hanterbar. Men första halvtimmen är inte rolig.
Så tips mottages här med!
Jag är drillad att ha kopplet i höger hand så den delen är avklarad. och jag behöver verkligen inte hålla nån hand bakom ryggen. Det är en tvåkilos vovve. Jag skulle kunna hålla in honom med ett par fingrarLåter ju lite småjobbigt
Hade isåfall funderat på vad det är för beteende du belönar
Är det att han kommer in till sidan, tar kontakt, Belönar du någon form av fotgående?
Själv hade jag inte belönat att hunden kommer in till sidan, utan först när den kan gå bredvid i en önskad position hade jag gett belöningen.
Hade också hålla kopplet i höger hand, fast bakom ryggen så du får ett starkare stöd att hålla emot när han försöker dra ifrån dig. Och hade absolut inte låtit honom komma ut i kopplets fulla längd, förrän han faktiskt kan hantera den "friheten"
Du kan ju iallafall trösta dig med att det bara är 2 kg hundJag är drillad att ha kopplet i höger hand så den delen är avklarad. och jag behöver verkligen inte hålla nån hand bakom ryggen. Det är en tvåkilos vovve. Jag skulle kunna hålla in honom med ett par fingrar
Problemet är att han är så blixtsnabb och byter fokus lika snabbt. Han kan gå snyggt en liten bit och sen dyker nåt intressant upp i hans lilla huvud. Trösten är att det blir bättre och bättre vartefter hormonstormen lugnar sig. Han har en jobbig pubertet. Det är frustrerande och irriterande men det kommer väl med tiden.
Kam ju säga att det är enklare med en hund som är långsammare i kroppen. De där två kilona rör sig mycket fortare än en normalstor flat.
Att analysera sitt eget beteende är nyttigt. Tack för den påminnelsen.
Då är vi två, fast våran dotter är snart 4 så lite lättare än 3 kanske men med en labbe som ska bära allt så är det smått kaosHarry samarbetar väldigt dåligt, men tror han är 38 cm nu, vuxen ska han vara Max 41 .
Tycker han är jobbigare än någonsin med att försöka tugga i sig vad som helst nu! Inte det lättaste att hålla helt tomt på olämpliga saker med en snart treåring, partners in crime!